Transfery i roszady w korporacyjnym public relations w 2015 roku (podsumowanie)
Przedstawiamy najważniejsze zmiany personalne, do jakich doszło w 2015 roku w działach PR firm. Miejsca pracy zmienili m.in. Katarzyna Borucka, Przemysław Pohrybieniuk, Jacek Rakowiecki, Sebastian Tołwiński, Iwona Jarzębska, Aleksandra Gieros-Brzezińska.
Sebastian Tołwiński, poprzednio rzecznik prasowy Grupy Żywiec (pracował tam sześć lat) dołączył do działu public relations firmy Ferrero Polska (właściciela takich marek jak m.in. Kinder Bueno, Nutella, Tic-Tac, Duplo). Pracuje tu m.in. przy projekcie Kinder + Sport promującym aktywny styl życia, głównie wśród dzieci i młodzieży. Został on opracowany we współpracy z krajowymi i międzynarodowymi Federacjami Sportowymi odpowiedzialnymi za promowanie sportów oraz organizacje zarówno lokalnych, jak i globalnych wydarzeń sportowych.
Jarosław Herrman dołączył do zespołu firmy farmaceutycznej Polpharma Group, w której zajmuje się komunikacją korporacyjną. Odpowiada za działania z zakresu komunikacji zewnętrznej, social media i CSR.
Ostatnio zajmował stanowisko dyrektora ds. rozwoju biznesu w Social Art/Profesja Consulting. Wcześniej przez pięć lat, do wiosny 2015, był CSR managerem w Grupie Żywiec. W latach 2007-2010 był project managerem w agencji Profile, a wcześniej pracował jako account manager w Brand Care Advertising Agency.
Nowego dyrektora ds. public relations i rzecznika prasowego pozyskał w 2015 roku Bank Millennium. Iwona Jarzębska zastąpiła Wojciecha Kaczorowskiego, który odszedł z banku po 24 latach pracy. Poprzednio Jarzębska pracowała w RWE Polska (ponad 12 lat) – ostatnio jako dyrektor komunikacji korporacyjnej.
Agnieszka Drucis objęła nowo utworzone stanowisko dyrektora marketingu i PR w Real2B. Odpowiada za strategię marketingową oraz relacje z mediami firmy Real2B oraz marki Quick Park.
Drucis związana jest z branżą nieruchomości komercyjnych od ponad 16 lat. Do Real2B przeszła z Echo Investment, gdzie jako dyrektor marketingu - przez ostatnie 5 lat zajmowała się całym portfolio firmy pracując dla centrów handlowych. Odpowiadała za współtworzenie strategii komunikacji, realizacje nowych projektów oraz wdrażanie nowych technologii w tym programów lojalnościowych oraz akcji prosprzedażowych.
Stanowisko head of communications&public affairs w RWE Polska objęła Karolina Tyniec-Margańska. Wróciła do tej firmy po blisko trzyletniej przerwie. W tym okresie pracowała w PGE, najpierw jako doradca prezesa, a od stycznia 2015 roku jako head of public affairs.
Joanna Pędzińska przeszła z Truphone Poland do firmy ubezpieczeniowej Nationale-Nederlanden, gdzie została dyrektorem ds. komunikacji z klientem. Funkcję tę pełnić będzie przez rok. Zastąpiła bowiem Martę Maszewską-Danielewicz, która rozpoczęła właśnie prace nad rocznym projektem zagranicznym w ramach grupy Nationale-Nederlanden.
Joanna Pędzińska od lutego 2013 roku była dyrektorem marketingu w operatorze telekomunikacyjnym Truphone Poland.
Po 14 latach pracy odeszła z L'Oreal Polska Agata Förster, dyrektor komunikacji korporacyjnej . W firmie tej pracowała od 2001 roku. Kolejno zajmowała stanowiska: PR manager Garnier, scientific, digital & PR communication ACD division. Tę ostatnią funkcję pełniła do wiosny 2014 roku. Odpowiadała wówczas za brand PR takich marek koncernu jak Vichy, La Roche Posay, SkinCeuticals, Inneov i Sanoflore. Dyrektorem komunikacji korporacyjnej była od marca 2014 roku. Do jej obowiązków należało m.in. zarządzanie komunikacją wewnętrzną, zewnętrzną, kryzysową, CSR, public affairs oraz koordynacja działań brand PR.
Do czasu mianowania nowego dyrektora komunikacji korporacyjnej działaniami w tym zakresie kieruje Wioletta Rosołowska, prezes L'Oreal Polska.
Nowym rzecznikiem prasowym firmy Kolporter został Dariusz Materek. Zastąpił Grzegorza Maciągowskiego, który pracuje w należącej do Grupy Kolporter spółce BC&O Polska.
Z Kolporterem Dariusz Materek jest związany od prawie 10 lat. Ostatnio pełnił w firmie funkcję głównego doradcy ds. marketingu. Wcześniej Materek przez kilkanaście lat pracował w mediach. Był m.in. zastępcą redaktora naczelnego kieleckiego dziennika „Słowo” i redaktorem naczelnym „Życia”.
Anna Jarzębowska-Kwiatek została kierownikiem działu PR oraz rzecznikiem prasowym spółki Żabka Polska. Zastąpiła Jacka Spychałę.
Jarzębowska-Kwiatek w ostatnich latach pracowała jako manager ds. komunikacji w Związku Pracodawców ECR Polska. Od sierpnia 2015 r. pełniła funkcję project managera w departamencie marketingu i rozwoju sieci Żabka Polska.
W związku z utworzeniem w Leroy Merlin Polska działu komunikacji korporacyjnej mianowano jego kierownikiem Maksymiliana Pawłowskiego, który objął też stanowisko rzecznika prasowego firmy, zastępując Monikę Jaromin.
Maksymilian Pawłowski w firmie pracuje od 4,5 roku, poprzednio pełnił funkcje menedżera ds. komunikacji wewnętrznej i ds. komunikacji korporacyjnej. Wcześniej był m.in. marketing and communications officerem w DTZ Polska, specjalistą ds.PR korporacyjnego w Orbis SA oraz marketing managerem w JMC. Z branżą marketingową jest związany od ponad 15 lat.
Mikołaj Kunica objął funkcję dyrektora biura komunikacji w Grupie Ergo Hestia. Kieruje zespołem odpowiedzialnym za realizację nowej strategii w polityce informacyjnej firmy. Poprzednio pracował w spółce Polskie Inwestycje Rozwojowe, a wcześniej był m.in. dziennikarzem TVN CNBC, „Wiadomości” TVP1 i „Faktów” TVN.
Przez ostatnie miesiące to Małgorzata Makulska pełniła obowiązki dyrektora biura komunikacji spółki. Wcześniej to stanowisko zajmował Maciej Kuźmicz, który obecnie jest w firmie dyrektorem ds. strategii informacyjnej.
Mikołaj Kunica poprzednio przez niecałe dwa lata był dyrektorem ds. komunikacji i PR w spółce Polskie Inwestycje Rozwojowe. Przedtem przez ponad 10 lat był związany z mediami. W latach 2007-2013 był szefem zespołu reporterów i prowadził codzienny program „Dzień na rynkach” w TVN CNBC. Wcześniej był reporterem „Wiadomości” TVP1 i „Faktów” TVN, pracował też w telewizji RTL 7 i polskiej sekcji Radia BBC.
Maciej Gorzelak, dotychczas pracujący w dziale public relations Toyota Motor Poland awansował w strukturach międzynarodowych tego importera. Przeniósł się do centrali Toyota Motor Europe w Brukseli gdzie rozpoczął roczny staż zawodowy. Dołączył do zespołu product communication & operations Toyota Motor Europe. Pracuje m.in. nad strategią komunikacji przy debiutach nowych modeli, wyglądem stoisk Toyoty na europejskich targach motoryzacyjnych oraz nad tworzeniem i dystrybucją materiałów prasowych importera.
W Polsce za działania public relations marki Toyota nadal odpowiadają Robert Mularczyk i Karolina Gotowała.
Dołącz do dyskusji: Transfery i roszady w korporacyjnym public relations w 2015 roku (podsumowanie)