SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP unieważnia przetarg na budowę hali zdjęciowej. "Trudne warunki rynkowe"

Telewizja Polska ogłosiła przetarg na wybudowanie hali zdjęciowej obok głównego budynku TVP przy Woronicza 17. Chciała na ten cel przeznaczyć maksymalnie 107 mln zł. W postępowaniu przetargowym zgłosiły się cztery zainteresowane firmy, jednak ich oferta opiewała na kwotę ok. 200 mln zł. Ostatecznie nadawca publiczny powtórzy przetarg.

Projekt nowej hali zdjęciowej TVP Projekt nowej hali zdjęciowej TVP

Przetarg organizowany przez Telewizję Polską dotyczył opracowania dokumentacji projektowanej oraz wybudowania hali zdjęciowej na terenie należącym do Telewizji Polskiej przy Woronicza 17 w Warszawie (znajduje się tam główna siedziba TVP).

Wyniki postępowania opublikowano w połowie stycznia, a z dokumentów z którymi się zapoznaliśmy wynikało, że nadawca bezpośrednio przed otwarciem ofert podał, że zamierza przeznaczyć 107 mln 420 tys. zł brutto na tę inwestycję. Poprzednio szacowano, że wartość zamówienia opiewa na minimum 5,5 mln euro (tj. powyżej 23 mln złotych).

W postępowaniu przetargowym zgłosiły się cztery firmy, ale każda z nich zaproponowała wyższą kwotę niż zaproponowała Telewizja Polska. Korporacja Budowlana DORACO z Gdańska chciałaby wziąć za wykonanie zamówienia kwotę rzędu 203 mln 15 tys. zł; ERBUD S.A. - 211 mln 160 tys. zł; Konsorcjum: Aldesa Construcciones Polska z Warszawy, Aldesa Construcciones z Hiszpanii oraz Korporacja Budowlana DORACO z Gdańska zaoferowało kwotę 205 mln 90 tys. zł; oraz Mirbud S.A. ze Skierniewic – 260 mln 495 tys. zł.

"Optymalizacja wartości zamówienia"

W poniedziałek Telewizja Polska wydała oświadczenie z którego wynika, że przetarg zostanie powtórzony w związku z faktem, że oferty, jakie otrzymała Telewizja Polska przekraczały proponowany próg. - TVP jest instytucją publiczną i zawsze w pierwszej kolejności ma na uwadze poszanowanie dla środków publicznych i jak najefektywniejsze ich wykorzystanie. Dlatego, postanowiono o unieważnieniu przetargu. Kolejnym krokiem będzie przygotowanie optymalizacji SIWZ, aby dostosować do aktualnych, bez wątpienia trudnych warunków rynkowych. Optymalizacja pozostanie bez znaczącego wpływu na jakość obiektu, a przy tym zagwarantuje obniżenie wartości ofert w powtórzonym postępowaniu - stwierdził nadawca w wydanym przez siebie oświadczeniu.

Chęć realizacji projektu TVP uzasadnia: - Budowa hali zdjęciowej jest strategicznym przedsięwzięciem, które na wiele lat określi czołową pozycję TVP na polskim rynku medialnym. Hala zdjęciowa zagwarantuje spółce niezależność przy produkcjach, a co najważniejsze znacząco wpłynie na ograniczenie kosztów. Obecnie, takie produkcje są realizowane w obiektach należących do firm zewnętrznych. Wieloletnie zaniedbania, poprzednich zarządów, spowodowały, że spółka nie posiada własnych powierzchni spełniających wymagań technicznych. W warstwie biznesowej budowa własnej hali zdjęciowej oznacza przede wszystkim możliwość ograniczenia wypływu środków i wymierne korzyści finansowe – czytamy.

Nadawca dodał, że do hali zdjęciowej TVP planuje przenieść produkcje takie jak: Teatr Telewizji, wydarzenia kulturalne i oświatowe, koncerty okolicznościowe, oprawy sportowe dużych imprez, konferencje, seriale telewizyjne, programy typu „Talent Show” i rozrywkowe. - Prognoza produkcji na lata przyszłe wskazuje na pełne wykorzystanie potencjału planowanej hali zdjęciowej – stwierdzono.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu 

Hala zdjęciowa miałaby powstać w ciągu trzech lat, można więc zakładać, że stanęłaby przy Woronicza w 2023 roku.

Z pierwotnych założeń wynikało, że budynek ma mieć kształt sześcioboku o wymiarach 68,6 x 106,7 metrów (prostokąt z wycięciem), liczyć pięć pięter (plus garaż podziemny); mieć powierzchnię w sumie ok. 6,9 tys. mkw; część biurową, moduły zdjęciowe na parterze (jeden na 1,5 tys. mkw; drugi - na 1,2 tys. mkw); część spotkań (eventową); podjazd dla VIP-ów; magazyny i garaże dla wozów transmisyjnych. Podzielony miał być na dwie części: północno - wschodnią - część reprezentacyjną, wejściową w większości przeszkloną i część południowo - zachodnią, która stanowi zamkniętą formę, zawierającą głównie pomieszczenia techniczne, garaż oraz wjazd do garażu podziemnego. Na elewacji frontalnej miały znajdować siatka LED do wyświetlania treści promocyjnych na ekranie.

Na pierwszym piętrze miały znajdować się kolejne dwa – mniejsze moduły zdjęciowe, garderoby oraz bistro. Na drugim piętrze (dostępnym tylko dla pracowników TVP) będą się mieścić sale prób, garderoby, pomieszczenia socjalne i pomocnicze); na trzecim – dwa moduły zdjęciowe, charakteryzatornia oraz garderoby). Na ostatnim – ogólnodostępna restauracja, część administracyjna, garderoby, taras z miejscami wypoczynkowymi oraz widokiem na Warszawę.

Koncepcję budynku i hal zdjęciowych opracowała Perspektywa Pracownia Projektowa.

TVP i Polskie Radio w dwa lata dostały 2,4 mld zł pomocy publicznej

W 2017 roku Telewizja Polska i Polskie Radio otrzymały 1,677 mld zł środków publicznych, a w 2018 roku - 741,5 mln zł. Za podzielenie tych środków odpowiadała Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, większość przyznała Telewizji Polskiej.

I tak w 2018 roku TVP dostała 385,5 mln zł, Polskie Radio - 186,3 mln zł, a 17 rozgłośni regionalnych Polskiego Radia - 169,7 mln zł.

Według danych UOKiK-u w 2017 roku środki przyznane mediom publicznym stanowiły 5,5 proc. łącznej kwoty 30,57 mld zł pomocy publicznej, a w 2018 roku - 3,4 proc. z 21,75 mld zł.

Środki publiczne uzyskane przez TVP i Polskie Radio to przede wszystkim wpływy z abonamentu radiowo-telewizyjnego, które są klasyfikowane jako środki publiczne. W 2018 roku wyniosły 741,5 mln zł, a abonament opłacało jedynie 994,6 tys. osób i firm.

Do tego doszła pierwsza rekompensata z tytułu wpływów nieuzyskanych z abonamentu radiowo-telewizyjnego. Przyznano ją, w wysokości 960 mln zł, na przełomie 2017 i 2018 roku w ramach nowelizacji ustawy budżetowej, z tej kwoty TVP przydzielono 860 mln zł, Polskiemu Radiu - 62,2 mln zł, a działającym jako osobne spółki 17 rozgłośniom regionalnym Polskiego Radia - 57,8 mln zł.

W 2018 r. Telewizja Polska osiągnęła wzrost przychodów o 24 proc. do 2,2 mld zł, głównie dzięki 359 mln zł więcej z abonamentu rtv. Wzrosły też wpływy nadawcy z reklam, sponsoringu, sprzedaży programów i licencji. Zatrudnienie w firmie wynosiło prawie 2,7 tys. etatów.

Dyrektorzy i ich zastępcy w Telewizji Polskiej zarabiali średnio 21,8 tys. zł miesięcznie brutto, doradcy zarządu - 20,8 tys. zł, dziennikarze motywacyjni - 7,5 tys. zł, a ci honoraryjni - 12,2 tys. zł. Członkowie zarządu Jacek Kurski i Maciej Stanecki zainkasowali łącznie 811,8 tys. zł..

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

 

Dołącz do dyskusji: TVP unieważnia przetarg na budowę hali zdjęciowej. "Trudne warunki rynkowe"

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ania
"TVP jest instytucją publiczną i zawsze w pierwszej kolejności ma na uwadze poszanowanie dla środków publicznych i jak najefektywniejsze ich wykorzystanie". No właśnie, taki Zenek w filharmonii to wszak czyste złoto w tym kontekście.
0 0
odpowiedź
User
wajda
Komentować się już nie chce 😂 jakaż to wielka dbałość o pieniądz publiczny....
0 0
odpowiedź
User
walter
i to są pisowskie jaja.
0 0
odpowiedź