TVP1 nowym liderem. Duży spadek Polsatu i TVN. „M jak miłość” hitem tygodnia
W minionym tygodniu na pozycję lidera oglądalności w rynku telewizyjnym awansowała TVP1. Z kolei wśród widzów w grupie komercyjnej pierwsze miejsce zajął Polsat. Szczegóły w tradycyjnym podsumowaniu tygodnia.
Udział liderującej TVP1 w okresie od 1 do 7 czerwca 2015 roku zmniejszył się o 1,43 pkt. proc. do 11,13 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl. Tydzień wcześniej stacja ta jednak zajmowała miejsce drugie.
Z kolei na drugą lokatę spadł Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmalał o 2,28 pkt. proc. i wyniósł 10,70 proc. Na ostatniej pozycji podium uplasował się TVN. Wynik tej stacji to 10,18 proc., po spadku o 0,54 pkt. proc. Natomiast czwarte miejsce przypadło TVP2 (9,56 proc.; do góry o 0,67 pkt. proc.).
Wysokimi udziałami w rynku telewizyjnym w zeszłym tygodniu (na tle ostatnich paru tygodni) w zestawieniu top 20 pochwalić się mogły takie stacje jak: TV Puls (3,50 proc.; + 0,59 pkt. proc.), TV4 (3,28 proc.; + 0,37 pkt. proc.), TVP Seriale (1,63 proc.; + 0,33 pkt. proc.), Puls 2 (1,61 proc.; + 0,05 pkt. proc.), TV6 (1,24 proc.; + 0,13 pkt. proc.), TVP Regionalna (1,17 proc.; + 0,11 pkt. proc.), TVP Rozrywka (1,14 proc.; + 0,10 pkt. proc.), Polo TV (1,07 proc.; + 0,13 pkt. proc.), Stopklatka TV (0,97 proc.; + 0,09 pkt. proc.) i Polsat Sport (0,84 proc.; + 0,09 pkt. proc.).
Wszyscy 4+ |
25.05 - 31.05.2015 r. |
01.06 - 07.06.2015 r. |
|||
Lp. |
Stacja |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
1 |
TVP1 |
771 909 |
12,56% |
650 089 |
11,13% |
2 |
Polsat |
797 910 |
12,98% |
625 076 |
10,70% |
3 |
TVN |
658 554 |
10,72% |
594 688 |
10,18% |
4 |
TVP2 |
546 511 |
8,89% |
558 201 |
9,56% |
5 |
TV PULS |
178 852 |
2,91% |
204 339 |
3,50% |
6 |
TV4 |
178 945 |
2,91% |
191 535 |
3,28% |
7 |
TVP INFO |
223 733 |
3,64% |
183 291 |
3,14% |
8 |
TVN24 |
193 939 |
3,16% |
176 216 |
3,02% |
9 |
TVN7 |
194 353 |
3,16% |
174 330 |
2,99% |
10 |
TVP Seriale |
79 942 |
1,30% |
95 311 |
1,63% |
11 |
Puls 2 |
95 839 |
1,56% |
93 960 |
1,61% |
12 |
Polsat2 |
84 024 |
1,37% |
80 834 |
1,38% |
13 |
TTV - Twoja Telewizja |
87 576 |
1,42% |
80 759 |
1,38% |
14 |
TV6 |
67 927 |
1,11% |
72 662 |
1,24% |
15 |
TVP Regionalna |
64 993 |
1,06% |
68 548 |
1,17% |
16 |
TVP Rozrywka |
63 859 |
1,04% |
66 598 |
1,14% |
17 |
Polsat News |
74 295 |
1,21% |
65 093 |
1,11% |
18 |
Polo TV |
57 996 |
0,94% |
62 575 |
1,07% |
19 |
Stopklatka |
53 907 |
0,88% |
56 448 |
0,97% |
20 |
Polsat Sport |
46 178 |
0,75% |
49 103 |
0,84% |
W grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) na pozycji lidera znalazł się Polsat. Stacja ta zanotowała spadek o 2,54 pkt. proc. do 12,17 proc. udziału. Drugi był TVN, którego udział zmniejszył się o 1,24 pkt. proc. do 11,22 proc.
Na ostatnią pozycję podium awansowała Dwójka - udział tej stacji, po wzroście o 0,60 proc., wyniósł 8,17 proc. Zaś na czwartą lokatę spadła Jedynka (w dół o 1,02 pkt. proc. do 7,65 proc.).
Wszyscy 16-49 |
25.05 - 31.05.2015 r. |
01.06 - 07.06.2015 r. |
|||
Lp. |
Stacja |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
1 |
Polsat |
361 208 |
14,71% |
282 328 |
12,17% |
2 |
TVN |
306 167 |
12,46% |
260 374 |
11,22% |
3 |
TVP2 |
185 887 |
7,57% |
189 641 |
8,17% |
4 |
TVP1 |
212 952 |
8,67% |
177 578 |
7,65% |
5 |
TV PULS |
83 696 |
3,41% |
98 886 |
4,26% |
6 |
TV4 |
77 299 |
3,15% |
79 831 |
3,44% |
7 |
TVN7 |
81 351 |
3,31% |
72 889 |
3,14% |
8 |
TVN24 |
69 329 |
2,82% |
60 386 |
2,60% |
9 |
Puls 2 |
42 813 |
1,74% |
43 057 |
1,86% |
10 |
TVP Seriale |
35 227 |
1,43% |
41 386 |
1,78% |
11 |
TTV - Twoja Telewizja |
40 714 |
1,66% |
39 809 |
1,72% |
12 |
Polo TV |
39 227 |
1,60% |
38 687 |
1,67% |
13 |
TV6 |
31 979 |
1,30% |
35 384 |
1,52% |
14 |
TVP INFO |
41 756 |
1,70% |
32 064 |
1,38% |
15 |
Polsat2 |
34 054 |
1,39% |
29 934 |
1,29% |
16 |
Stopklatka |
25 204 |
1,03% |
27 438 |
1,18% |
17 |
TVP Rozrywka |
24 054 |
0,98% |
25 228 |
1,09% |
18 |
TVN Turbo |
17 379 |
0,71% |
20 953 |
0,90% |
19 |
Eska TV |
21 259 |
0,87% |
20 949 |
0,90% |
20 |
TVN Style |
20 365 |
0,83% |
20 809 |
0,90% |
Dołącz do dyskusji: TVP1 nowym liderem. Duży spadek Polsatu i TVN. „M jak miłość” hitem tygodnia