„Top Chef” stracił 100 tys. widzów. Jesienią piąta edycja
Czwarty sezon programu „Top Chef” gromadził średnio 1,59 mln oglądających, o 100 tys. widzów mniej niż drugą serię formatu. Polsat w czasie emisji programu zajął drugie miejsce w rynku, a wpływy z reklam wyniosły 17,3 mln zł.
Czwartą edycję reality-show „Top Chef” oglądać można było w Polsacie w środy o godz. 20.40, w okresie od 4 marca do 20 maja br. Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia oglądalność formatu wyniosła 1,59 mln widzów. Przełożyło się to na 10,09 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 14,47 proc. w grupie komercyjnej 16-49.
W analizowanym okresie największą oglądalność zgromadził odcinek z 1 kwietnia, który zgromadził średnio 1,8 mln oglądających.
Oglądalność formatu odcinek po odcinku
Data |
Godz. |
Wszyscy 4+ |
|
AMR |
SHR % |
||
2015-04-01 |
20:39:25 |
1 797 459 |
11,27% |
2015-04-08 |
20:40:18 |
1 796 184 |
11,36% |
2015-03-25 |
20:40:23 |
1 731 981 |
11,37% |
W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej „Top Chef” stracił 100 tys. widzów. Drugą serię programu śledziło bowiem 1,69 mln osób przy udziałach wynoszących odpowiednio 10,90 proc. oraz 15,43 proc. (więcej na ten temat).
Natomiast nadawaną jesienią ub.r. trzecią edycję formatu śledziło o 220 tys. widzów więcej. Było to średnio 1,81 mln osób, a udział w rynku wynosił odpowiednio 11,69 proc. i 16,43 proc. (zobacz te dane).
W czasie emisji „Top Chefa” Polsat zajął drugie miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem była Dwójka emitująca „Na dobre i na złe” i „Na sygnale”, co przełożyło się na 27,05 proc. udziału. Gorzej od Polsatu wypadły TVP1 („Uwikłani”, „Po prostu. Program Tomasza Sekielskiego” i mecze Ligi Mistrzów; 9,71 proc.) i TVN (końcówka „Na Wspólnej”, „Ugotowani” i „Project Runway”; 7,41 proc.).
Natomiast w grupie komercyjnej Polsat także był drugi za TVP2, a TVN nieznacznie wyprzedził Jedynkę.
Widownia „Top Chefa” na tle konkurencji
Stacja |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
AMR |
SHR % |
SHR % |
|
TVP2 |
4 250 041 |
27,05% |
20,43% |
Polsat - Top Chef 4 |
1 585 460 |
10,09% |
14,47% |
TVP1 |
1 525 296 |
9,71% |
9,56% |
TVN |
1 164 821 |
7,41% |
9,65% |
Wpływy reklamowe Polsatu wokół emisji programu wyniosły 17,27 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
W czwartej serii programu „Top Chef” w różnych zadaniach kulinarnych rywalizowało 14 kucharzy, a zwycięzcą została Katarzyna Daniłowicz. Oceniało ich czteroosobowe jury, w którego składzie byli: Wojciech Modest Amaro, Ewa Wachowicz, Maciej Nowak i Grzegorz Łapanowski, który jednocześnie był gospodarzem show. Program produkowała firma Jake Vision.
Telewizja Polsat szykuje się do realizacji piątej edycji reality-show. 1 czerwca br. w hotelu Novotel Centrum w Warszawie odbędzie się pierwszy casting do nowej serii.
Dołącz do dyskusji: „Top Chef” stracił 100 tys. widzów. Jesienią piąta edycja