TVN24 liderem kanałów informacyjnych
Liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych w marcu było TVN24, które wyprzedziło TVP Info. Największym wzrostem pochwalić się mogła Telewizja wPolsce.pl. Zerowy udział miał News24 - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Średni dobowy udział TVN24 w marcu 2023 roku wyniósł 4,90 proc., po spadku względem analogicznego okresu rok wcześniej o 27,73 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl. Stacja na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Na drugą lokatę spadło TVP Info. Średni miesięczny wynik kanału wyniósł 4,60 proc. (po spadku o 41,40 proc.).
Podium uzupełnia Polsat News. W marcu br. kanał miał 1,57 proc. udziału, po spadku względem marca 2022 roku o 46,96 proc.
Z piątego na czwarte miejsce awansował kanał Wydarzenia24. Średni rynkowy udział stacji w marcu br. wyniósł 0,65 proc. Stacja względem marca 2022 roku zanotowała spadek o 22,62 proc.
Czołową piątkę uzupełnia kanał TVP3, którego udział wyniósł 0,90 proc. (do góry o 15,38 proc.). Stacja awansowała z miejsca szóstego.
Telewizja wPolsce.pl z największym wzrostem
Największy wzrost w zestawieniu zanotowała Telewizja wPolsce.pl, której wynik zwiększył się o 50 proc. do 0,03 proc. Kanał w zestawieniu był 10.
Tylko 93 widzów News24
Ostatni w zestawieniu był nowy kanał News24 (uruchomiony przez Astro), który nadaje od marca ub.r. Stację w marcu br. śledziło średnio zaledwie 93 widzów.
Największy udział (5,41 proc.) wśród grup kanałów newsowych w marcu br. miała Telewizja TVN, mająca w portfolio stacje TVN24 oraz TVN24 BiS i notująca spadek o 31,78 proc. Kanały wyprzedziły anteny newsowe Telewizji Polskiej, których udział zmniejszył się o 39,59 proc. do 5,25 proc. (łączne dane dla TVP Info i TVP3).
Rynek kanałów informacyjnych stopniał o 35 proc.
Łączny rynkowy udział wszystkich dostępnych na rynku stacji informacyjnych w marcu 2023 roku wyniósł 13,36 proc. Było to o 35,16 proc. mniej niż w marcu 2022 roku. W marcu ub.r. stacje newsowe obszernie relacjonowały wydarzenia związane z agresją Rosji na Ukrainę (wojna rozpoczęła się 24 lutego ub.r.), co skutkowało zwiększoną ich oglądalnością.
TVN24 na czele w 16-49
Wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji zdecydowanego lidera wśród stacji informacyjnych w marcu 2023 roku znalazło się TVN24 z wynikiem 3,07 proc., po spadku o 47,79 proc.
Drugie miejsce zajęło TVP Info. Stacja miała 1,73 proc. udziału, po spadku o 63,73 proc. Udział trzeciego Polsat News wyniósł 1,02 proc. (spadek o 67,20 proc.).
Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był też TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 3,37 proc. udziału, po spadku o 56,19 proc.
Wszystkie stacje newsowe w tym ujęciu miały 7,11 proc. udziału w rynku, po spadku o 56,19 proc.
Dołącz do dyskusji: TVN24 liderem kanałów informacyjnych