TVP ABC liderem kanałów dziecięcych. Polsat JimJam podwoił udział w rynku
We wrześniu 2016 roku liderem oglądalności w segmencie kanałów dziecięcych było TVP ABC. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł Polsat JimJam, a na przeciwnym biegunie znalazł się BBC Cbeebies.
Średni udział liderującego w rankingu kanału TVP ABC we wrześniu 2016 roku wyniósł 1,01 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych przez jednego z nadawców. W porównaniu do września 2015 roku wynik ten zwiększył się o 62,90 proc.
Drugą pozycję zajął Nickelodeon, którego udział w analizowanym okresie jednak poszedł do góry o 15,25 proc. do 0,68 proc.
Podium uzupełnia Disney Junior, którego wynik w zeszłym miesiącu zwiększył się o 12,82 proc. i uplasował się na poziomie 0,44 proc. Przed rokiem stacja ta była czwarta.
Największym wzrostem udziału pochwalić się mogła stacja Polsat JimJam, której udział się podwoił do 0,18 proc. (kanał ten awansował z miejsca 12. na 10.).
Z kolei największy spadek odnotował BBC Cbeebies, który w zestawieniu spadł z lokaty 9. na 12. W badanym okresie wynik tego kanału zmniejszył się o 36,84 proc. do 0,12 proc. udziału.
Stacja | Wszyscy 4+ | Dynamika | |
wrzesień 2015 | wrzesień 2016 | ||
SHR % | SHR % | % | |
TVP ABC | 0,62% | 1,01% | 62,90% |
Nickelodeon | 0,59% | 0,68% | 15,25% |
Disney Junior | 0,39% | 0,44% | 12,82% |
Nick Jr | 0,33% | 0,38% | 15,15% |
Cartoon Network | 0,56% | 0,36% | -35,71% |
MiniMini+ | 0,34% | 0,35% | 2,94% |
Disney Channel | 0,31% | 0,33% | 6,45% |
Disney XD | 0,26% | 0,19% | -26,92% |
Nickelodeon HD | 0,19% | 0,19% | 0,00% |
Polsat JimJam | 0,09% | 0,18% | 100,00% |
Boomerang | 0,17% | 0,14% | -17,65% |
BBC Cbeebies | 0,19% | 0,12% | -36,84% |
teleTOON+ | 0,09% | 0,10% | 11,11% |
Wśród dzieci mających od 4 do 12 lat pierwsze miejsce wśród wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce we wrześniu 2016 roku należało do Polsatu. Udział tego kanału w rynku telewizyjnym względem września 2015 roku zmniejszył się o 10,13 proc. i wyniósł 11,44 proc.
Na drugim miejscu uplasował się TVN, którego udział zmalał o 9,23 proc. i wyniósł 9,05 proc.
Oczko niżej znalazł się kanał TVP ABC, który rok wcześniej był szósty - będący najwyżej w zestawieniu kanał dziecięcy. Jego udział wzrósł o 70,39 proc. do 7,48 proc.
Czwarte miejsce (po spadku z trzeciego) zajął Nickelodeon, jednak zyskujący 30,04 proc. do 7,23 proc.
Pierwszą piątkę uzupełnia Puls 2. Kanał ten zanotował wzrost udziału o 14,82 proc. do 5,81 proc. Puls 2 to naziemna stacja, która nadaje wielogodzinne pasmo dla dzieci.
W pierwszej dziesiątce rankingu uplasowały się jeszcze takie stacje dziecięce, jak: Cartoon Network (4,02 proc. udziału; w dół o 25,97 proc.) i Nick Jr (3,95 proc. udziału; + 40,57 proc.).
Warto dodać, że w top 25 znalazły się wszystkie kanały dziecięce dostępne na rynku.
Stacja | Wszyscy 4-12 | Dynamika | |
wrzesień 2015 | wrzesień 2016 | ||
SHR % | SHR % | % | |
Polsat | 12,73% | 11,44% | -10,13% |
TVN | 9,97% | 9,05% | -9,23% |
TVP ABC | 4,39% | 7,48% | 70,39% |
Nickelodeon | 5,56% | 7,23% | 30,04% |
Puls 2 | 5,06% | 5,81% | 14,82% |
Cartoon Network | 5,43% | 4,02% | -25,97% |
Nick Jr | 2,81% | 3,95% | 40,57% |
TVP2 | 4,09% | 3,59% | -12,22% |
TV4 | 3,98% | 3,39% | -14,82% |
TVP1 | 3,90% | 3,16% | -18,97% |
Disney Junior | 2,83% | 3,11% | 9,89% |
MiniMini+ | 2,63% | 2,90% | 10,27% |
TV Puls | 2,76% | 2,72% | -1,45% |
Disney Channel | 2,54% | 2,63% | 3,54% |
Disney XD | 2,55% | 2,03% | -20,39% |
TVN7 | 1,70% | 1,97% | 15,88% |
Nickelodeon HD | 1,55% | 1,84% | 18,71% |
Boomerang | 1,57% | 1,29% | -17,83% |
Polsat JimJam | 0,63% | 1,24% | 96,83% |
Polsat 2 | 1,02% | 1,15% | 12,75% |
TTV | 0,99% | 1,12% | 13,13% |
Polo TV | 1,24% | 1,09% | -12,10% |
TV6 | 1,12% | 0,99% | -11,61% |
teleTOON+ | 0,88% | 0,98% | 11,36% |
BBC Cbeebies | 1,50% | 0,68% | -54,67% |
TVN Style | 0,50% | 0,62% | 24,00% |
Eska TV | 0,60% | 0,54% | -10,00% |
TVN24 | 0,42% | 0,51% | 21,43% |
TVP Seriale | 0,41% | 0,49% | 19,51% |
Fokus TV | 0,28% | 0,46% | 64,29% |
Stopklatka | 0,32% | 0,41% | 28,13% |
TVP HD | 0,23% | 0,39% | 69,57% |
TVN Turbo | 0,33% | 0,36% | 9,09% |
TVP INFO | 0,62% | 0,35% | -43,55% |
Polsat Play | 0,41% | 0,34% | -17,07% |
ATM Rozrywka | 0,34% | 0,32% | -5,88% |
Polsat Sport News | 0,57% | 0,32% | -43,86% |
Polsat Film | 0,49% | 0,32% | -34,69% |
Discovery Channel | 0,33% | 0,29% | -12,12% |
TVP Rozrywka | 0,45% | 0,28% | -37,78% |
Dołącz do dyskusji: TVP ABC liderem kanałów dziecięcych. Polsat JimJam podwoił udział w rynku
Marcin, porównaj zasięgi i to ile czasu ABC zajęło dojście do tego wyniku. Przypomnij sobie jaki był wcześniej programming (dla dzisiejszych 40latków - 5, 10, 15 i inne programy z lamusa). obecna ramówka to świnka peppa, my little pony i masza - więc kontent komercyjny.
czyli (niestety) nie kultowe polskie kreskówki ale komercha - wygrywają zasięgiem. taka prawda - nie oceniam jakościowo. pozdrawiam!