TVN Media ma już 40 proc. rynku telewizyjnego, Atmedia spadają poniżej 3 proc.
Udział w rynku oglądalności TVN Media wraz z kanałami, które od 2014 roku trafią do portfolio tego brokera przekracza już 40 proc. Natomiast wynik Atmediów, po utracie czterech grup kanałów tematycznych, spada poniżej 3 proc. - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w październiku br. liderem rynku oglądalności w grupie 16-49, na której planowane są kampanie reklamowe, jest TVN Media. Kanały reprezentowane przez tego brokera miały w zeszłym miesiącu 35,80 proc. udziału w rynku.
Na drugim miejscu znalazł się Polsat Media z udziałem wynoszącym 25,17 proc. Trzecia jest Telewizja Polska z wynikiem 22,58 proc. Czwarte miejsce zajmują Atmedia, których udział wynosi 7,42 proc. Broker ten od października br. stracił na rzecz TVN Media trzy kanały Disneya. Ranking zamyka firma Discovery Media z 2,76-proc. udziałem.
Biuro reklamy |
Udział w rynku |
TVN Media |
35,80% |
Polsat Media |
25,17% |
TVP |
22,58% |
Atmedia |
7,42% |
Discovery Media |
2,76% |
Jednak prawdziwe zmiany czekają rynek telewizyjny od stycznia. Wówczas Discovery przestanie obsługiwać swoje kanały. Trafią one do portfolio TVN Media, która przejmie też od Atmediów stacje FOX International Channels Poland (m.in. FOX i National Geograhic Channel, więcej na ten temat) i SPT Networks (m.in. AXN, dowiedz się więcej). Z kolei z Atmediów do Polsat Media przeniosą się stacje Universal Networks International (m.in. 13 ulica). Atmedia stracą też kanały Eska TV i Polo TV, które obsługiwać będzie IDMNet, broker kontrolującej te stacje Grupy ZPR (poznaj szczegóły).
>>> TVN i Polsat pozyskują stacje Atmediów w obronie przed spadkiem oglądalności (opinie)
Odnosząc te zmiany do danych za październik br. udział TVN Media rośnie do 40,60 proc. Polsat Media ma niewiele więcej niż obecnie, bo 25,64 proc. Nie zmienia się wynik TVP (22,58 proc.). Natomiast udział Atmedia to już jedynie 2,91 proc. (bez danych Stopklatki TV, która ma ruszyć w lutym). Nie są one jednak najmniejszym biurem reklamy, bo ostatnia pozycja należy do IDMNet z wynikiem na poziomie 2 proc. (kanał ten poza Eska TV i Polo TV ma obsługiwać też planowaną stację Fokus TV, która ruszy wiosną 2014 roku).
Biuro reklamy |
Udział w rynku |
TVN Media |
40,60% |
Polsat Media |
25,64% |
TVP |
22,58% |
Atmedia |
2,91% |
IDMNet |
2,00% |
Prezentowany podział biur reklamy oparty jest o dane Nielsen Audience Measurement za październik 2013 roku w grupie 16-49 i opiera się na podanych dotąd publicznie informacjach o planowanych od 2014 roku zmianach w portfoliach brokerów. W portfolio TVN Media ujęto wszystkie stacje Canal+.
Dołącz do dyskusji: TVN Media ma już 40 proc. rynku telewizyjnego, Atmedia spadają poniżej 3 proc.