TVP2 wyprzedziła TVN w DVB-T. Rośnie Telewizja Puls (dane za październik)
Wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej liderem oglądalności w zeszłym miesiącu br. był Polsat. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł kanał TVP ABC, a najwięcej stracił Polsat Sport News.
W październiku 2016 roku wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową najpopularniejszym kanałem był Polsat - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych przez jednego z nadawców. Średni udział tej stacji w porównaniu do października 2015 roku zwiększył się o 0,25 proc. i wyniósł 15,83 proc.
Wiceliderem była TVP1, która zanotowała udział na poziomie 13,80 proc., po spadku o 7,57 proc. Podium uzupełnia TVP2, która awansowała z miejsca czwartego. Jej średni wynik w analizowanym okresie zwiększył się o 5,96 proc. i wyniósł 10,66 proc.
Na kolejną lokatę spadł TVN, której udział zmalał o 1,15 proc. do 10,30 proc.
W czołowej piątce znalazło się jeszcze TVP Info. Udział tego kanału zmalał o 15,65 proc. do 5,39 proc.
Wysoko uplasowały się oba kanały Telewizji Puls. TV Puls awansował z miejsca siódmego na szóste, a jego udział w rynku zwiększył się o 1,30 proc. do 4,68 proc. Z kolei trzy oczka niżej znalazł się siostrzany Puls 2 - stacja ta zwiększyła swój udział o 3,04 proc. do 4,07 proc.
Największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 86,59 proc., pochwalić się mógł kanał TVP ABC, który w rankingu awansował z 15. na 10. pozycję. Jego średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 3,06 proc.
Z kolei najwięcej w październiku br. stracił Polsat Sport News - było to 17,35 proc. do 0,81 proc. udziału. Stacja ta spadła z miejsca 20. na 21.
Wirtualnemedia.pl |
DVB-T 4+ |
Dynamika |
||
październik |
||||
Poz. |
Stacja |
2016 |
2015 |
W proc. |
1 |
Polsat |
15,83% |
15,79% |
0,25% |
2 |
TVP1 |
13,80% |
14,93% |
-7,57% |
3 |
TVP2 |
10,66% |
10,06% |
5,96% |
4 |
TVN |
10,30% |
10,42% |
-1,15% |
5 |
TVP INFO |
5,39% |
6,39% |
-15,65% |
6 |
TV PULS |
4,68% |
4,62% |
1,30% |
7 |
TV4 |
4,59% |
4,85% |
-5,36% |
8 |
TVN7 |
4,16% |
3,86% |
7,77% |
9 |
Puls 2 |
4,07% |
3,95% |
3,04% |
10 |
TVP ABC |
3,06% |
1,64% |
86,59% |
11 |
TV6 |
2,98% |
2,85% |
4,56% |
12 |
TTV |
2,74% |
2,89% |
-5,19% |
13 |
TVP3 |
2,00% |
1,91% |
4,71% |
14 |
Stopklatka |
1,93% |
1,69% |
14,20% |
15 |
ATM Rozrywka |
1,87% |
1,59% |
17,61% |
16 |
Fokus TV |
1,71% |
1,56% |
9,62% |
17 |
TVP Rozrywka |
1,51% |
1,72% |
-12,21% |
18 |
Polo TV |
1,46% |
1,53% |
-4,58% |
19 |
TVP Historia |
1,00% |
1,17% |
-14,53% |
20 |
8TV |
0,83% |
- |
- |
21 |
Polsat Sport News |
0,81% |
0,98% |
-17,35% |
22 |
TVP Kultura |
0,62% |
0,71% |
-12,68% |
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 w październiku 2016 roku na pozycji lidera oglądalności w DVB-T też znalazł się Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 18,05 proc. zanotowała - względem analogicznego okresu rok wcześniej - wzrost o 0,67 proc.
Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zwiększył się o 5,67 proc. do 12,86 proc. Na podium znalazła się jeszcze TVP2 (8,84 proc., wzrost o 13,19 proc.), która wyprzedziła TVP1 (7,91 proc.; w dół o 9,08 proc.).
Najchętniej oglądaną stacją tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” pozostaje TV Puls (6,11 proc.; przed rokiem było to 6,27 proc.).
W tej grupie wiekowej największym wzrostem też pochwalić się mógł kanał TVP ABC, którego udział poszedł do góry o 97,69 proc. do 3,42 proc. Najwięcej w tym ujęciu straciło TVP Info - było to 35,52 proc. do 1,87 proc. udziału.
Wirtualnemedia.pl |
DVB-T 16-49 |
Dynamika |
||
październik |
||||
Poz. |
Stacja |
2016 |
2015 |
W proc. |
1 |
Polsat |
18,05% |
17,93% |
0,67% |
2 |
TVN |
12,86% |
12,17% |
5,67% |
3 |
TVP2 |
8,84% |
7,81% |
13,19% |
4 |
TVP1 |
7,91% |
8,70% |
-9,08% |
5 |
TV PULS |
6,11% |
6,27% |
-2,55% |
6 |
TV4 |
5,28% |
5,99% |
-11,85% |
7 |
TVN7 |
4,73% |
4,77% |
-0,84% |
8 |
Puls 2 |
4,41% |
5,02% |
-12,15% |
9 |
TV6 |
3,55% |
3,97% |
-10,58% |
10 |
TTV |
3,45% |
3,61% |
-4,43% |
11 |
TVP ABC |
3,42% |
1,73% |
97,69% |
12 |
Polo TV |
2,54% |
2,58% |
-1,55% |
13 |
Stopklatka |
2,33% |
2,02% |
15,35% |
14 |
ATM Rozrywka |
2,32% |
2,01% |
15,42% |
15 |
Fokus TV |
2,01% |
1,94% |
3,61% |
16 |
TVP INFO |
1,87% |
2,90% |
-35,52% |
17 |
8TV |
1,43% |
- |
- |
18 |
TVP Rozrywka |
1,28% |
1,80% |
-28,89% |
19 |
TVP3 |
1,22% |
1,08% |
12,96% |
20 |
TVP Historia |
0,93% |
1,09% |
-14,68% |
21 |
Polsat Sport News |
0,75% |
0,90% |
-16,67% |
22 |
TVP Kultura |
0,54% |
0,67% |
-19,40% |
Nielsen Audience Measurement nie udostępnia danych o oglądalności TV Trwam, bo stacja nie podpisała umowy z instytutem.
Dołącz do dyskusji: TVP2 wyprzedziła TVN w DVB-T. Rośnie Telewizja Puls (dane za październik)
Prawdopodobnie nastąpiło też przesunięcie od telewizji naziemnej do telewizji większego wyboru.
Już wole Gwizdy Lombardu, Aukcje magazynowe i CSI niż wszechobecne paradokumenty.