TVP1 liderem rynku telewizyjnego w 2014 roku. Polsat wyprzedził TVN
Po jedenastu i pół miesiącach 2014 roku liderem rynku telewizyjnego jest - tak jak rok wcześniej - Jedynka. Natomiast w grupie komercyjnej na pierwszym miejscu znalazł się Polsat, któremu udało się wyprzedzić TVN.
W okresie od 1 stycznia do 17 grudnia br. największy udział w rynku telewizyjnym miała TVP1. Wynik publicznego kanału to 12,23 proc., ale stacja ta zanotowała spadek udziału o 6,86 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measuremnet przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl przez dom mediowy MediaCom.
Na drugie miejsce z trzeciego awansował Polsat. Mimo dużej ofensywy programowej jego udział zmalał o 3,4 proc. do 11,89 proc. Stacji udało się jednak wyprzedzić TVN, który zanotował dwa razy większy spadek od Polsatu wynoszący 6,73 proc. TVN spadł na trzecią lokatę z drugiej, a jego udział zmalał do 11,78 proc.
Tuż poza podium - tak jak rok temu - znalazła się Dwójka z udziałem wynoszącym 9,4 proc., czyli o 8,56 proc. mniejszym niż w 2013 roku.
Piątą stacją w Polsce pozostaje TVN7. W okresie od 1 stycznia do 17 grudnia br. jej wynik wyniósł 3,54 proc., niemal tyle samo ile rok wcześniej (spadek o 0,28 proc.).
Na szóstą lokatę z siódmej awansowała TV Puls (3,09 proc. udziału, wzrost o 0,98 proc.), spychając o oczko niżej TVN24. To był najchętniej oglądana stacja z telewizji płatnej, notująca 3,01 proc. udziału. (- 4,14 proc.).
Wszyscy 4+ | |||
1 stycznia - 17 grudnia | |||
2014 | 2013 | ||
Stacja | SHR % | Stacja | SHR % |
TVP1 | 12,23 | TVP1 | 13,13 |
Polsat | 11,89 | TVN | 12,63 |
TVN | 11,78 | Polsat | 12,31 |
TVP2 | 9,4 | TVP2 | 10,28 |
TVN7 | 3,54 | TVN7 | 3,55 |
TV Puls | 3,09 | TVN24 | 3,14 |
TVN24 | 3,01 | TV Puls | 3,06 |
TVP Info | 2,88 | TV4 | 2,95 |
TV4 | 2,66 | TVP Info | 2,66 |
Polsat 2 | 1,68 | Polsat 2 | 1,79 |
Puls 2 | 1,5 | TVP Seriale | 1,11 |
TVP Seriale | 1,44 | Puls 2 | 1,05 |
TTV | 1,3 | Polsat News | 1,04 |
Polsat News | 1,09 | TTV | 1,02 |
- W grupie 16-49 obserwujemy duży spadek udziału w rynku TVN, który stracił pozycję lidera na rzecz Polsatu - mówi Maciej Gronau, investment director w domu mediowym MediaCom
Udział Polsatu po 11 i pół miesiącach tego roku wyniósł 13,37 proc. po spadku względem analogicznego okresu ub.r. (o 1,55 proc.). Z kolei wynik spadającego na drugie miejsce TVN zmalał aż o 7,38 proc. do 13,06 proc.
Na trzeciej i czwartej pozycji zestawienia znalazły się TVP1 i TVP2. Udział Jedynki poszedł w dół o 4,13 proc. i wyniósł 9,06 proc. Natomiast Dwójka straciła 8,1 proc. i jej wynik to 8,17 proc.
Piąte miejsce w grupie 16-49 udało się zająć TV Puls z udziałem 3,56 proc. Kanał ten zanotował wzrost o 8,1 proc., dzięki czemu awansował o jedną lokatę.
- W zestawieniu top 15 stacji największe wzrosty odnotowała stacja Puls 2, której udziały w rynku wzrosły o połowę. Tak duże wzrosty widowni tej stacji obserwujemy zarówno w grupie 16-49 jak i w 4+ - podkreśla Maciej Gronau.
16-49 | |||
1 stycznia - 17 grudnia | |||
2014 | 2013 | ||
Stacja | SHR % | Stacja | SHR % |
Polsat | 13,37 | TVN | 14,1 |
TVN | 13,06 | Polsat | 13,58 |
TVP1 | 9,06 | TVP1 | 9,45 |
TVP2 | 8,17 | TVP2 | 8,89 |
Puls | 3,56 | TVN7 | 3,59 |
TVN7 | 3,33 | Puls | 3,34 |
TV4 pl | 2,84 | TV4 pl | 2,9 |
TVN24 | 2,4 | TVN24 | 2,37 |
Polsat 2 | 1,73 | Polsat 2 | 1,82 |
TV Puls 2 | 1,56 | TVP Seriale | 1,31 |
TVP Seriale | 1,55 | TVP Info | 1,19 |
TTV | 1,45 | Discovery pl | 1,11 |
TVP Info | 1,11 | TTV | 1,04 |
Polo TV | 1,11 | Polo TV | 1,03 |
Dołącz do dyskusji: TVP1 liderem rynku telewizyjnego w 2014 roku. Polsat wyprzedził TVN