SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP zapłaci ponad 20 mln zł za badania oglądalności

Telewizja Polska w przetargu na dostarczenie jej danych o oglądalności przez dwa lata za najkorzystniejszą uznała ofertę AGB Nielsen Media Research. To jedyna oferta złożona w przetargu.

fot. AKPA fot. AKPA

AGB Nielsen Media Research w swojej ofercie jako cenę brutto podał 22,02 mln zł.

W komunikacie Telewizji Polskiej zaznaczono, że to jedyna oferta złożona w postępowaniu publicznym, a ponadto „spełnia wszystkie wymagania określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i na podstawie kryterium oceny ofert określonego w niniejszym postępowaniu - cena (waga 100 proc.) - uzyskała najwyższą liczbę punktów - 100”.

TVP chce danych o oglądalności przez dwa lata

Przetarg, który Telewizja Polska ogłosiła pod koniec lipca, dotyczy udostępniania baz danych z ciągłego pomiaru widowni telewizyjnej realizowanego w całym kraju, na panelu reprezentatywnym ze względu na społeczno-demograficzne cechy gospodarstw domowych posiadających odbiorniki telewizyjne („oglądalność w domu”) oraz panelu osób indywidualnych w zakresie oglądania telewizji w sytuacjach przebywania poza domem („oglądalność poza domem”), a także udostępniania baz danych z pomiaru widowni tv będących miarą rzeczywistego (faktycznego) oglądania telewizji przez członków gospodarstw domowych z odbiornikiem tv i w zakresie danych uzyskanych z uwzględnieniem zmniejszenia oglądalności reklam liniowych na skutek rozszczepiania sygnału programów w celu stosowania reklam w technologii DAI.

Wybrana firma będzie też udostępniać bazy danych z pomiaru oglądalności minutowej treści wideo dostarczanych do gospodarstw domowych w formie streamingu za pośrednictwem szerokopasmowego dostępu do internetu. Współpraca ma być prowadzona przez 12 miesięcy.

CZYTAJ TEŻ: TVP ułatwia współpracę z producentami zewnętrznymi. „Nie ma możliwości, by koszty wzrosły”

Wraz z otwarciem jedynej złożonej oferty Telewizja Polska podała, że na sfinansowanie zamówienia może przeznaczyć maksymalnie 24,11 mln zł.

AGB Nielsen Media Research to jedyna firma realizująca w naszym kraju stałe badanie telemetryczne. Od 1996 roku dostarcza wyniki stacjom telewizyjnym w Polsce. 

Dołącz do dyskusji: TVP zapłaci ponad 20 mln zł za badania oglądalności

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ano_mój_nick
... Przecież to telewizja w likwidacji - po co im pomiary przez aż dwa lata?
33 2
odpowiedź
User
badacz Nielsena
No i teraz wyniki TVP strzelą w górę. Nielsen był jednym z narzędzi walki z PiS poprzez niedoszacowanie widowni będącej elektoratem tej partii. Zacznie się spijanie z dziubków.
27 3
odpowiedź
User
Były widz
... Przecież to telewizja w likwidacji - po co im pomiary przez aż dwa lata?
No właśnie. To ile oni będą likwidować TVP?
22 2
odpowiedź