TVP rozpoczęła przetarg na roczną obsługę mediową 10 mln zł budżetu. Wymagane wadium w wysokości 100 tys. zł
Telewizja Polska rozpoczęła przetarg, w którym wybierze dom mediowy odpowiedzialny m.in. za planowanie i zakup mediów do jej kampanii. Z wybraną agencją będzie pracować przez rok, a wielkość budżetu mediowego w tym okresie oszacowano na 10 mln zł netto - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl.
Wybrany dom mediowy zajmie się planowaniem i zakupem mediów, tworzeniem strategii mediowych zlecanych przez TVP kampanii reklamowych, oceną ofert mediów, rekomendowaniem nowych kreatywnych rozwiązań mediowych, monitoringiem kampanii,ich rozliczaniem itp.
Do jego zadań należeć ma też projektowanie i produkcja internetowych reklam. TVP wymaga, aby koszt tej usługi nie był wyższy niż 600 zł netto za sztukę dla realizacji w trybie standardowych i nie wyższy niż 1200 zł w przypadku zleceń ekspresowych.
W agencji ma zostać oddelegowany do obsługi zlecanych przez TVP taki pracownik, który będzie w pełni dyspozycyjny. Publiczny nadawca określił bowiem minimalny czas reakcji takiej osoby na wezwania TVP. Między godzinami 8 a 18 ten czas reakcji nie może przekroczyć 15 minut, a w godzinach od 18 do 8 rano - maksymalnie 30 minut.
Dwucyfrowe rabaty
W dokumentach przetargowych Telewizja Polska określiła progi rabatów, jakich oczekuje od domu mediowego w zakupie konkretnych mediów.
Dla radia i prasy gwarantowany opust przy zakupie kampanii ma wynieść minimum 89,25 proc. Dla kin wynosi 90,75 proc., w internecie (display) -92,09 proc.
Budżet, którego obsługę powierzy domowi mediowemu TVP wynosi 10 mln zł netto (z VAT – 12,3 mln zł). Na kwotę tę składają się koszty zewnętrznego wykonania usług (czyli m.in. zakup mediów), w wysokości nie wyższej niż 9, 625 mln zł netto (bez VAT). Pozostała kwota 375 tys. zł to wynagrodzenie agencji w ciągu roku współpracy. Umowa zostanie bowiem zawarta na 12 miesięcy, począwszy od 1 października br.
Zainteresowane agencje mogą składać oferty do 19 lipca br., po wcześniej wpłacie 100 tys. zł wadium.
Kolejny przetarg na obsługę mediową Telewizja Polska zamierza ogłosić w czerwcu 2020 roku.
Value Media od dwóch lat
Obecnie obsługą mediową TVP zajmuje się dom mediowy Value Media (Group One). W maju br. nadawca przedłużył wcześniejszą umowę z tą agencją o kolejne blisko trzy miesiące – do 31 lipca br. Wartość budżetu na ten okres ustalono na na kwotę 3 487 000 zł (netto, bez VAT)
Value Media planuje i kupuje media do kampanii TVP od wiosny ub.r. po tym, jak w przetargu obronił jej budżet. Agencja zaczęła pierwotnie planować i kupować media dla TVP w 2017 roku, kiedy w wygranym postępowaniu przejęła budżet Telewizji Polskiej od domu mediowego Maxus (GroupM; po połączeniu z MEC działa obecnie jako Wavemaker).
W ub.r. Telewizja Polska otrzymała 979 mln zł z abonamentu i rekompensaty abonamentowej (57 proc. więcej niż rok wcześniej) i zanotowała 908 mln zł z reklam i sponsoringu (po wzroście o 14 proc.). Spółka osiągnęła 31,7 mln zł zysku netto.
Dołącz do dyskusji: TVP rozpoczęła przetarg na roczną obsługę mediową 10 mln zł budżetu. Wymagane wadium w wysokości 100 tys. zł