„Twój Styl” i „Claudia” to najchętniej czytane miesięczniki w Polsce
W okresie od listopada ub.r. do kwietnia br. prawie wszystkie najpopularniejsze miesięczniki zanotowały spadki czytelnictwa, a liderem pozostał „Twój Styl”. Z kolei wśród dwumiesięczników najchętniej czytany był „Komputer Świat Twój Niezbędnik”.
Z najnowszej fali badania PBC obejmującej okres od listopada 2012 roku do kwietnia 2013 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało w tym czasie 11,19 proc. czytelników, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było ich 12,21 proc.
Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła poradnikowa „Claudia” (G+J Polska) z wynikiem na poziomie 8,87 proc., która zanotowała spadek o 0,48 pkt. proc.
Na podium były jeszcze wnętrzarskie „Cztery Kąty” (Agora SA), które w analizowanym okresie czytane były przez 7,38 proc. pytanych (spadek o 1,31 pkt. proc.).
Tuż za pierwszą trójką uplasował się popularnonaukowy „Focus” (G+J Polska) ze wskaźnikiem czytelnictwa wynoszącym 7,32 proc., czyli o 1,20 pkt. proc. niższym niż rok wcześniej.
Pierwszy tytuł, którego czytelnictwo poszło do góry, uplasował się dopiero na pozycji ósmej. Jest nim miesięcznik „Przyślij Przepis!” (Grupa Burda), czytany przez 6,02 proc. osób, czyli o 2,04 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej.
Wirtualnemedia.pl |
listopad 2012 – kwiecień 2013 |
listopad 2011 – kwiecień 2012 |
PBC |
||
Tytuł |
Procent respondentów |
|
Twój Styl |
11,19% |
12,21% |
Claudia |
8,87% |
9,35% |
Cztery Kąty |
7,38% |
8,69% |
Focus |
7,32% |
8,52% |
Murator |
7,12% |
7,63% |
Poradnik Domowy |
6,92% |
7,80% |
Kobieta i Życie |
6,64% |
7,15% |
Przyślij Przepis! |
6,02% |
3,98% |
Dobre Rady |
5,91% |
6,24% |
Świat Kobiety |
5,70% |
5,89% |
Olivia |
5,49% |
6,53% |
Przepisy Czytelników |
5,47% |
5,91% |
Komputer Świat |
5,47% |
5,91% |
Mój Piękny Ogród |
5,29% |
5,75% |
National Geographic |
5,08% |
5,51% |
Avanti |
4,94% |
5,55% |
Auto Moto Magazyn Zmotoryzowanych |
4,68% |
4,95% |
Świat Wiedzy |
4,48% |
4,07% |
Glamour |
3,93% |
4,59% |
Pani |
3,83% |
3,84% |
Świat Zdrowia |
3,56% |
- |
Mamo To Ja |
3,53% |
4,27% |
Działkowiec |
3,31% |
4,85% |
CD Action |
3,01% |
3,40% |
CKM |
2,94% |
3,14% |
Dom & Wnętrze |
2,64% |
2,87% |
Cosmopolitan |
2,58% |
3,01% |
Joy |
2,50% |
3,26% |
Zwierciadło |
2,46% |
2,56% |
Moje Mieszkanie |
2,44% |
3,09% |
Elle |
2,42% |
2,30% |
PC Format |
2,31% |
2,77% |
Auto Motor i Sport |
2,29% |
2,44% |
Moje Gotowanie |
2,21% |
2,71% |
Playboy |
2,20% |
2,17% |
Focus Historia |
2,05% |
1,89% |
Moda na Zdrowie |
2,00% |
2,01% |
TopGear |
1,93% |
1,83% |
M jak mieszkanie |
1,90% |
2,35% |
Przepis na Zdrowie |
1,87% |
- |
Dobre Wnętrze |
1,86% |
1,85% |
Logo |
1,84% |
1,85% |
Uroda |
1,82% |
2,01% |
Dziecko |
1,78% |
1,94% |
Ładny Dom |
1,70% |
1,96% |
Auto Świat Poradnik |
1,70% |
1,74% |
Świat Motocykli |
1,69% |
1,87% |
Zdrowie |
1,66% |
2,02% |
PC World |
1,66% |
1,83% |
Men's Health |
1,65% |
1,79% |
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko |
1,64% |
1,62% |
Twoje Dziecko |
1,63% |
1,95% |
National. Geographic. Traveler |
1,63% |
1,62% |
Charaktery |
1,62% |
1,83% |
Kuchnia |
1,38% |
1,78% |
Magazyn Futbol |
1,38% |
1,63% |
Wróżka |
1,30% |
1,42% |
Na ścieżkach życia |
1,28% |
1,14% |
Twój Maluszek |
1,26% |
1,75% |
Chip |
1,21% |
1,60% |
Przepis na Ogród |
1,21% |
1,32% |
Forbes |
1,17% |
1,32% |
Gotuj Krok po Kroku |
1,13% |
0,92% |
InStyle |
1,12% |
1,24% |
Burda |
1,10% |
1,43% |
Vita |
1,03% |
1,25% |
M jak Mama |
0,99% |
1,25% |
Bravo Girl |
0,98% |
1,40% |
Majster |
0,98% |
1,15% |
Film |
0,97% |
1,59% |
Reader's Digest |
0,89% |
0,94% |
Twist |
0,89% |
0,98% |
21. wiek |
0,84% |
0,88% |
Zbuduj Dom |
0,79% |
0,95% |
Podróże |
0,72% |
0,75% |
Sukces |
0,71% |
0,70% |
Przyślij Przepis Wydanie Specjalne |
0,65% |
- |
Weranda |
0,63% |
0,90% |
Shape |
0,62% |
0,64% |
Voyage |
0,62% |
0,78% |
Hot Moda & Shopping |
0,61% |
0,65% |
Architektura-Murator |
0,47% |
0,47% |
Fun Club |
0,47% |
0,51% |
SENS Rozwój Zdrowie Piękno |
0,41% |
0,50% |
Żagle |
0,39% |
0,42% |
Wśród dwumiesięczników najchętniej czytany pozostaje „Komputer Świat Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska). W okresie od listopada 2012 roku do kwietnia 2013 roku jego czytanie zadeklarowało 2,09 proc. pytanych, czyli o 0,40 pkt. proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Wirtualnemedia.pl |
listopad 2012 – kwiecień 2013 |
listopad 2011 – kwiecień 2012 |
PBC |
||
Tytuł |
Procent respondentów |
|
Komputer Świat Twój Niezbędnik |
2,09% |
2,49% |
Auto Świat 4x4 |
1,45% |
1,94% |
Komputer Świat Gry |
1,39% |
1,63% |
Sól i Pieprz |
0,83% |
|
Elle Decoration |
0,66% |
0,66% |
Weranda Country |
0,35% |
0,34% |
Witaj w Podróży (do 12.2011 Polska Wita) |
0,21% |
0,24% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od listopada 2011 roku do kwietnia 2012 roku na losowej próbie 24 209 przypadków i w okresie od listopada 2012 roku do kwietnia 2013 roku na losowej próbie 22 099 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
Od stycznia do kwietnia 2013 roku nie były badane następujące tytuły: „21. Wiek”, „Charaktery”, „Film”, „Magazyn Futbol”, „Majster”, „Na ścieżkach życia”, „Reader's Digest”, „SENS Rozwój Zdrowie Piękno”, „Świat Zdrowia” i „Zbuduj Dom”. Natomiast w listopadzie i grudniu 2012 roku nie był badany miesięcznik „Przyślij Przepis Wydanie Specjalne”.
Dołącz do dyskusji: „Twój Styl” i „Claudia” to najchętniej czytane miesięczniki w Polsce