Totolotek sponsorem tytularnym piłkarskiego Pucharu Polski, rekordowa wartość umowy
Firma bukmacherska Totolotek podpisała z Polskim Związkiem Piłki Nożnej umowę, na mocy której została sponsorem tytularnym Pucharu Polski. Współpracę zaplanowano na 2,5 roku.
Totolotek już od połowy 2017 roku współpracuje przy Pucharze Polskim, dotychczas był partnerem tych rozgrywek. Teraz zyskał status sponsora tytularnego, rozgrywki będą nosić nazwę Totolotek Puchar Polski. Umowa będzie obowiązywała do końca sezonu 2020/2021. Została zawarta przy udziale agencji marketingu sportowego 4Business.
W ramach współpracy od zbliżających się ćwierćfinałów obecnej edycji Pucharu Polski rozgrywki zyskają nową identyfikację wizualną, w której znajdzie się logo Totolotka. Będzie ono eksponowane m.in. na rękawach strojów meczowych drużyn i bandach reklamowych oraz podczas transmisji telewizyjnych.
- Bardzo ważnym elementem misji naszej firmy jest wspieranie rozwoju polskiego sportu. Puchar Polski, turniej w którym co roku bierze udział ponad 1000 zespołów, doskonale wpisuje się w tę misję. Jesteśmy długoterminowym partnerem i wierzymy, że Puchar Polski będzie wydarzeniem, którego popularność będzie rosła. Dodatkowo dzięki temu nasza marka staje się bardziej rozpoznawalna, docieramy do szerszej grupy odbiorców - uzasadnia Adam Lamentowicz, prezes zakładów bukmacherskich Totolotek.
Firma będzie realizować szereg działań marketingowych związanych z tym sponsoringiem. - Zależy nam na dotarciu z aktywnościami do kibiców już we wczesnych fazach rozgrywek, na poziomie województw. Postaramy się o szeroką ofertę zakładów na rozgrywki Totolotek Pucharu Polski oraz ciekawe zakłady specjalne - zapowiada Mariusz Rzeczkowski, dyrektor marketingu Totolotka.
Nie podano wartości zawartej właśnie umowy, natomiast zaznaczono, że jest to najwyższy kontrakt sponsorski zarówno w historii Totolotka, jak i Pucharu Polski. Dzięki temu tegoroczny zwycięzca tych rozgrywek dostanie 3 mln zł nagrody, trzy razy więcej niż było to w minionych latach.
- Pozyskanie sponsora tytularnego jest konsekwencją wieloletniego budowania marki Pucharu Polski. PZPN od lat pracuje nad zwiększeniem atrakcyjności rozgrywek, m.in. poprzez zmianę ich formatu, wprowadzenie nowej identyfikacji wizualnej, pozyskanie partnera telewizyjnego czy też zwiększenie nagród finansowych dla klubów - wylicza Maciej Sawicki, sekretarz generalny Polskiego Związku Piłki Nożnej.
- Puchar Polski, czyli Turniej Tysiąca Drużyn, nie od dziś rozpala emocje i wyobraźnie wszystkich klubów w całym kraju. Najpowszechniejsze w Polsce, pasjonujące rozgrywki z fantastycznym finałem na PGE Narodowym w Warszawie, pokazują moc i blask tej imprezy. Ich wyjątkowość polega też na tym, że tylko tu dochodzi do rywalizacji drużyn amatorskich z zawodowymi. Puchar Polski to uciecha nie tylko dla kibiców najlepszych jedenastek, ale i konkretne zyski dla zespołów, które w pucharowej przygodzie zajdą najwyżej. Między innymi dzięki takiemu sponsorowi tytularnemu, jak Totolotek, możemy uczestników Pucharu Polski godnie wynagrodzić - dodaje Zbigniew Boniek, prezes PZPN-u.
W ramach umowy zawartej w połowie 2017 roku rozgrywki Pucharu Polski i I ligi piłkarskiej są transmitowane w kanałach Telewizji Polsat, kontrakt obowiązuje do końca sezonu 2020/2021.
Totolotek sponsoruje różne dyscypliny
W październiku ub.r. Totolotek został sponsorem drużyny koszykarskiej Legia Warszawa i klubu siatkarskiego PGE Skra Bełchatów. Przedłużył też umowę sponsorską z klubem piłkarskim Lechia Gdańsk.
Firma jest też sponsorem tytularnym Totolotek Biznes Ligi, a w przeszłości sponsorowała kluby piłkarskie Wisła Kraków, Górnik Zabrze i Jagiellonia Białystok.
- Totolotek, będąc najdłużej działającym w Polsce legalnym operatorem zakładów wzajemnych, idealnie wpisuje się w długą historię rozgrywek o Puchar Polski. Po nowelizacji ustawy hazardowej w 2017 roku sponsoring stał się głównym narzędziem reklamy zakładów bukmacherskich - zwraca uwagę Przemysław Zawadzki, lider w Deloitte Sports Business Group.
- Praktycznie wszyscy licencjonowani bukmacherzy sponsorują polskie drużyny sportowe więc pośrednio korzystanie z ofert legalnych operatorów, skierowanych do kibiców, związane jest ze wsparciem polskiego sportu. W sezonie 2017/18 aż 15 z 16 drużyn Ekstraklasy posiadało kontrakty z firmami oferującymi zakłady wzajemne - dodaje Zawadzki. - W skali Europy zakłady bukmacherskie w aktywnościach sponsoringu sportowego ustępują jedynie branży finansowej, auto-moto oraz liniom lotniczym - zaznacza.
Dołącz do dyskusji: Totolotek sponsorem tytularnym piłkarskiego Pucharu Polski, rekordowa wartość umowy