TVN podnosi ceny reklam
W przyszłym roku reklamy w TVN droższe o 20%
Piotr Tyborowicz, szef Biura Reklamy TVN podczas panelu "Businessman Magazine" zapowiedział, że w przyszłym roku jego stacja podniesie ceny reklam o 20%. Między innymi dlatego, że czasu reklamowego będzie mniej, z powodu nowych unijnych przepisów.
Deklaracja ta padła podczas dyskusji panelowej zorganizowanej przez "Businessman Magazine" w związku z wydaniem czerwcowego raportu "Rynek Reklamy". Coraz bardziej prawdopodobne stają się więc prognozy dotyczące rynku mediów i reklamy, zamieszczone w styczniowym raporcie "Rynek Reklamy" w "Businessman Magazine", mówiące, że w 2004 r. media i agencje powinny odczuć poprawę sytuacji finansowej, głównie dzięki wychodzeniu polskiej gospodarki z recesji i naszej akcesji do UE.
"Jest to ważna deklaracja. Jeżeli TVN podniesie ceny reklam i zrewiduje swoją politykę współpracy z klientami, co również zapowiada Piotr Tyborowicz, będzie to oznaczało odwrót od fatalnej w skutkach wojny rabatowej na rynku mediów, która zaczęła się właśnie na rynku telewizyjnym i dobrze, żeby się na nim skończyła. Skorzysta na tym nie tylko telewizja, ale przede wszystkim - prasa i radio, do których w konsekwencji wrócą reklamodawcy - mówi Alicja Hendler z "Businessman Magazine", czuwająca nad kolejnymi edycjami "Rynku Reklamy".
Uczestnicy dyskusji, przedstawiciele mediów i agencji reklamowych, zastanawiali się również nad tym, kto jest winien, że przeciąga się sytuacja, w której roszczenia klientów ciągle rosną, a media godzą się na absurdalne zniżki. Wniosek generalny był taki, że zarówno klientów, jak i media charakteryzuje typowy dla polskich firm brak strategicznego podejścia do biznesu. Gdyby było inaczej, uczestnicy rynku reklamy, a zwłaszcza media, już dawno próbowaliby wspólnie i bardziej skutecznie rozwiązać trapiące ich problemy, przynajmniej te, z powodu których wszyscy tak samo tracą.
Dołącz do dyskusji: TVN podnosi ceny reklam