Twitter bez 1,2 mln polskich użytkowników, TikTok przyciąga na dłużej
W grudniu Twitter stracił 1,17 mln polskich użytkowników, spore spadki zanotowały też LinkedIn, Wykop i Siepomaga. Natomiast znaczącą wydłużył się czas korzystania z Blogspotu, Wykopu, Pinterestu i TikToka. Na tej ostatniej platformie odwiedzający spędził średnio 19 godzin.
Zdecydowanym liderem zasięgowym wśród platform społecznościowych w Polsce pozostaje Facebook. Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl platformę w grudniu ub.r. odwiedziło 26,71 mln użytkowników, czyli 90,01 proc. wszystkich polskich internautów. Każdy spędził tam średnio 17 godzin, 3 minuty i 22 sekundy.
Po kilkanaście mln odwiedzających mają Instagram i TikTok. Pierwszy zanotował w grudniu 17,24 mln użytkowników, 58,09 proc. zasięgu oraz 4 godziny, minutę i 24 sekundy przeciętnego czasu korzystania, a drugi - 13,49 mln internautów, 45,46 proc. zasięgu oraz 19 godzin, 2 minuty i 53 sekundy średniego czasu.
W tej ostatniej statystyce prawie identyczny wynik jak Instagram osiągnął Snapchat - każdy z 5,94 mln użytkowników (co dało 20,03 proc. zasięgu) spędził w nim 4 godziny, minutę i 9 sekund.
Mniej więcej godzinę internauci spędzili na Twitterze i Pintereście. Pierwsza platforma miała 9,92 mln odwiedzających, 33,44 proc. zasięgu oraz godzinę, 4 minuty i 15 sekund średniego czasu korzystania, a druga - 7,75 mln użytkowników, 26,1 proc. zasięgu oraz 48 minut i 30 sekund średniego czasu.
Blogi działające w domenie blogspot.com przyciągnęły 6,8 mln internautów (22,92 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 5 minut i 23 sekundy. Jeszcze niższy czas średniego korzystania zanotował serwis Siepomaga.pl służący do zbiórek charytatywnych - 2,55 mln użytkowników (8,58 proc. zasięgu) spędziło tam przeciętnie po 4 minuty i 23 sekundy.
Dotyczący głównie życia zawodowego LinkedIn zanotował 4,87 mln odwiedzających, 16,41 proc. zasięgu oraz 16 minut i 3 sekundy średniego czasu korzystania, a Wykop - 3,25 mln użytkowników, 10,96 proc. zasięgu oraz 25 minut i 21 sekund przeciętnego czasu.
W porównaniu do listopada Facebook zyskał 160,4 tys. użytkowników (0,6 proc.) oraz 14 minut i 33 sekundy średniego czasu korzystania (1,4 proc.). Wzrost w obu statystykach osiągnęły jeszcze dwie platformy: TikTok - o 204 tys. odwiedzających (1,5 proc.) oraz 44 minuty i 44 sekundy przeciętnego czasu korzystania (4,1 proc.), oraz Blogspot.com - o 30,6 tys. internautów (0,4 proc.) oraz minutę i 53 sekundy przeciętnego czasu (53,8 proc.).
Na Instagramie przybyło 1,46 mln internautów (9,3 proc.), przy czym średni czas spędzony przez każdego zmalał o 13 minut i 27 sekund (5,3 proc.).
Natomiast pozostałe platformy miały więcej użytkowników i krótszy średni czas korzystania niż przed miesiącem. Twitter stracił 1,17 mln internautów (10,5 proc.), zyskując 7 minut i 44 sekundy przeciętnego czasu korzystania (13,7 proc.).
Pinterest zanotował spadek o 233,9 tys. odwiedzających (2,9 proc.) oraz wzrost o 7 minut i 27 sekund średniego czasu spędzonego przez każdego użytkownika (18,1 proc.), Snapchat - spadek o 120,8 tys. internautów (2 proc.) i wzrost średniego czasu o 7 minut i 33 sekundy (3,2 proc.), a LinkedinIn - spadek o 805,3 tys. użytkowników (14,2 proc.) oraz wzrost o minutę i 29 sekund średniego czasu (10,2 proc.).
Na Wykopie ubyło 517,9 tys. internautów (13,7 proc.), a średni czas spędzony przez każdego zmalał o 4 minuty i 14 sekund (20,1 proc.). Natomiast na Siepomaga.pl przy wzroście liczby użytkowników o 361,6 tys. (12,4 proc.) przeciętny czas korzystania wydłużył się o minutę i 41 sekund (62,3 proc.).
Dołącz do dyskusji: Twitter bez 1,2 mln polskich użytkowników, TikTok przyciąga na dłużej