Tylko telewizja ze spadkem wpływów z reklam. Play wydaje połowę więcej, Lidl zmniejszył budżet (Top10)
W ciągu pierwszych dziesięciu miesięcy br. tylko telewizja i reklama OOH w Metrze notują spadki wpływów reklamowych. W radiu, prasie, kinach i na outdoorze wydatki rosną. Budżety reklamowe w omawianym okresie zredukowały: Lidl, Euro-Net, Ferrero i USP Zdrowie. Z kolei spółka P4, operator sieci Play zwiększył wydatki o ponad połowę - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Przez pierwszych dziesięć miesięcy tego roku media tradycyjne (poza internetem) zarobiły na reklamach 31,6 mld zł. To 4,7 proc. więcej niż w tym samym okresie 2021 roku – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów, Kantar Media).
Ponad połowa tej kwoty trafiła do telewizji (16,9 mld zł), która w skali roku zmniejszyły wpływy z reklam o 3 proc. 8,3 mld zł przeznaczono na reklamy w radiu, co oznacza, że stacje radiowe zarobiły na reklamie 10,5 proc. więcej.
Na reklamę w magazynach reklamodawcy wydali w omawianym okresie 3,2 mld zł, czyli 14,8 proc. więcej w skali roku, zaś w w gazetach – 1,15 mld zł (o 14,8 proc. więcej).
Wydatki na reklamę zewnętrzną wyniosły 1,17 mld zł (11,8 proc. więcej), a na reklamę kinową - 937,6 mln zł (101,3 proc. więcej).
Zmalały natomiast nakłady na reklamę OOH w Metrze – o 31,8 proc. w skali roku, do 27,7 mln zł.
Play wydaje połowę więcej niż przed rokiem
Największym reklamodawcą w omawianym okresie była – podobnie jak wcześniej – firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska. Ta pabianicka spółka na wsparcie swoich produktów wydała 2,01 mld zł, czyli 5,4 proc. więcej rok do roku.
Druga na podium firma Terg przeznaczyła na reklamy 914,3 mln zł (+19,9 proc.), zaś trzeci w rankingu Natur Produkt Zdrovit – 679,5 mln zł (+15,7 proc.).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Lidl Polska zredukował budżet reklamowy w skali roku o 17,7 proc. (do 598,5 mln zł). Euro-Net Warszawa zmniejszył wydatki o 24,7 proc. (do 547,5 mln zł), a Ferrero Polska – o 13,5 proc. (do 506 mln zł). 2,5 proc. mniej wydała też firma USP Zdrowie – było to 432,4 mln zł.
Na reklamach Jeronimo Martins Polska (Biedronka, Hebe) media zarobiły 396,4 mln zł (+1,6 proc.), na reklamach Neonet Wrocław – 389,2 mln zł (+27,3 proc.). Spółka P4, operator sieci Play zwiększył nakłady na reklamę w mediach tradycyjnych o 50,9 proc., z 226,5 mln zł do 341,8 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Tylko telewizja ze spadkem wpływów z reklam. Play wydaje połowę więcej, Lidl zmniejszył budżet (Top10)