SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Telekomunikacja Polska najefektywniej sponsoruje sportowców

Wartość sponsoringu sportowego obecnego w telewizji wyniosła wlutym 132 mln zł -wynika z badania przekazów telewizyjnychprzeprowadzonego przez Pentagon Research.

Najlepszą dyscypliną dla firm wspierających zawodników i drużynybyła piłka nożna, a największe korzyści dzięki eksponowaniu jejloga w telewizyjnych programach związanych ze sportem zyskałaTelekomunikacja Polska.

W lutym zmonitorowano podczas programów sportowych łącznieniemal 160 tysięcy wystąpień logotypów, których wartość oszacowanona 132 miliony złotych. W stosunku do stycznia daje to wzrost ookoło 6%. Łączna, skumulowana średnia widownia wszystkichprogramów, w których wyemitowano ekspozycje logotypów, wyniosła 575mln widzów (na podstawie AGB Nielsen Media Research).

Dyscypliną, na której sponsorzy zyskiwali najwięcej dziękirelacjom telewizyjnym, okazała się piłka nożna. Ekspozycja obecnychpodczas meczów transmitowanych w telewizji i innych programówzwiązanych z futbolem logotypów kosztowałaby firmy ponad 48 mlnzłotych, gdyby zdecydowały się wykupić czas reklamowy. Drugą podwzględem atrakcyjności marketingowej dyscypliną była siatkówka - pozsumowaniu rozgrywek kobiet i mężczyzn wartość reklam sponsorówwyniosła ponad 34 mln zł. Dopiero trzecia pozycja skokównarciarskich (prawie 20 mln wartości ekspozycji logotypów) wmiesiącu zimowym jest nowością po kilku latach dominacji tejdyscypliny.

Z kolei wśród firm sponsorujących rozgrywki sportowe największyzysk marketingowy osiągnęła Telekomunikacja Polska, którawyprzedziła Bet-at-home.com i Plus GSM. TP S.A. uzyskała większekorzyści, chociaż jej logotypy były eksponowane 10 razy rzadziej(prawie 1,5 ty. razy) niż znaki firmowe Plusa (pokazywane prawie 16tys. razy) sponsorującego rozgrywki siatkarskie, z którychtransmisje obfitują w częste zbliżenia na stroje zawodników.Spośród pozostałych marek wyróżnił się Pedro's, którego logotyp byłeksponowany podczas mityngu lekkoatletycznego, sprawniezrelacjonowanego w telewizji publicznej. Loga tej firmy orazBet-at-home.com skutecznie przebiły się w mediach i znalazły wczołówce najefektywniejszych sponsorów sportu mimo relatywnieniewielkiej (nieco ponad 800) liczby ich ekspozycji.

Badanie opiera się o monitoring wystąpień poszczególnych marek wnastępujących stacjach telewizyjnych:TVP1, TVP2, TVP Info, TVPolonia, TVN, TVN24, TVN TURBO, Polsat, Polsat Sport iTV4.Monitorowane są programy sportowe (w tym wiadomości),w którychpokazywane są imprezy polskie lub z udziałem polskich sportowców.Notowane są marki eksponowane na polskich zawodnikach i polskiemarki eksponowane na zagranicznych zawodnikach. Bez wyjątkówmonitorowani są głowni sponsorzy imprez organizowanych wPolsce.

Dołącz do dyskusji: Telekomunikacja Polska najefektywniej sponsoruje sportowców

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl