SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Twitter pod lupą FTC. Może zapłacić 250 mln dolarów kary

Amerykańska Federalna Komisja Handlu kończy śledztwo dotyczące wykorzystywania przez Twittera danych użytkowników bez ich zgody do targetowania reklam. Według FTC serwis działał niezgodnie z przepisami, może zapłacić karę wynoszącą nawet 250 mln dolarów.

W ostatnim czasie Twitter nie miał szczęścia na rynku. W drugim kwartale 2020 r. serwis zanotował spadek przychodów rok do roku o 19 proc., zaś strata netto spółki wyniosła 127 mln dol. Obecnie z Twittera korzysta na świecie 186 mln tak zwanych monetyzowalnych użytkowników.

Jednocześnie firmę spotkały kłopoty wizerunkowe spowodowane faktem, że w połowie lipca br. niezidentyfikowani hakerzy uzyskali dostęp do twitterowych kont m.in. Baracka Obamy, Billa Gatesa, Joe Bidena i wielu innych znanych osób, próbując naciągnąć internautów na wysłanie oszustom pieniędzy w formie bitcoinów.

Czytaj także: Znane osoby bojkotują Twittera z powodu antysemickich wpisów Wiley'a

250 mln dolarów kary

Teraz okazuje się, że Twitter może mieć kolejne kłopoty, tym razem w Stanach Zjednoczonych. To efekt dochodzenia prowadzonego przez Federalną Komisję Handlu (FTC).

Sprawa rozpoczęła się jesienią 2019 r. gdy Twitter przyznał się do tego, że wykorzystywał bez zgody użytkowników ich poufne dane (adresy e-mail i numery telefonów) do precyzyjnego targetowania reklam dla konkretnych grup odbiorców korzystających z Twittera.

Serwis stosował wspomniane praktyki od 2013 do 2019 r. Problem polegał na tym, że użytkownicy zostali wprowadzeni przez Twittera w błąd. Byli oni bowiem informowani że ich dane będą wykorzystywane wyłącznie w celu zapewnienia większego bezpieczeństwa na platformie.

Po ujawnieniu przez Twittera informacji na temat wykorzystywania danych użytkowników FTC rozpoczęła w 2019 r. dochodzenie, teraz zaś przekazała serwisowi wstępną wersję swojego orzeczenia.

Zgodnie z nim Twitter wprowadzał użytkowników umyślnie w błąd po to, by wykorzystywać ich poufne dane do zwiększania przychodów reklamowych. W związku z tym na serwis zostanie nałożona kara, której wysokość może wynosić od 150 do 250 mln dol.

Na razie nie wiadomo kiedy amerykański regulator sformułuje ostateczne wnioski ze śledztwa i jaką kwotę grzywny nałoży na Twittera. Serwis z kolei nie zdradził na razie czy będzie się odwoływał od decyzji podjętej przez FTC.

Czytaj także: Twitter walczy z teorią spiskową QAnon. Usunięto 7 tysięcy kont

Dołącz do dyskusji: Twitter pod lupą FTC. Może zapłacić 250 mln dolarów kary

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl