Telewizja Polska wyda 4,2 mln zł na wóz UHD dla TAI, ma dwie oferty
W postępowaniu Telewizji Polskiej dotyczącym dostarczenia wozu satelitarnego UHD na potrzeby Telewizyjnej Agencji Informacyjnej złożono dwie oferty. TVP zapowiedziała, że na zakup chce przeznaczyć 4,2 mln zł brutto.
W ramach postępowania Studiotech Poland zaproponowało 4,29 mln zł za wóz satelitarny UHD, a 4Visions - 4,19 mln zł.
Telewizja Polska nie podała na razie, którą z tych ofert uznała za korzystniejszą i czy podpisała umowę ze składającą ją firmą. Wybrana spółka będzie musiała dostarczyć wóz w ciągu 120 dni od podpisania umowy.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
O zlecenie mogły starać się firmy, które przez ostatnie trzy lata zrealizowały „co najmniej jedno zamówienie o wartości co najmniej 1 mln zł brutto, polegające na dostawie oraz instalacji i integracji urządzeń w technologii HD SDI lub UHD SDI w studiu telewizyjnym lub na wozie DSNG lub na wozie transmisyjnym”.
Z nowego wozu UHD będzie korzystać Telewizyjna Agencja Informacyjna
Zamówienie dotyczy wozu satelitarnego UHD ze stacją satelitarną DSNG współpracującej z satelitami dystrybucyjnymi takich operatorów jak m.in. Eutelsat, Intelsat, SES Astra, Sirius, Amos, Hellasat.
Stacja musi pracować z jedną nośną o szerokości pasma do 24 MHz lub dwiema nośnymi w jednej polaryzacji o szerokości pasma do 12 MHz każda, a także być wyposażona w redundantny tor nadawczy (redundancja dotyczy kodera DVB, modulatora DVB, konwertera częstotliwości z pasma L do Ku i wzmacniacza mocy HPA.
W opisie zamówienia wyliczono jeszcze wiele innych wymaganych cech technicznych wozu. Zaznaczono, że wóz będzie używany przez Telewizyjną Agencję Informacyjną.
W postępowaniu rozstrzygniętym na początku br. Telewizja Polska zamówiła trzy wozy transmisyjne dla swoich oddziałów terenowych. Za najkorzystniejszą ofertę uznano tę z kwotą 29,26 mln zł złożoną przez Studiotech Poland.
2,04 mld zł dla TVP z abonamentu i rekompensaty
W ub.r. Telewizja Polska osiągnęła wzrost przychodów o 330 mln zł do 3,04 mld zł, a koszty jej działalności zwiększyły się o 120 mln zł do 2,82 mld zł. Wpływy nadawcy z reklam i sponsoringu zmalały o 12 proc. do 740 mln zł, natomiast z abonamentu rtv i zeszłorocznej rekompensaty wyniosły 2,04 mld zł (to 584 mln zł więcej niż w 2019 roku).
Firma zanotowała 198 mln zł zysku netto, z czego ponad 188 mln zł zamierza przeznaczyć na kapitał zapasowy, a 9 mln zł - na premie dla pracowników.
W 2019 roku firma osiągnęła wzrost przychodów o 16,7 proc. do 2,56 mld zł oraz 89 mln zł zysku netto. 57 proc. wpływów stanowiły środki abonamentowe wynoszące 1,459 mld zł, z czego 331,4 mln zł to opłaty abonamentowe, a 1,127 mld zł - zeszłoroczna rekompensata.
Liczba etatowych pracowników Telewizji Polskiej w ub.r. zwiększyła się o 95 do 2 825. Na wynagrodzenia firma przeznaczyła 513,27 mln zł, o 10,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Z zeszłorocznego zysku pracownikom zostanie wypłacone do podziału 17,8 mln zł brutto.
Tylko w pierwszej połowie ub.r. Telewizja Polska, głównie dzięki otrzymanej rekompensacie, zanotowała 936,5 mln zł zysku netto. Przychody spółki wyniosły 2,27 mld zł, z czego 1,8 mld zł pochodziło z abonamentu i rekompensaty abonamentowej, natomiast wpływy z reklamy spadły rok do roku o 21 proc.
1,71 mld zł z rekompensaty dla TVP w br.
Na mocy tegorocznej ustawy budżetowej rekompensata abonamentowa dla TVP, Polskiego Radia i regionalnych rozgłośni publicznych może wynieść do 1,95 mld zł. Środki mogą zostać przeznaczone przez nadawców wyłącznie na realizację misji publicznej.
W styczniu br. ustawę budżetową z przyjął Sejm, uchylając większość poprawek Senatu, m.in. wykreślenie zapisu o rekompensacie abonamentowej. Pod koniec miesiąca ustawa została podpisana przez prezydenta Andrzeja Dudę.
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zdecydowała, że z tegorocznej rekompensaty Telewizja Polska otrzyma w formie obligacji skarbowych 1,71 mld zł (minimalnie mniej niż przed rokiem), Polskie Radio - 125,91 mln zł (6,7 mln zł więcej niż w ub.r.), a rozgłośnie regionalne - 112,66 mln zł (6,6 mln zł mniej).
Na początku marca przewodniczący KRRiT zaakceptował zmiany w karcie powinności TVP na lata 2020-2024: wzrost kosztów misji publicznej w 2021 r. do 2,87 mld zł, a w 2024 do 2,9 mld zł.
4 maja zarejestrowano kolejną transzę obligacji skarbowych, o wartości 350 mln zł, na potrzeby rekompensaty abonamentowej dla Telewizji Polskiej i Polskiego Radia. W połowie marca wyemitowano w tym celu papiery za 650 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Telewizja Polska wyda 4,2 mln zł na wóz UHD dla TAI, ma dwie oferty