“The Voice of Poland”: słaby start, ale widownia rośnie
Nadawany w TVP 2 program “The Voice of Poland” po trzech tygodniach emisji ma mniej widzów niż osiągają emitowane w tym samym paśmie propozycje TVN i TVP 1. Wygrywa on jednak z Polsatem, a widownia show rośnie.
Średnio sześć pierwszych odcinków “The Voice of Poland” obejrzało 2,18 mln widzów, co przełożyło się na 16,30 proc. udziału w grupie + i 14,87 proc. w 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measuerment dla Wirtualnemedia.pl. Oglądalność programu idzie jednak do góry. Pierwsze dwa wydania talent-show zgromadziły 1,96 mln oglądających, a dwa ostatnie - 2,38 mln.
Mimo słabych wyników formatu są one i tak lepsze niż te, które TVP 2 osiągała rok wcześniej w tym samym paśmie emisji. Miała one wtedy 2 mln widzów, a jej udział wynosił odpowiednio 14,72 proc. i 11,72 proc.
Dwójka w paśmie emisji “The Voice of Poland” zajmuje trzecie miejsce pod względem udziału w rynku. Liderem jest TVN, nadający w tym czasie “Mam talent!” i początek filmu fabularnego, co daje tej stacji 22,83 proc. udziału w grupie 4+ i 25,93 proc. w 16-49. Drugie miejsce zajmuje TVP 1, nadająca wówczas filmy (18,87 proc. i 16,47 proc.). Gorzej od TVP 2 wypada natomiast Polsat z udziałami na poziomie 11,05 proc. i 12,17 proc.(także nadaje wtedy filmy).
>>> Dwójka broni udziału Nergala w swoim show (przeczytaj cały list)
“The Voice of Poland” nadawany jest równolegle z TVP 2 na antenie kanału TVP HD. Po sześciu odcinkach widownia programu w tej stacji wyniosła 118 tys. widzów, co dało 0,88 proc. udziału w 4+ i 1,20 proc. w 16-49.
Dane telemetryczne pokazują, że talent-show śledzą głównie kobiety, osoby w średnim wieku i starsi oraz mieszkańcy wsi i małych miast.
>>> Szef Rady Etyki Mediów: filozofia życiowa Nergela nie godzi w misyjność TVP
W programie “The Voice of Poland” poszukiwany jest najlepiej śpiewający wokalista, na którego czeka międzynarodowy kontrakt płytowy. Jurorami-trenerami w show są Kayah, Ania Dąbrowska , Andrzej Piaseczny i Adam “Nergal” Darsku. Format prowadzi Hubert Urbański, a za jego produkcję odpowiada Rochstar.
Widownia “The Voice of Poland” odcinek po odcinku
WIRTUALNEMEDIA.PL | Wszyscy 4+ | 16-49 | |||
Date | Start | Koniec | AMR | SHR % | SHR % |
03-09-2011 | 20:00 | 20:44 | 1 836 752 | 14,90% | 13,33% |
03-09-2011 | 21:05 | 21:51 | 2 070 512 | 15,58% | 12,78% |
Średnia | 1 955 706 | 15,26% | 13,02% | ||
10-09-2011 | 20:00 | 20:47 | 2 229 883 | 16,58% | 15,88% |
10-09-2011 | 21:07 | 21:55 | 2 138 165 | 15,45% | 14,15% |
Średnia | 2 184 210 | 16,01% | 14,97% | ||
17-09-2011 | 20:00 | 20:47 | 2 200 583 | 16,35% | 16,03% |
17-09-2011 | 21:04 | 21:56 | 2 536 994 | 18,48% | 16,45% |
Średnia | 2 377 829 | 17,48% | 16,26% | ||
Średnia z całości | 2 179 074 | 16,30% | 14,87% |
Oglądalność konkurencji w czasie emisji show
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVN | 3 051 670 | 22,83% | 25,93% |
TVP 1 | 2 522 149 | 18,87% | 16,47% |
TVP 2 - Voice of Poland | 2 179 074 | 16,30% | 14,87% |
Polsat | 1 476 498 | 11,05% | 12,17% |
Profil widowni “The Voice of Poland”
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 35,86% | 74 |
Kobiety | 64,14% | 124 | |
Wiek | 4-9 | 1,86% | 31 |
10-15 | 5,08% | 75 | |
16 - 19 | 2,90% | 52 | |
20 - 24 | 3,59% | 46 | |
25 - 29 | 6,54% | 73 | |
30 - 34 | 6,65% | 80 | |
35 - 39 | 8,20% | 111 | |
40 - 44 | 4,63% | 72 | |
45 - 49 | 5,47% | 80 | |
50 - 54 | 12,95% | 161 | |
55 - 59 | 12,85% | 166 | |
60+ | 29,28% | 145 | |
Wlk. miasta | Wieś | 45,12% | 115 |
< 50 tys. | 26,03% | 108 | |
50-100 tys. | 7,31% | 85 | |
100-200 tys. | 7,57% | 94 | |
> 200 tys. | 13,96% | 69 | |
Zawód | Top management | 8,59% | 99 |
Pracownicy średniego szczebla | 14,48% | 96 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 19,18% | 96 | |
Emeryci | 38,92% | 152 | |
Inni | 18,83% | 61 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 48,57% | 108 |
Średnie | 30,80% | 104 | |
Wyższe | 13,69% | 109 | |
Inne | 6,94% | 55 |
Dołącz do dyskusji: “The Voice of Poland”: słaby start, ale widownia rośnie
a darmowa reklama kleru i pisowskich dziennikarzy napędza ruch ;)