TVP1 liderem w lutym. TVN wyprzedził Polsat w grupie 16-49. Udział „wielkiej czwórki” zmalał do 42,31 proc.
W lutym br. najchętniej oglądaną stacją w rynku telewizyjnym była TVP1. Z kolei w grupie komercyjnej na pierwsze miejsce awansował TVN, który w połowie miesiąca wprowadził nową ramówkę. Ratingowym hitem był serial „M jak miłość”.
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w lutym 2016 roku należało do TVP1. Średni dobowy udział tego kanału względem lutego 2015 roku spadł o 4,25 proc. i wyniósł 12,17 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Z trzeciej na drugą pozycję awansował TVN, którego udział w analizowanym okresie jednak zmniejszył się o 0,37 proc. do 10,79 proc. Stacja ta w połowie lutego br. wprowadziła wiosenną ramówkę. Z kolei na ostatnią lokatę podium spadł Polsat. Jego wynik w porównaniu do lutego 2015 roku zmalał o 3,76 proc. do 10,74 proc.
Czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,61 proc. udziału; w dół o 9,18 proc.).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmalał z 44,18 proc. w lutym 2015 roku do 42,31 proc. w lutym 2016 roku.
Na piątym miejscu zestawienia (po awansie z dziewiątej lokaty) uplasował się TVN24, którego udział wyniósł 3,44 proc., po wzroście o 21,99 proc.
W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TVP Info (3,34 proc.; wzrost o 4,38 proc.), TV4 (3,29 proc.; do góry o 7,87 proc.), TV Puls (3,22 proc.; bez zmian), TVN7 (2,98 proc.; - 10,78 proc. najbardziej w pierwszej dziesiątce rankingu) i TTV (1,70 proc.; + 25 proc. - największy w top 10).
Wszyscy 4+ |
01.02-29.02.2015 r. |
01.02-29.02.2016 r. |
|||
Lp. |
Stacja |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
1 |
TVP1 |
914 189 |
12,71% |
858 278 |
12,17% |
2 |
TVN |
778 784 |
10,83% |
760 571 |
10,79% |
3 |
Polsat |
802 307 |
11,16% |
757 211 |
10,74% |
4 |
TVP2 |
681 528 |
9,48% |
606 986 |
8,61% |
5 |
TVN24 |
202 441 |
2,82% |
242 834 |
3,44% |
6 |
TVP INFO |
229 976 |
3,20% |
235 817 |
3,34% |
7 |
TV4 |
218 997 |
3,05% |
232 195 |
3,29% |
8 |
TV PULS |
231 321 |
3,22% |
226 792 |
3,22% |
9 |
TVN7 |
240 524 |
3,34% |
209 918 |
2,98% |
10 |
TTV |
97 474 |
1,36% |
120 176 |
1,70% |
11 |
Puls 2 |
125 207 |
1,74% |
120 152 |
1,70% |
12 |
TV6 |
88 043 |
1,22% |
117 321 |
1,66% |
13 |
TVP Seriale |
98 582 |
1,37% |
99 355 |
1,41% |
14 |
Polsat2 |
105 590 |
1,47% |
99 064 |
1,40% |
15 |
TVP Rozrywka |
78 844 |
1,10% |
79 497 |
1,13% |
16 |
Polsat News |
70 209 |
0,98% |
68 678 |
0,97% |
17 |
TVP3 |
70 449 |
0,98% |
68 653 |
0,97% |
18 |
Stopklatka |
64 977 |
0,90% |
67 589 |
0,96% |
19 |
TVP ABC |
51 752 |
0,72% |
61 870 |
0,88% |
20 |
Polo TV |
58 075 |
0,81% |
57 540 |
0,82% |
W grupie komercyjnej 16-49 z miejsca drugiego na pozycję lidera awansował TVN, którego udział wyniósł tutaj 13,34 proc., po wzroście o 9,17 proc. Warto dodać, że już w połowie lutego stacja ta zaczęła pokazywać premierowe emisje programów z wiosennej ramówki (więcej na ten temat).
Na drugie miejsce spadł Polsat. Jego wynik w lutym br. zmniejszył się o 4,21 proc. do 12,74 proc.
Na podium znalazła się jeszcze TVP1 (7,98 proc udziału; w dół o 6,88 proc.). Natomiast czwarta lokata należała do siostrzanej TVP2 (7,39 proc., - 9,88 proc. - największy spadek w top 10).
Warto dodać, że w czołowej dziesiątce najwięcej zyskała TTV - było to 22,70 proc. do 2 proc.
Wszyscy 16-49 |
01.02-29.02.2015 r. |
01.02-29.02.2016 r. |
|||
Lp. |
Stacja |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
1 |
TVN |
344 665 |
12,22% |
360 227 |
13,34% |
2 |
Polsat |
375 010 |
13,30% |
343 828 |
12,74% |
3 |
TVP1 |
241 582 |
8,57% |
215 558 |
7,98% |
4 |
TVP2 |
231 328 |
8,20% |
199 574 |
7,39% |
5 |
TV4 |
96 078 |
3,41% |
101 415 |
3,76% |
6 |
TV PULS |
112 571 |
3,99% |
98 488 |
3,65% |
7 |
TVN7 |
89 162 |
3,16% |
84 135 |
3,12% |
8 |
TVN24 |
62 730 |
2,22% |
62 828 |
2,33% |
9 |
TTV |
45 950 |
1,63% |
53 983 |
2,00% |
10 |
Puls 2 |
56 767 |
2,01% |
53 977 |
2,00% |
11 |
TV6 |
43 562 |
1,54% |
53 444 |
1,98% |
12 |
TVP Seriale |
40 953 |
1,45% |
48 438 |
1,79% |
13 |
Polsat2 |
40 950 |
1,45% |
36 674 |
1,36% |
14 |
Polo TV |
34 955 |
1,24% |
36 646 |
1,36% |
15 |
TVP INFO |
36 854 |
1,31% |
33 925 |
1,26% |
16 |
TVP Rozrywka |
26 896 |
0,95% |
29 591 |
1,10% |
17 |
ATM Rozrywka |
22 320 |
0,79% |
26 187 |
0,97% |
18 |
Stopklatka |
27 103 |
0,96% |
25 195 |
0,93% |
19 |
Fokus TV |
19 179 |
0,68% |
24 801 |
0,92% |
20 |
TVN Style |
24 401 |
0,87% |
23 231 |
0,86% |
Dołącz do dyskusji: TVP1 liderem w lutym. TVN wyprzedził Polsat w grupie 16-49. Udział „wielkiej czwórki” zmalał do 42,31 proc.
TVP 1, TVP 2, TVP Info, TVP Sport, TVP Historia i TVP Kultura to moje ulubione programy TVP.
W TVP Rozrywka brakuje filmów i seriali komediowych.
Z mediów prywatnych lubię oglądać Polsat, TV Puls i TV 4.