SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Theraflu nie jest „nr 1 na grypę na świecie” - reklama wprowadzała w błąd

Komisja Etyki Reklamy orzekła, że hasło „Theraflu nr 1 na grypę na świecie!” zawarte w telewizyjnym spocie tego preparatu nie zostało poparte odpowiednimi dowodami, przez co może wprowadzać odbiorców w błąd.

Slogan „Theraflu nr 1 na grypę na świecie!” znalazł się na planszy końcowej reklamy Theraflu opatrzony gwiazdką, która odsyła do - jak określił autor skargi przesłanej do Komisji Etyki Reklamy - „mnóstwa tekstu drobniutkim maczkiem, którego nie sposób odczytać w sekundę”. „Jest to jawne naginanie przepisów i oszukiwanie klientów. Skąd konsument ma wiedzieć, co tam jest napisane? Ma sobie nagrywać? Oczywistym jest, że zapewne jest tam jakiś dopisek, który tłumaczy, dlaczego uważają się za nr 1 na świecie, co jest oczywistą bzdurą. Uważam, że jest to oszukiwanie i naciąganie klientów” - ocenił odbiorca.

Firma Novartis Poland, producent Theraflu, wyjaśnił, że jest on numerem jeden pod względem sprzedaży wśród preparatów na grypę - według danych firmy Nicholas Hall z 2011 roku. „Jeżeli reklamowany produkt w ramach danej kategorii posiada wyróżniającą go właściwość potwierdzoną obiektywnymi i sprawdzalnymi dowodami, czyli w tym wypadku danymi wartościowymi wraz z podaniem źródła tych danych, to informacja taka stanowi dla konsumenta informację wartościową i użyteczną. Pokazuje bowiem popularność produktu i tym samym jego ocenę wśród innych konsumentów popartą decyzjami zakupowymi. O ile opiera się na prawdziwych danych, taki przekaz jest zgodny z prawem oraz poprawny etycznie. Tak też uczyniono w reklamie będącej przedmiotem niniejszego postępowania” - opisał Novartis.

Firma dodała, że jest członkiem Polskiego Związku Producentów Leków Bez Recept PASMI, a precyzyjny i rygorystyczny wewnętrzny system weryfikacji rozpowszechnianych przekazów reklamowych nie pozwala na emisję reklam, które byłyby sprzeczne nie tylko z przepisami, ale też normami etycznymi i korporacyjnym.

Jednak według Komisji Etyki Reklamy hasło „Theraflu nr 1 na grypę na świecie!” nie zostało poparte wystarczającymi dowodami, potwierdzającymi jego prawdziwość. W konsekwencji przekaz może wprowadzać konsumentów w błąd oraz nadużywać zaufania odbiorców i wykorzystywać ich brak doświadczenia lub wiedzy. Komisja zaznaczyła, że producent Theraflu powinien powoływać się w reklamach na dane pochodzące z najnowszych dostępnych rankingów i badań. „Tak jednoznaczne stwierdzenie jak ‘nr 1 na grypę na świecie!’ powinno być prezentowane w reklamie w sposób przejrzysty, jednoznaczny i zrozumiały” - podsumowała Komisja.

Dołącz do dyskusji: Theraflu nie jest „nr 1 na grypę na świecie” - reklama wprowadzała w błąd

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
zartiepl
Zacznijmy od tego, że to paskudztwo nie jest żadnym lekiem na grypę !!! To taki Panascanic rynku leków, podszywa się pod prawdziwy lek podobnie brzmiącą nazwą, a zawiera paracetamol !!!
odpowiedź