„Top model 6” liderem w grupie komercyjnej. TVN na reklamach zarobił 17,9 mln zł
Szóstą edycję programu „Top model” oglądało w TVN średnio 1,52 mln widzów, o 190 tys. mniej niż gromadziła emitowana rok temu piąta seria reality-show. TVN w czasie emisji formatu był wiceliderem wśród wszystkich widzów i pierwszy w grupie 16-49. Wpływy z reklam wyniosły 17,86 mln zł.
TVN szóstą serię „Top model” pokazywał we wtorki o godz. 21.30 w okresie od 6 września do 29 listopada br. Średnia oglądalność reality-show wyniosła 1,52 mln widzów. Przełożyło się to na 10,93 proc. udziału wśród wszystkich widzów, 16,47 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 13,67 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Najwięcej osób obejrzało odcinek „Top model 6” pokazany 4 października br. Zgromadził on przed telewizorami 1,77 mln widzów.
Dane dzięki uprzejmości TVN | Wszyscy 4+ | 16-49 | ||||
Data | Start | Koniec | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
06-09-2016 | 21:30:04 | 22:27:38 | 1 297 420 | 9,82% | 841 846 | 14,97% |
13-09-2016 | 21:29:46 | 22:29:01 | 1 387 305 | 10,62% | 923 061 | 16,78% |
20-09-2016 | 21:30:45 | 22:29:35 | 1 375 443 | 10,53% | 931 330 | 16,42% |
27-09-2016 | 21:30:16 | 22:28:48 | 1 310 252 | 9,66% | 820 519 | 14,21% |
04-10-2016 | 21:30:33 | 22:27:35 | 1 765 990 | 12,99% | 1 210 265 | 20,39% |
11-10-2016 | 21:32:23 | 22:31:23 | 1 532 225 | 9,62% | 1 035 468 | 14,68% |
18-10-2016 | 21:30:57 | 22:26:35 | 1 360 489 | 9,25% | 881 465 | 13,74% |
25-10-2016 | 21:30:04 | 22:28:33 | 1 739 203 | 12,46% | 1 127 973 | 19,21% |
01-11-2016 | 21:31:10 | 22:30:58 | 1 713 692 | 12,20% | 1 062 359 | 16,57% |
08-11-2016 | 21:31:29 | 22:30:25 | 1 614 330 | 12,19% | 1 057 741 | 18,73% |
15-11-2016 | 21:30:50 | 22:29:36 | 1 626 310 | 12,01% | 1 122 240 | 19,56% |
22-11-2016 | 21:30:09 | 22:28:38 | 1 466 110 | 9,81% | 965 186 | 14,76% |
29-11-2016 | 21:30:06 | 22:38:52 | 1 594 600 | 11,19% | 922 105 | 15,20% |
Średnio: | 1 522 817 | 10,93% | 991 156 | 16,47% |
Najnowsza edycja „Top model” miała o 190 tys. osób niższą widownię niż emitowana rok temu piąta odsłona formatu. Wówczas program gromadził 1,71 mln widzów, a jego udział w rynku wynosił 12,19 proc. w 4+ i 17,84 proc. w 16-49. Poprzedni sezon formatu pokazywany był jednak w inny dzień - w poniedziałki, ale również o godz. 21.30.
W paśmie nadawania szóstej serii „Top model” TVN był wiceliderem rynku telewizyjnego. Pierwsze miejsce zajęła TVP2, nadająca w tym czasie kulisy „M jak miłość” i „Magazyn Ekspresu Reporterów”, co dało jej 16,58 proc. udziału. Trzeci był Polsat (kocówka Hell’s Kitchen” i filmy fabularne; 10,72 proc.), a czwarta - TVP1 (gł. „Komisja morderstw” i mecze piłki nożnej; 9,11 proc.).
Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupie wiekowej 16-59. Z kolei w grupie komercyjnej 16-49 TVN był liderem, a dalej uplasowały się: Polsat, Dwójka i Jedynka.
Wirtualnemedia.pl | Wszyscy 4+ | 16-49 | 16-59 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
TVP2 | 2 310 222 | 16,58% | 754 473 | 12,54% | 1 227 551 | 14,03% |
TVN - Top model 6 | 1 522 817 | 10,93% | 991 156 | 16,47% | 1 196 057 | 13,67% |
Polsat | 1 493 918 | 10,72% | 830 369 | 13,80% | 1 104 800 | 12,63% |
TVP1 | 1 269 157 | 9,11% | 514 825 | 8,55% | 779 549 | 8,91% |
Wpływy z reklam pokazanych przy premierowych odcinkach szóstej serii formatu wyniosły 17,86 mln zł, podczas gdy piąta seria przyniosła TVN 20,86 mln zł z reklam (dane cennikowe, bez rabatów).
Zwycięzcą 6. edycji „Top model” został Patryk Grudowicz.
Telewizja TVN nie podjęła jeszcze decyzji w sprawie kontynuacji programu.
Udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w październiku br. wyniósł 11,30 proc.
Dołącz do dyskusji: „Top model 6” liderem w grupie komercyjnej. TVN na reklamach zarobił 17,9 mln zł