TVN24 zwiększył przewagę nad głównymi konkurentami. Rynek kanałów informacyjnych w Polsce
Na pozycję lidera oglądalności wśród kanałów informacyjnych w sierpniu 2016 roku awansował TVN24, który wyprzedził TVP Info. Wśród grup telewizyjnych najwyższy udział miały stacje TVP.
Pierwsze miejsce wśród stacji newsowych w sierpniu br. należało do TVN24, którego udział wyniósł 3,87 proc. W porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej zwiększył się on o 5,74 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych przez jednego z nadawców. W sierpniu 2015 roku kanał ten był drugi.
Na drugą lokatę spadła nadająca naziemnie stacja TVP Info. Średni miesięczny wynik tej stacji zmniejszył się o 17,48 proc. do 3,40 proc.
Podium uzupełnia Polsat News. W ubiegłym miesiącu kanał miał 1,23 proc. udziału, po spadku o 4,65 proc.
Kolejną pozycję zajął kanał TVP3 z udziałem na poziomie 1,10 proc. Jego strata w porównaniu do sierpnia 2015 roku wyniosła 12,70 proc.
Oczko niżej (po awansie z miejsca szóstego) uplasował się TVN24 Biznes i Świat z udziałem wynoszącym 0,40 proc. Jego wynik zwiększył się o 53,85 proc. - najbardziej w zestawieniu.
Z kolei z piątej na szóstą lokatę spadła Superstacja, która zanotowała największy spadek wśród wszystkich stacji newsowych - było to 20 proc. do 0,20 proc. udziału.
Największy udział (4,50 proc.) wśród grup kanałów newsowych w sierpniu br. miała TVP, mająca w portfolio stacje TVP Info oraz TVP3 i notująca spadek o 16,36 proc. Stacje tej grupy zmniejszyły przewagę nad kanałami newsowymi TVN, których udział zwiększył się o 8,93 proc. do 4,27 proc. (łączne dane dla TVN24 i TVN24 Biznes i Świat).
WIRTUALNEMEDIA.PL | Wszyscy 4+ | Dynamika | |
sierpień 2015 | sierpień 2016 | ||
Stacja | SHR % | SHR % | W proc. |
TVN24 | 3,66% | 3,87% | 5,74% |
TVP INFO | 4,12% | 3,40% | -17,48% |
Polsat News | 1,29% | 1,23% | -4,65% |
TVP3 | 1,26% | 1,10% | -12,70% |
TVN24 Biznes i Swiat | 0,26% | 0,40% | 53,85% |
Superstacja | 0,25% | 0,20% | -20,00% |
Polsat News 2 | 0,11% | 0,10% | -9,09% |
TV Republika | 0,11% | 0,09% | -18,18% |
Grupy kanałów | |||
TVP | 5,38% | 4,50% | -16,36% |
TVN | 3,92% | 4,27% | 8,93% |
Polsat | 1,40% | 1,33% | -5,00% |
Wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji lidera wśród stacji informacyjnych w sierpniu 2016 roku znalazł się TVN24 z wynikiem 2,12 proc., po spadku o 19,39 proc. Drugie miejsce zajęło TVP Info (1,49 proc. udziału, w dół o 22,80 proc.), a trzeci był Polsat News (0,96 proc.; - 5,88 proc.).
Jedyny wzrost w tym ujęciu zanotował TVN24 Biznes i Świat - było to 40 proc. do 0,35 proc. udziału.
Z kolei największy spadek, wynoszący 36,36 proc. do 0,07 proc., odnotował tutaj Polsat News 2.
Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 2,47 proc. udziału, po spadku o 14,24 proc.
WIRTUALNEMEDIA.PL | Wszyscy 16-49 | Dynamika | |
sierpień 2015 | sierpień 2016 | ||
Stacja | SHR % | SHR % | W proc. |
TVN24 | 2,63% | 2,12% | -19,39% |
TVP INFO | 1,93% | 1,49% | -22,80% |
Polsat News | 1,02% | 0,96% | -5,88% |
TVP3 | 0,66% | 0,62% | -6,06% |
TVN24 Biznes i Swiat | 0,25% | 0,35% | 40,00% |
Polsat News 2 | 0,11% | 0,07% | -36,36% |
TV Republika | 0,09% | 0,07% | -22,22% |
Superstacja | 0,09% | 0,06% | -33,33% |
Grupy kanałów | |||
TVN | 2,88% | 2,47% | -14,24% |
TVP | 2,59% | 2,11% | -18,53% |
Polsat | 1,13% | 1,03% | -8,85% |
Dołącz do dyskusji: TVN24 zwiększył przewagę nad głównymi konkurentami. Rynek kanałów informacyjnych w Polsce