TVN wyprzedził Polsat we wpływach z reklam, Aflofarm na czele reklamodawców
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w kwietniu 2015 roku były o 8 proc. wyższe niż rok wcześniej. Nowym liderem przychodów z reklam został TVN, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.
W kwietniu 2015 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 1,96 mln spotów reklamowych, o 7,98 proc. więcej, niż w kwietniu ub.r. Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły zaś łącznie 2,06 mld zł, co oznacza spadek w skali roku o 0,92 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 292,40 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu TVN. Jego przychody były o 6,64 proc. wyższe niż w analogicznym okresie rok wcześniej. W kwietniu 2014 roku stacja ta pod względem wpływów zajmowała miejsce drugie.
Z kolei na drugą lokatę spadł Polsat, którego wpływy zmniejszyły się o 6,38 proc. do 264,64 mln zł. Kolejne miejsce zajęły: TVP1 (117,32 mln zł; spadek o 36,54 proc.) i TVP2 (101,13 mln zł; w dół o 33,87 proc.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się kanał TVN24 z wpływami na poziomie 52,27 mln zł i wzrostem o 13,87 proc.
Większość mniejszych stacji znajdujących się w top 20 zanotowało wzrosty przychodów z reklam, a najwięcej zyskał Puls 2 - było to 56,20 proc. do 24,06 mln zł.
Stacja | Wpływy stacji (w zł) | |
kwiecień 2014 | kwiecień 2015 | |
TVN | 274 197 025 | 292 401 250 |
Polsat | 282 665 985 | 264 637 210 |
TVP1 | 184 882 594 | 117 319 431 |
TVP2 | 152 919 235 | 101 125 512 |
TVN24 | 45 906 418 | 52 271 774 |
TV4 | 34 431 148 | 47 125 958 |
AXN | 43 508 025 | 46 497 424 |
TV PULS | 31 681 865 | 44 719 767 |
Discovery | 37 086 390 | 39 770 635 |
TVN7 | 36 498 737 | 38 470 119 |
Stopklatka | 29 852 705 | 35 425 738 |
TLC | 27 260 233 | 29 832 919 |
National Geographic | 29 382 325 | 29 817 435 |
Disney Channel | 37 463 816 | 29 352 981 |
Investigation Discovery | 24 243 682 | 26 604 720 |
Comedy Central | 26 993 126 | 26 574 876 |
TVP Seriale | 24 737 835 | 25 160 193 |
Puls 2 | 15 403 472 | 24 059 479 |
TVN Style | 16 106 917 | 23 773 139 |
Polsat2 | 23 552 985 | 23 218 258 |
W kwietniu 2015 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 129,20 mln zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 19,13 proc. Kolejne miejsca zajęły: Unilever (62,28 mln zł; do góry o 83,29 proc.) i Grupa Maspex Wadowice (43,99 mln zł; + 20,47 proc.).
Korporacja | Wydatki (w zł) | |
kwiecień 2014 | kwiecień 2015 | |
AFLOFARM | 108 458 923 | 129 204 470 |
UNILEVER | 33 980 252 | 62 283 170 |
MASPEX WADOWICE | 36 516 672 | 43 989 996 |
ORANGE SA | 40 140 221 | 35 410 072 |
HENKEL/SCHWARZKOPF | 26 522 142 | 32 173 490 |
P4 | 27 890 971 | 31 641 647 |
LIDL POLSKA SKLEPY SPOZYWCZE SP Z OO SP KOMANDYTOWA | 27 980 812 | 29 692 385 |
PROCTER & GAMBLE | 48 483 424 | 29 076 342 |
US PHARMACIA INC. | 25 299 337 | 28 059 062 |
NESTLE | 33 270 760 | 27 081 527 |
POLKOMTEL SA | 26 720 298 | 27 035 445 |
POLSKA TELEFONIA CYFROWA | 23 483 964 | 26 406 924 |
BEIERSDORF-LECHIA | 22 927 015 | 26 239 571 |
GRUPA ZYWIEC SA | 18 631 985 | 26 137 431 |
LOREAL | 32 281 497 | 22 757 073 |
VOLKSWAGEN GROUP | 16 293 761 | 22 074 554 |
GLAXO SMITHKLINE | 24 769 398 | 21 936 089 |
SNIEZKA SA | 9 265 660 | 21 675 755 |
UNIA EUROPEJSKA | 24 624 585 | 21 427 799 |
KOMPANIA PIWOWARSKA | 11 304 794 | 18 798 341 |
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.
Dołącz do dyskusji: TVN wyprzedził Polsat we wpływach z reklam, Aflofarm na czele reklamodawców
https://www.paidverts.com/ref/lukasz1410