Tomasz Lis stracił widzów, ale zarobił więcej z reklam
W sezonie jesiennym program Tomasza Lisa oglądało mniej widzów niż rok wcześniej, ale TVP 2 pozostała w czasie emisji publicystycznego show liderem rynku. Wzrosły też wpływy reklamowe.
Średnia oglądalność odcinków “Tomasz Lis na żywo” nadawanych od 6 września do 27 grudnia br. wyniosła 2,64 mln widzów, co dało stacji 21,51 proc. udziału w 4+. Znacznie niższy był udział show w grupie komercyjnej 16-49, gdzie wyniósł 13,76 proc. - pokazują dane Nielsen Audience Measurement, przygotowane dla Wirtualnemedia.pl. Widownia programu był nieco mniejsza niż w analogicznym okresie ub.r., gdy magazyn śledziło 2,89 mln osób przy udziale wynoszącym odpowiednio 22,61 proc. i 13,87 proc.
TVP 2 w czasie emisji talk-show Lisa (poniedziałki 21.50) pozostała liderem rynku. Drugie miejsce z udziałem na poziomie 18,96 proc. zajęła telewizja TVN, emitujący w tym czasie głównie program “Szymon Majewski Show” i serial “Mentalista”. Trzeci był Polsat (18,79 proc., filmy fabularne), a czwarta - TVP 1 (7,41 proc.; “Teatr Telewizji”).
Wpływy reklamowe z 16 odcinków jesiennej serii programu wyniosły 10,6 mln zł. Nadawana rok wcześniej edycja miała o jeden odcinek więcej, ale i tak zarobiła mniej, bo jedynie 8,4 mln zł (dane cennikowe netto bez rabatów).
Z danych wynika, że program Tomasza Lisa śledzą najchętniej kobiety, widzowie po 50. roku życia oraz mieszkańcy małych i średnich miast.
Kolejne odcinki talk-show nadawane będą w zimowej ramówce TVP 2.
Oglądalność jesiennej serii “Tomasz Lis na żywo” odcinek po odcinku
Data | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
06-09-2010 | 2 597 557 | 21,91% | 13,08% |
13-09-2010 | 2 865 636 | 25,28% | 16,51% |
20-09-2010 | 2 499 467 | 22,05% | 12,21% |
27-09-2010 | 2 585 831 | 19,90% | 13,71% |
04-10-2010 | 2 748 288 | 23,65% | 13,52% |
11-10-2010 | 2 617 145 | 22,78% | 15,70% |
18-10-2010 | 2 520 417 | 20,17% | 14,41% |
25-10-2010 | 2 494 598 | 20,84% | 12,15% |
08-11-2010 | 2 503 835 | 20,63% | 11,89% |
15-11-2010 | 2 535 088 | 20,79% | 14,59% |
22-11-2010 | 2 172 219 | 16,39% | 9,38% |
29-11-2010 | 2 292 915 | 17,98% | 9,80% |
06-12-2010 | 2 611 124 | 21,26% | 16,53% |
13-12-2010 | 2 976 354 | 23,60% | 14,80% |
20-12-2010 | 2 969 966 | 24,19% | 15,99% |
27-12-2010 | 3 198 150 | 23,12% | 15,82% |
Średnia | 2 639 562 | 21,51% | 13,76% |
Widownia konkurencji w czasie emisji programu
Stacja | Wszyscy 4+ | |
AMR | SHR % | |
TVP 2 – Tomasz Lis na żywo | 2 639 562 | 21,51% |
TVN | 2 327 657 | 18,96% |
Polsat | 2 306 062 | 18,79% |
TVP 1 | 909 003 | 7,41% |
Profil widowni show
Płeć | Mężczyźni | 37,05% | 77 |
Kobiety | 62,95% | 121 | |
Wiek | 4-9 | 0,84% | 14 |
10-15 | 1,13% | 16 | |
16 - 19 | 1,40% | 24 | |
20 - 24 | 2,42% | 30 | |
25 - 29 | 3,47% | 39 | |
30 - 34 | 5,30% | 65 | |
35 - 39 | 6,23% | 88 | |
40 - 44 | 5,63% | 87 | |
45 - 49 | 6,57% | 92 | |
50 - 54 | 10,17% | 123 | |
55 - 59 | 11,18% | 147 | |
60 | 45,67% | 234 | |
Wlk. miasta | Wieś | 37,44% | 96 |
< 50 tys. | 27,37% | 114 | |
50-100 tys. | 10,67% | 125 | |
100-200 tys. | 6,33% | 79 | |
> 200 tys. | 18,20% | 89 | |
Zawód | Top management | 8,64% | 111 |
Pracownicy średniego szczebla | 12,11% | 84 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 15,07% | 75 | |
Emeryci | 52,19% | 209 | |
Inni | 12,00% | 37 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 50,06% | 109 |
Średnie | 33,87% | 114 | |
Wyższe | 14,10% | 123 | |
Inne | 1,97% | 15 |
Dołącz do dyskusji: Tomasz Lis stracił widzów, ale zarobił więcej z reklam