SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Top Chef” stracił 100 tys. widzów. Jesienią piąta edycja

Czwarty sezon programu „Top Chef” gromadził średnio 1,59 mln oglądających, o 100 tys. widzów mniej niż drugą serię formatu. Polsat w czasie emisji programu zajął drugie miejsce w rynku, a wpływy z reklam wyniosły 17,3 mln zł.

Czwartą edycję reality-show „Top Chef” oglądać można było w Polsacie w środy o godz. 20.40, w okresie od 4 marca do 20 maja br. Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia oglądalność formatu wyniosła 1,59 mln widzów. Przełożyło się to na 10,09 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 14,47 proc. w grupie komercyjnej 16-49.

W analizowanym okresie największą oglądalność zgromadził odcinek z 1 kwietnia, który zgromadził średnio 1,8 mln oglądających.

Oglądalność formatu odcinek po odcinku

Data

Godz.

Wszyscy 4+

AMR

SHR %

2015-04-01

20:39:25

1 797 459

11,27%

2015-04-08

20:40:18

1 796 184

11,36%

2015-03-25

20:40:23

1 731 981

11,37%

W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej „Top Chef” stracił 100 tys. widzów. Drugą serię programu śledziło bowiem 1,69 mln osób przy udziałach wynoszących odpowiednio 10,90 proc. oraz 15,43 proc. (więcej na ten temat).

Natomiast nadawaną jesienią ub.r. trzecią edycję formatu śledziło o 220 tys. widzów więcej. Było to średnio 1,81 mln osób, a udział w rynku wynosił odpowiednio 11,69 proc. i 16,43 proc. (zobacz te dane).

W czasie emisji „Top Chefa” Polsat zajął drugie miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem była Dwójka emitująca „Na dobre i na złe” i „Na sygnale”, co przełożyło się na 27,05 proc. udziału. Gorzej od Polsatu wypadły TVP1 („Uwikłani”, „Po prostu. Program Tomasza Sekielskiego” i mecze Ligi Mistrzów; 9,71 proc.) i TVN (końcówka „Na Wspólnej”, „Ugotowani” i „Project Runway”; 7,41 proc.).

Natomiast w grupie komercyjnej Polsat także był drugi za TVP2, a TVN nieznacznie wyprzedził Jedynkę.

Widownia „Top Chefa” na tle konkurencji

Stacja

Wszyscy 4+

16-49

AMR

SHR %

SHR %

TVP2

4 250 041

27,05%

20,43%

Polsat - Top Chef 4

1 585 460

10,09%

14,47%

TVP1

1 525 296

9,71%

9,56%

TVN

1 164 821

7,41%

9,65%

Wpływy reklamowe Polsatu wokół emisji programu wyniosły 17,27 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

W czwartej serii programu „Top Chef” w różnych zadaniach kulinarnych rywalizowało 14 kucharzy, a zwycięzcą została Katarzyna Daniłowicz. Oceniało ich czteroosobowe jury, w którego składzie byli: Wojciech Modest Amaro, Ewa Wachowicz, Maciej Nowak i Grzegorz Łapanowski, który jednocześnie był gospodarzem show. Program produkowała firma Jake Vision.

Telewizja Polsat szykuje się do realizacji piątej edycji reality-show. 1 czerwca br. w hotelu Novotel Centrum w Warszawie odbędzie się pierwszy casting do nowej serii.

Dołącz do dyskusji: „Top Chef” stracił 100 tys. widzów. Jesienią piąta edycja

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Top Chef 5 jesienią 2015 roku castingi ruszyły
Top Chef jesienią 2015 roku nowe 12 odcinków top chefa castingi ruszyły poszukujemy kucharzy jak i amatorów gotowania pierwszy casting od lat 18 już 1 czerwca 2015 roku w warszawie
0 0
odpowiedź
User
Top Chef 5
castingi ruszyły
0 0
odpowiedź
User
Rurku
Podobno ma być Top Chef Gwiazdy.
0 0
odpowiedź