TVN liderem w maju, tylko Polsat zyskał w czołówce. Seriale TVP hitami
W maju br. na pozycji lidera oglądalności wśród stacji telewizyjnych utrzymał się TVN. Z kolei na drugim miejscu umocnił się Polsat, który zanotował jedyny wzrost wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Sporo zyskała TV Puls.
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w maju 2014 roku zajął TVN. Udział tego kanału względem maja 2013 roku spadł o 9,69 proc. i wyniósł 12,30 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Z trzeciej lokaty na drugą awansował Polsat, którego udział wzrósł o 0,91 proc. do 12,18 proc. Był to jedyny wzrost wśród kanałów tzw. „wielkiej czwórki”.
Największy spadek wśród czterech czołowych stacji, wynoszący 10,53 proc., zanotowała z kolei TVP1. Z wynikiem 11,30 proc. stacja ta spadła z miejsca drugiego na trzecie. Czwarta lokata należała do TVP2, której udział wyniósł 9,46 proc., po spadku o 10,42 proc.
Ogółem łączny udział czterech głównych stacji telewizyjnych w analizowanym okresie spadł z 48,88 proc. do 45,24 proc.
Pierwszą piątkę zestawienia zamyka naziemny kanał TVN7, którego udział zmalał o 4,14 proc. do 3,47 proc. Oczko niżej (po awansie z miejsca dziewiątego) znalazł się natomiast także nadający w naziemnej telewizji cyfrowej kanał TV Puls, notujący największy wzrost w pierwszej dziesiątce rankingu. Jego udział poszedł do góry o 14,08 proc. i wyniósł 3,24 proc.
Najwięcej w top 10 stracił natomiast kanał TV4, który zajął miejsce dziewiąte. Zanotował on spadek o 19,50 proc., a jego wynik to 2,60 proc.
Wirtualnemedia.pl |
maj |
|
Wszyscy 4+ |
2013 |
2014 |
Stacja |
SHR % |
SHR % |
TVN |
13,62% |
12,30% |
Polsat |
12,07% |
12,18% |
TVP1 |
12,63% |
11,30% |
TVP2 |
10,56% |
9,46% |
TVN7 |
3,62% |
3,47% |
TV PULS |
2,84% |
3,24% |
TVN24 |
3,08% |
3,03% |
TVP INFO |
2,92% |
2,68% |
TV4 |
3,23% |
2,60% |
Polsat2 |
1,67% |
1,67% |
TVP Seriale |
1,09% |
1,55% |
Puls 2 |
0,98% |
1,42% |
TTV - Twoja Telewizja |
1,04% |
1,24% |
Polsat News |
0,96% |
1,08% |
TVP Regionalna |
0,00% |
1,06% |
TV6 |
0,55% |
0,95% |
Stopklatka |
0,00% |
0,87% |
TVP Rozrywka |
0,46% |
0,80% |
Discovery |
0,67% |
0,75% |
Polo TV |
0,65% |
0,73% |
TVN Style |
0,73% |
0,70% |
Polsat Sport |
0,59% |
0,66% |
Nickelodeon |
0,66% |
0,66% |
AXN |
0,78% |
0,64% |
Kino Polska |
0,92% |
0,62% |
W najważniejszej dla reklamodawców grupie komercyjnej 16-49 pozycja lidera należała także do TVN, którego udział w maju br. spadł o 9,26 proc. do poziomu 13,91 proc.
Na drugim miejscu znalazł się Polsat z udziałem wynoszącym 13,79 proc., po wzroście o 3,45 proc. - jedynym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Trzecia pozycja należała do TVP2 (8,06 proc., spadek o 12,58 proc. - największy w top 4), a na czwartej uplasowała się TVP1. Jej udział zmalał o 11,76 proc. i wyniósł 7,95 proc.
Pierwszą piątkę zestawienia zamyka tutaj stacja TV Puls, która względem maja 2013 roku zanotowała wzrost udziału o 15,53 proc. do 3,72 proc. Rok wcześniej kanał ten był szósty.
Wirtualnemedia.pl |
maj |
|
Wszyscy 16-49 |
2013 |
2014 |
Stacja |
SHR % |
SHR % |
TVN |
15,33% |
13,91% |
Polsat |
13,33% |
13,79% |
TVP2 |
9,22% |
8,06% |
TVP1 |
9,01% |
7,95% |
TV PULS |
3,22% |
3,72% |
TVN7 |
3,65% |
3,07% |
TV4 |
3,01% |
2,86% |
TVN24 |
2,31% |
2,46% |
Polsat2 |
1,69% |
1,76% |
TVP Seriale |
1,28% |
1,66% |
Puls 2 |
0,87% |
1,43% |
TTV - Twoja Telewizja |
0,93% |
1,33% |
Discovery |
1,11% |
1,14% |
Polo TV |
0,90% |
1,13% |
Eska TV |
1,05% |
1,08% |
TV6 |
0,58% |
1,02% |
TVP INFO |
1,32% |
0,99% |
TVN Style |
1,00% |
0,97% |
Polsat News |
0,73% |
0,91% |
Comedy Central |
0,69% |
0,91% |
Stopklatka |
0,00% |
0,88% |
TVN Turbo |
0,82% |
0,82% |
TVP Rozrywka |
0,53% |
0,80% |
Polsat Film |
0,59% |
0,80% |
ATM Rozrywka |
0,67% |
0,75% |
Dołącz do dyskusji: TVN liderem w maju, tylko Polsat zyskał w czołówce. Seriale TVP hitami