Ruszyła rekrutacja influencerów do "Turystycznych mistrzostw blogerów"
Polska Organizacja Turystyczna zaprasza twórców internetowych do wzięcia udziału w "Turystycznych mistrzostwach blogerów". Aktywacja ma na celu promocję turystyki krajowej. Za realizację kampanii odpowiada Burda Media Publishing, która zdobyła zlecenie w przetargu.
W "Turystycznych mistrzostwach blogerów" mogą brać twórcy średnio i wysoko zasięgowi, prowadzący aktywne blogi o tematyce podróżniczej, turystycznej, kulinarnej i lifestylowej, którzy w dorobku mają publikacje o Polsce.
- Pomysł zrodził się na bazie nowych trendów w turystyce, które pokazują, że co raz częściej czerpiemy inspiracje i pomysły na spędzenie urlopu czy weekendu szukając ofert w internecie albo opinii w mediach społecznościowych i tekstach influencerów - komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl Jacek Janowski, dyrektor departamentu Promocji Turystyki Krajowej w Polskiej Organizacji Turystycznej.
Konkurs podzielono na trzy etapy. W pierwszym kapituła spośród zgłoszeń wyłoni 16 twórców, po jednym z każdego województwa. Będą mieli za zadanie stworzyć film lub wpis promujący turystykę w swoim regionie.
Do drugiego etapu zakwalifikuje się ośmiu influencerów, na podstawie ocen kapituły, głosów internautów oraz wygenerowanego zasięgu treści (każda składowa o wadze 1/3). Do finałowego etapu dostanie się trójka twórców, których materiały powalczą o nagrodę główną - 10 tys. zł. Za miejsce drugie nagroda wynosi 7 tys. zł, za trzecie 5 tys zł. Ponadto, uczestnicy w etapach pierwszym i drugim dostaną od organizatorów po 3 tys. zł netto honorarium za przygotowanie materiałów na konkurs.
POT zachęca uczestników do kooperacji z regionalnymi organizacjami turystycznymi przy pracy nad treściami na konkurs. Projekt potrwa do końca września, a z jego zwycięzcą POT zechce współpracować długoterminowo.
- Projekt może przynieść korzyści dla wszystkich interesariuszy kampanii. Dla blogerów to szansa na atrakcyjne nagrody oraz jeszcze większą rozpoznawalność w świecie turystycznym. Dla turystów to okazja na poznanie ciekawych miejsc i atrakcji, często dotąd nieznanych. Natomiast dla organizatora czyli Polskiej Organizacji Turystycznej i partnerów, którymi są Regionalne Organizacje Turystyczne to przede wszystkim „odkrycie” powszechnie nieznanych autorów blogów turystycznych, którzy mogą być ważnym partnerem przy promocji Polski w kraju i za granicą - mówil Jacek Janowski.
Pracami kapituły kieruje Agnieszka Jędrzejczyk-Wojciechowska, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej.
Kampanię realizuje Burda Media Publishing, która na etapie przetargu zaproponowała kwotę 394 989,90 zł. Budżet POT na tę akcję wynosi 357 236,30 zł.
Dołącz do dyskusji: Ruszyła rekrutacja influencerów do "Turystycznych mistrzostw blogerów"