TVN24 nowym liderem stacji newsowych, TVP Info o 64 proc. w dół
W październiku br. na pozycję lidera oglądalności wśród stacji newsowych awansowała TVN24. Na drugie miejsce spadł kanał TVP Info, który zanotował największy spadek w zestawieniu. Najwięcej zyskała Superstacja.
Kanał TVN24 w każdej minucie w październiku 2013 roku śledziło średnio 181 tys. widzów, czyli o 4,97 proc. mniej niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej, a jego udział w rynku telewizyjnym spadł z 3,21 proc. do 3,09 proc. - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl. W październiku 2012 roku stacja ta zajmowała miejsce drugie.
Na drugą lokatę spadło TVP Info, którego średnia minutowa widownia zmalała najbardziej w zestawieniu, bowiem aż o 64,11 proc. i wyniosła zaledwie 72 tys. osób. Natomiast udział tej stacji w zeszłym miesiącu zmniejszył się o 2,16 pkt. proc. do 1,24 proc. Od września br. kanał ten przestał emitować programy lokalne, stając się pełnowymiarową stacją informacyjną (więcej na ten temat). Dodatkowo wypadł z analogowych pakietów w kablówkach.
Trzecią pozycję w zeszłym miesiącu zajął Polsat News. Jego widownia w październiku br. poszła do góry o 13,70 proc. do 56 tys. osób. Kanał ten w zeszłym miesiącu zanotował 0,95 proc. udziału (rok wcześniej wyniósł on 0,83 proc.).
Z kolei oglądalność zajmującej czwartą pozycję informacyjno-rozrywkowej Superstacji zwiększyła się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 16,24 proc. i wyniosła 15 tys. osób, a udział tej telewizji wzrósł o 0,03 pkt. proc. i wyniósł 0,25 proc.
W grupie komercyjnej 16-49 liderem pozostał kanał TVN24, notując spadek udziału z 2,48 proc. do 2,20 proc. Z trzeciego na drugie miejsce awansował Polsat News, którego udział w tej grupie wyniósł 0,71 proc. (wzrost o 0,04 pkt. proc.). Natomiast na ostatnią lokatę podium spadło tutaj TVP Info (0,48 proc.; spadek aż o 1,03 pkt. proc.).
WIRTUALNEMEDIA.PL | Wszyscy 4+ | 16-49 | |||
Stacja | Miesiąc | Rok | AMR | SHR % | SHR % |
TVN24 | październik | 2013 | 181 422 | 3,09% | 2,20% |
październik | 2012 | 190 917 | 3,21% | 2,48% | |
WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
TVP Info | październik | 2013 | 72 471 | 1,24% | 0,48% |
październik | 2012 | 201 950 | 3,40% | 1,51% | |
WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
Polsat News | październik | 2013 | 55 872 | 0,95% | 0,71% |
październik | 2012 | 49 142 | 0,83% | 0,67% | |
WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
Superstacja | październik | 2013 | 14 899 | 0,25% | 0,08% |
październik | 2012 | 12 817 | 0,22% | 0,08% |
Nowy kanał TVP Regionalna w październiku 2013 roku śledziło średnio 60 tys. widzów, co przełożyło się na 1,02 proc. udziału w runku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 0,47 proc. w grupie komercyjnej 16-49.
TVP Regionalna od września br. przejęła od TVP Info emisję pasm lokalnych ośrodków terenowych TVP. Poza rozłącznymi blokami programowymi nadaje też pasmo wspólne z produkcjami z różnych regionów (poznaj szczegóły). Warto dodać, że łączny udział TVP Info i TVP Regionalnej był w październiku br. niższy o 1,14 pkt. proc. od udziału TVP Info rok wcześniej.
WIRTUALNEMEDIA.PL | Wszyscy 4+ | 16-49 | |||
Stacja | Miesiąc | Rok | AMR | SHR % | SHR % |
TVP Regionalna | październik | 2013 | 59 693 | 1,02% | 0,47% |
październik | 2012 | - | - | - |
1 2
Dołącz do dyskusji: TVN24 nowym liderem stacji newsowych, TVP Info o 64 proc. w dół