„Teleexpress” najchętniej oglądanym programem informacyjnym
W styczniu br. na pozycji lidera oglądalności wśród programów informacyjnych znalazł się „Teleexpress”. Biorąc pod uwagę całkowitą oglądalność to wszystkie serwisy zanotowały spadki, a najwięcej straciły „Wiadomości” TVP1.
„Teleexpress” TVP1 w styczniu 2016 roku oglądało średnio 4,40 mln widzów, co zapewniło stacji 34,81 proc. udziału w rynku telewizyjnym. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej serwis stracił 1,79 proc. widzów, czyli 80 tys. oglądających, a jego udział zmalał z 34,92 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Drugą pozycję zajęły „Wiadomości” TVP1. Widownia tego dziennika zmniejszyła się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 9,93 proc. (409 tys. osób) do 3,70 mln oglądających. Udział „Wiadomości” w rynku zmalał z 25,44 proc. do 23,13 proc. O dużym spadku oglądalności dziennika TVP1 więcej napisaliśmy tutaj.
Natomiast ostatnie miejsce podium przypadło „Faktom” TVN. Ich oglądalność na głównej antenie zwiększyła się o 1,78 proc. (62 tys. widzów; jednocześnie był to jedyny wzrost) i w styczniu 2016 roku wyniosła ona 3,56 mln osób. Z kolei udział „Faktów” w TVN wyniósł 23,47 proc. (rok wcześniej było to 22,79 proc.).
Jednak „Fakty” nadawane są równolegle też w TVN24 Biznes i Świat, a średnia oglądalność programu na dwóch antenach w zeszłym miesiącu wyniosła 3,73 mln widzów, co przełożyło się na 24,53 proc. udziału. Było to o 4,61 proc. mniej niż w styczniu ub.r. na trzech kanałach, bo wtedy program nadawany był też dodatkowo w TVN24.
Oczko niżej znalazły się „Wydarzenia” Polsatu. Widownia tego dziennika wyniosła 2,62 mln osób, po stracie o 4,84 proc. Serwis ten emitowany jest jeszcze na antenie Polsatu News oraz Polsatu News 2. Łącznie zatem „Wydarzenia” na trzech stacjach w styczniu br. oglądało 2,84 mln widzów, czyli o 3,21 proc. mniej niż przed rokiem.
Natomiast wynik plasującej się na piątej pozycji „Panoramy” TVP2 poszedł w dół o 8,07 proc. do 1,88 mln widzów.
Wszyscy 4+ | |||||
styczeń | 2016 | 2015 | |||
Program | Stacja | AMR | SHR | AMR | SHR |
TELEEXPRESS 17:00 | TVP1 | 4 404 995 | 34,81% | 4 485 246 | 34,92% |
WIADOMOŚCI 19:30 | TVP1 | 3 703 492 | 23,13% | 4 112 018 | 25,44% |
FAKTY 19:00 | TVN | 3 564 918 | 23,47% | 3 502 457 | 22,79% |
WYDARZENIA 18:50 | Polsat | 2 619 976 | 17,44% | 2 753 147 | 18,15% |
PANORAMA 18:00 | TVP2 | 1 875 412 | 13,39% | 2 040 146 | 14,36% |
Wirtualnemedia.pl | |||||
FAKTY 19:00 | TVN | 3 564 918 | 23,47% | 3 502 457 | 22,79% |
TVN24 Biznes i Świat | 160 434 | 1,06% | 72 130 | 0,47% | |
TVN24 | - | - | 330 875 | 2,15% | |
Razem: | 3 725 352 | 24,53% | 3 905 462 | 25,41% | |
WYDARZENIA 18:50 | Polsat | 2 619 976 | 17,44% | 2 753 147 | 18,15% |
Polsat News | 162 857 | 1,08% | 139 477 | 0,92% | |
Polsat News 2 | 53 907 | 0,36% | 38 163 | 0,25% | |
Razem: | 2 836 740 | 18,88% | 2 930 787 | 19,32% |
Wśród widzów w wieku 16-49 lat w styczniu 2016 roku na pozycji lidera oglądalności znalazły się „Fakty”, których widownia zmniejszyła się o 1,52 proc.
W tym ujęciu jedynym wzrostem, wynoszącym 4,09 proc., pochwalić się mógł „Teleexpress”. Również i tutaj najwięcej straciły „Wiadomości” - było to 13,86 proc.
16-49 | |||||
styczeń | 2016 | 2015 | |||
Program | Stacja | AMR | SHR | AMR | SHR |
FAKTY 19:00 | TVN | 1 255 193 | 22,64% | 1 274 560 | 22,17% |
TELEEXPRESS 17:00 | TVP1 | 1 090 818 | 24,28% | 1 047 956 | 22,87% |
WYDARZENIA 18:50 | Polsat | 1 061 656 | 19,37% | 1 174 680 | 20,72% |
WIADOMOŚCI 19:30 | TVP1 | 979 280 | 16,46% | 1 136 846 | 18,57% |
PANORAMA 18:00 | TVP2 | 467 262 | 9,13% | 520 916 | 9,91% |
Wirtualnemedia.pl | |||||
FAKTY 19:00 | TVN | 1 255 193 | 22,64% | 1 274 560 | 22,17% |
TVN24 Biznes i Świat | 36 505 | 0,66% | 28 915 | 0,51% | |
TVN24 | - | - | 125 308 | 2,18% | |
Razem: | 1 291 698 | 23,30% | 1 428 783 | 24,86% | |
WYDARZENIA 18:50 | Polsat | 1 061 656 | 19,37% | 1 174 680 | 20,72% |
Polsat News | 49 994 | 0,91% | 46 323 | 0,82% | |
Polsat News 2 | 17 417 | 0,32% | 10 915 | 0,19% | |
Razem: | 1 129 067 | 20,60% | 1 231 918 | 21,73% |
Dołącz do dyskusji: „Teleexpress” najchętniej oglądanym programem informacyjnym