Top polskich blogów: na czele Wojciechowska, Kotlet.tv, Pani Basia, Palikot, Czubaszek i Mucha
Połowa polskich internautów czyta blogi. Wśród najpopularniejszych przeważają blogi celebrytów (m.in. Martyny Wojciechowskiej, Marii Czubaszek i Anny Muchy) i blogi kulinarne (na czele z Kotlet.tv i Moje Wypieki).
Z badania PBI - przeprowadzonego przez ogólnopolski panel badawczy Ariadna oraz Newspoint - wynika, że 82 proc. polskich internautów zna określenie bloger, a 69 proc. kiedykolwiek czytało jakiś blog. Wśród czytających blogi regularnie (minimum raz w miesiącu) robi to 73 proc., co w przeliczeniu na wszystkich internautów daje dokładnie 50 proc.
Najbardziej znani blogerzy to gwiazdy show-biznesu (Martyna Wojciechowaska, Anna Mucha czy Maja Sablewska), dziennikarze (Maria Czubaszek i Artur Andrus), polityk Janusz Palikot oraz piosenkarski Honorata Skarbek i Sara May.
Najpopularniejszą blogerką, która zdobyła swoją pozycję tylko poprzez działania w internecie, jest Barbara Kwarc, znana ze swojego humorystycznego wideobloga.
Najbardziej znane nazwy blogów to kulinarne Kotlet.tv i Kwestia Smaku, które wyprzedzają m.in. Niebezpiecznika (prowadzonego przez Piotra Koniecznego, a poświęconego wirusom i innym zagrożeniom w internecie) oraz Kominka (to nazwa blogów i zarazem pseudonim Tomasza Tomczyka).
Tylko co trzeci internauta kojarzący Martynę Wojciechowską jako blogerkę regularnie czyta jej blog. Tymczasem Kotlet.tv odwiedza regularnie 64 proc. użytkowników znających tę markę, a Moje Wypieki - aż 84 proc., a Ubóstwiam Modę - 82 proc. Z kolei w przypadku bloga Mai Sablewskiej ten współczynnik wynosi 17 proc., a przy blogu Sary May - zaledwie 8 proc.
Regularnie bloga Martyny Wojciechowskiej odwiedza 26 proc. internautów czytających blogi, a Kotlet.tv - 21 proc. Dla bloga Barbary Kwarc ten wskaźnik wynosi 18 proc., a dla blogów Janusza Palikota i Marii Czubaszek - po 16 proc.
Dla 36 proc. internautów czytających blogi regularnie są one ważnym źródłem informacji, a 48 proc. żałowałoby, gdyby zniknęły. 34 proc. z tych użytkowników zdarzyło się kupić produkt lub usługę pod wpływem pozytywnych informacji o nim na blogu, a 39 proc. zrezygnowało z tego z powodu negatywnego wpisu blogera. 18 proc. internautów czytających blogi deklaruje, że prowadzą własne blogi.
Badanie zostało zrealizowane na ogólnopolskim panelu badawczym Ariadna w lutym 2013. Struktura próby tożsama ze strukturą polskich internautów w wieku 15 lat i więcej ze względu na płeć, wiek, wykształcenie, wielkość miejscowości zamieszkania oraz korzystanie z wiodących serwisów internetowych wg danych PBI/ Megapanel. Liczebność próby N=988 osób.
Dołącz do dyskusji: Top polskich blogów: na czele Wojciechowska, Kotlet.tv, Pani Basia, Palikot, Czubaszek i Mucha
M. Wojciechowska prowadzi w ogóle bloga. Bo na jej stronie widzę wideobloga nieaktywnego od pół roku.