TVP1 zyskała dzięki serialowi “Terra Nova” Spielberga
Nadawany w środowe wieczory w TVP1 serial fantastyczny Stevena Spielberga “Terra Nova” daje Jedynce drugie miejsce w rynku telewizyjnym i poprawia jej wyniki w porównaniu do ubiegłego roku.
Produkcja emitowana jest w środy o 20.25 i 21.15. Po sześciu odcinkach średnia oglądalność serialu wyniosła 2,41 mln widzów, a udział TVP1 uplasował się na poziomie 16,05 proc. w grupie 4+ i 16,03 proc. w 16-49. Rok wcześniej Jedynka w tym czasie gromadziła 2,17 mln oglądających, a jej udział wynosił odpowiednio 14,32 proc. i 11,76 proc.
W paśmie nadawania serialu „Terra Nova” liderem jest TVN, nadający wówczas “Na Wspólnej”, “W11 - Wydział Śledczy” i “You Can Dance - Po prostu tańcz!”, co daje tej stacji 19,55 proc. udziału. Za TVP1 znajdują się: Polsat (filmy fabularne; 13,73 proc.) i TVP2 (“Barwy szczęścia”, “Ja to mam szczęście!”, filmy; 13,50 proc.). W grupie 16-49 Jedynka też zajmuje drugie miejsce za TVN.
Serial śledzą głównie kobiety, widzowie po 40. roku życia, mieszkańcy wsi i średnich miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym i średnim.
“Terra Nova” pokazuje losy rodziny, która przenosi się do czasów prehistorycznych, gdzie osiedla się w pierwszej ludzkiej kolonii, tytułowej Terra Nova. Okazuje się jednak, że miejsce wcale nie jest takie spokojne jak się wydawało, bo na ludzi czyhają różne niebezpieczeństwa jak np. dinozaury. Pierwszy sezon produkcji liczy 13 odcinków.
Widownia “Terra Nova” odcinek po odcinku
Data | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
04-04-2012 | 2 770 197 | 18,09% | 18,49% |
11-04-2012 | 2 174 768 | 14,69% | 13,84% |
18-04-2012 | 2 284 593 | 15,28% | 15,70% |
Średnia z całości | 2 410 304 | 16,05% | 16,03% |
Oglądalność serialu na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVN | 2 936 682 | 19,55% | 17,59% |
TVP1 – Terra Nova | 2 410 304 | 16,05% | 16,03% |
Polsat | 2 062 675 | 13,73% | 16,63% |
TVP2 | 2 028 727 | 13,50% | 12,28% |
Profil widowni produkcji
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 47,09% | 98 |
Kobiety | 52,91% | 102 | |
Wiek | 4-9 | 2,40% | 40 |
10-15 | 4,28% | 64 | |
16 - 19 | 2,00% | 37 | |
20 - 24 | 3,01% | 39 | |
25 - 29 | 4,79% | 54 | |
30 - 34 | 7,84% | 95 | |
35 - 39 | 7,21% | 97 | |
40 - 44 | 8,03% | 124 | |
45 - 49 | 9,95% | 149 | |
50 - 54 | 12,42% | 155 | |
55 - 59 | 12,51% | 160 | |
60 | 25,55% | 124 | |
Wlk. miasta | Wieś | 44,51% | 113 |
< 50 tys. | 22,30% | 95 | |
50-100 tys. | 8,38% | 101 | |
100-200 tys. | 6,94% | 91 | |
> 200 tys. | 17,87% | 84 | |
Zawód | Top management | 9,15% | 93 |
Pracownicy średniego szczebla | 17,65% | 114 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 20,07% | 106 | |
Emeryci | 33,76% | 134 | |
Inni | 19,37% | 63 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 47,35% | 117 |
Średnie | 32,38% | 100 | |
Wyższe | 13,60% | 93 | |
Inne | 6,68% | 53 |
Dołącz do dyskusji: TVP1 zyskała dzięki serialowi “Terra Nova” Spielberga