„The Voice of Poland 2” stracił 100 tys. widzów. 12,1 mln zł z reklam
Drugą edycję „The Voice of Poland” oglądało w Dwójce 2,17 mln widzów, o 100 tys. osób mniej niż pierwszą serię show. Program poprawił udziały w TVP2 w grupie komercyjnej a wpływy z reklam wyniosły 12,1 mln zł.
„The Voice of Poland 2” oglądać można było w okresie od 2 marca do 18 maja br., w soboty po godz. 20.00. Średnia widownia show wyniosła 2,17 mln osób, co przełożyło się na 14,88 proc. udziału wśród wszystkich widzów i 15,44 proc. w grupie komercyjnej 16-49. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.
W analizowanym okresie największą popularnością cieszył się castingowy odcinek programu pokazany 16 marca br. o godz. 21.05. Oglądało go 2,94 mln widzów.
Dla porównania, emitowana jesienią 2011 roku pierwsza edycja „The Voice of Poland” miała o 100 tys. więcej widzów, bo 2,27 mln. Jej udział był co prawda wyższy w 4+ (15,69 proc.), ale niższy w grupie komercyjnej (14,85 proc., więcej na ten temat).
W czasie nadawania „The Voice of Poland” TVP2 zajęła trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem w tym czasie była TVN z udziałem na poziomie 15,81 proc. emitująca swój talent-show „X Factor” oraz filmy fabularne, a wiceliderem - TVP1 (15,59 proc.; „Komisarz Alex”, filmy fabularne). Za Dwójką uplasowała się Polsat (11,54 proc., filmy, gala KSW). Z kolei w grupie komercyjnej TVP2 była druga, przegrywając tylko z TVN. Trzeci był Polsat, a czwarta - TVP1.
Show przyniósł Dwójce wpływy reklamowe wynoszące 12,1 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Dyrekcja TVP2 zadowolona jest z oglądalności show i jego jakości. - Program stał na wysokim poziomie wokalnym i artystycznym oraz spotkał się z pozytywnym przyjęciem ze strony widzów. Dlatego zastanawiamy się nad kontynuacją trzeciej edycji tego show w jesiennej ramówce TVP2. Na ostateczne decyzje jest jednak zdecydowanie za wcześnie - informuje nas centrum prasowe TVP.
Drugą edycję „The Voice of Poland” wygrała Natalia Sikora. Trenerami w niej byli: Justyna Steczkowska, Patrycja Markowska, Marek Piekarczyk oraz Tomson i Baron z Afromental. Show prowadzili: Marika, Tomasz Kammel i Maciej Musiał. Producentem wykonawczym był Rochstar.
jury „The Voice of Poland”, fot. TVP
Trzy topowe odcinki „The Voice of Poland”
Data | Godz | Wszyscy 4+ | |
AMR | SHR % | ||
16-03-2013 | 21:09 | 2 943 716 | 19,53% |
23-03-2013 | 21:08 | 2 657 104 | 17,53% |
09-03-2013 | 21:08 | 2 537 174 | 16,33% |
Oglądalność „The Voice of Poland” na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVN | 2 303 333 | 15,81% | 19,37% |
TVP1 | 2 271 906 | 15,59% | 10,93% |
TVP2 - The voice of Poland | 2 168 814 | 14,88% | 15,44% |
Polsat | 1 681 827 | 11,54% | 14,23% |
Dołącz do dyskusji: „The Voice of Poland 2” stracił 100 tys. widzów. 12,1 mln zł z reklam