“Tele Tydzień” i “Życie na Gorąco” liderami czytelnictwa
Najchętniej czytanym tytułem prasowym w Polsce pozostaje “Tele Tydzień”, drugie miejsce zajmuje zaś “Życie na Gorąco”. Oba te pisma są tygodnikami. Kto lideruje wśród miesięczników i dzienników? Raport Wirtualnemedia.pl.
W okresie od listopada 2010 roku do kwietnia br. najpopularniejszym dziennikiem była “Gazeta Wyborcza” (Agora SA) – wynika z badania PBC General. Zanotowała ona czytelnictwo na poziomie 13,80 proc. minimalnie wyprzedzając “Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) czytany przez 13,77 proc. respondentów. Dalej uplasowały się: “Super Express” (6,35 proc.) i bezpłatne “Metro” (5,91 proc.).
Dzienniki ogólnopolskie | procent respondentów |
Gazeta Wyborcza | 13,80% |
Fakt | 13,77% |
Super Express | 6,35% |
Metro (dziennik bezpłatny) | 5,91% |
Rzeczpospolita | 4,19% |
Przegląd Sportowy | 3,27% |
Dziennik Gazeta Prawna | 2,74% |
Echo Miasta (dziennik bezpłatny) | 2,31% |
Gazeta Podatkowa | 0,79% |
Sport | 0,64% |
Puls Biznesu | 0,32% |
Parkiet Gazeta Giełdy | 0,17% |
Najchętniej czytany tygodnik – „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) – jest zarazem najpopularniejszy wśród wszystkich tytułów prasowych w Polsce – sięga po niego aż 33,59 proc. ankietowanych. Pozycję wicelidera czytelnictwa wśród polskiej prasy zajmuje “Życie na Gorąco” (też Bauer) z wynikiem na poziomie 18,61 proc., będące jednocześnie liderem w kategorii yellow. Trzecie miejsce należy do poradnikowej “Chwili dla Ciebie” (Bauer), notującej czytelnictwo na poziomie 14,69 proc. Z kolei najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który z wynikiem 8,89 proc. zajmuje jednak dopiero piąte miejsce wśród tygodników.
Tygodniki | procent respondentów |
Tele Tydzień | 33,59% |
Życie na Gorąco | 18,61% |
Chwila dla Ciebie | 14,69% |
Angora | 11,61% |
Newsweek | 8,89% |
Gala | 8,11% |
Wprost | 7,59% |
Auto Świat | 7,05% |
To i Owo | 6,99% |
Polityka | 6,99% |
Twoje Imperium | 5,62% |
Na Żywo | 5,02% |
Teleprogramy | 4,13% |
Gość Niedzielny | 4,02% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 3,98% |
Takie jest Życie | 3,53% |
Przekrój | 3,30% |
Super TV | 3,24% |
Rewia | 3,21% |
Motor | 3,05% |
Świat i Ludzie | 2,31% |
Tele Max | 1,71% |
Imperium TV | 1,64% |
Forum | 1,58% |
Teraz (tygodnik bezpłatny) | 1,32% |
Bella Relaks | 1,29% |
Tygodnik Siedlecki | 0,72% |
Przewodnik Katolicki | 0,65% |
Tygodnik Ostrołęcki | 0,61% |
Jarmark | 0,59% |
City (tygodnik bezpłatny) | 0,53% |
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) | 0,52% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny | 0,51% |
Panorama Leszczyńska | 0,40% |
Waseet (tygodnik bezpłatny) | 0,30% |
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik | 0,27% |
Teraz Opole (tygodnik bezpłatny) | 0,04% |
Wśród dwutygodników najchętniej czytane są trzy tytuły poradnikowe: “Przyjaciółka” (Edipresse Polska) z wynikiem 16,89 proc., „Pani Domu” (też Edipresse), mająca czytelnictwo na poziomie 15,79 proc. oraz “Tina” (Wydawnictwo Bauer), po którą sięga 14,89 proc. osób. Zajmująca czwarte miejsce z wynikiem 10,89 proc. „Viva!” (Edipresse Polska) jest liderem w kategorii people, a kolejne w zestawieniu „Z Życia Wzięte” (Phoenix Press) – w kategorii real life stories.
Dwutygodniki | procent respondentów |
Przyjaciółka | 16,89% |
Pani Domu | 15,79% |
Tina | 14,89% |
Viva | 10,89% |
Z Życia Wzięte | 8,94% |
Party Życie Gwiazd | 6,78% |
Komputer Świat | 5,91% |
Tele Świat | 5,71% |
Show Magazyn o Gwiazdach | 4,16% |
Świat Seriali | 3,81% |
Bravo | 3,47% |
Sukcesy i Porażki | 3,27% |
Bravo Sport | 2,47% |
Bravo Girl | 1,72% |
TV 14 | 1,39% |
Monitor Księgowego | 0,57% |
Najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce jest niezmiennie „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), który z wynikiem 12,33 proc. lideruje również w kategorii luksusowych magazynów kobiecych. Z kolei zajmująca drugie miejsce „Claudia” (G+J Polska) z wynikiem 10,27 proc. jest najpopularniejsza wśród miesięczników poradnikowych. Trzecie miejsce zajmuje miesięcznik popularnonaukowy “Focus” (G+J Polska).
Miesięczniki | procent respondentów |
Twój Styl | 12,33% |
Claudia | 10,27% |
Focus | 9,00% |
Cztery Kąty | 8,99% |
Poradnik Domowy | 8,64% |
Murator | 7,89% |
Kobieta i Życie | 7,62% |
Świat Kobiety | 6,89% |
Olivia | 6,74% |
Dobre Rady | 6,48% |
National Geographic | 6,01% |
Mój Piękny Ogród | 5,83% |
Avanti | 5,67% |
Działkowiec | 4,87% |
Auto Moto | 4,82% |
Glamour | 4,62% |
Mamo To Ja | 4,50% |
CKM | 4,25% |
Pani | 4,07% |
Przyślij Przepis! | 3,91% |
Cosmopolitan | 3,50% |
Joy | 3,41% |
CD Action | 3,36% |
Ładny Dom | 3,17% |
Moje Mieszkanie | 3,17% |
PC Format | 3,15% |
Moje Gotowanie | 3,15% |
Dom & Wnętrze | 3,14% |
Samo Zdrowie | 2,90% |
M jak mieszkanie | 2,87% |
Moda na Zdrowie | 2,78% |
Playboy | 2,73% |
Uroda | 2,60% |
Zdrowie | 2,59% |
Auto Motor i Sport | 2,58% |
Elle | 2,57% |
Zwierciadło | 2,40% |
Naj Magazyn | 2,30% |
Logo | 2,25% |
Dobre Wnętrze | 2,22% |
Kuchnia | 2,15% |
Twoje Dziecko | 2,11% |
Ogrody, Ogródki, Zieleńce | 2,06% |
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny) | 2,03% |
Kwietnik | 2,02% |
Dziecko | 1,98% |
Dziewczyna | 1,97% |
Magazyn Futbol | 1,97% |
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko | 1,92% |
Auto Świat Poradnik | 1,90% |
Vita | 1,78% |
Focus Historia | 1,74% |
Chip | 1,73% |
Film | 1,71% |
Świat Motocykli | 1,69% |
Twój Maluszek | 1,65% |
Men's Health | 1,63% |
TopGear | 1,60% |
Popcorn | 1,60% |
Burda | 1,58% |
National. Geographic. Traveler | 1,56% |
Wróżka | 1,56% |
Charaktery | 1,55% |
Mój Piękny Dom | 1,54% |
Majster | 1,44% |
Forbes | 1,41% |
M jak Mama | 1,37% |
Reader's Digest | 1,27% |
InStyle | 1,13% |
Twist | 1,12% |
Na ścieżkach życia | 1,12% |
Bravo Girl | 1,11% |
Zbuduj Dom | 1,11% |
Sól i Pieprz | 1,01% |
Przepis na Ogród | 1,00% |
21. wiek | 0,99% |
Tak Mieszkam | 0,96% |
Shape | 0,86% |
Voyage | 0,81% |
Sukces | 0,78% |
Hot Moda & Shopping | 0,74% |
Podróże | 0,69% |
Weranda | 0,67% |
Play | 0,60% |
Cars Magazyn o Samochodach | 0,53% |
Fun Club | 0,47% |
Architektura-Murator | 0,47% |
Sens. Nowoczesny Magazyn Psychologiczny | 0,46% |
Żagle | 0,38% |
Spośród dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się niezmiennie „Komputer Świat: Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 3,12 proc. respondentów.
Dwumiesięczniki | procent respondentów |
Komputer Świat Twój Niezbędnik | 3,12% |
Mój Piękny Dom | 2,66% |
Auto Świat 4x4 | 2,01% |
Komputer Świat Gry | 1,91% |
Rodzice | 1,62% |
Komputer Świat Ekspert | 1,52% |
Elle Decoration | 0,71% |
Style i Charaktery | 0,57% |
Weranda Country | 0,40% |
Polska Wita | 0,22% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od listopada 2010 roku do kwietnia 2011 roku na losowej próbie ogólnopolskiej 24 325 przypadków, dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: “Teraz Opole” (listopad: grudzień 2010; próba 16 311), “Film” (listopad: grudzień 2010; próba 16 311), “Cars” (listopad 2010: marzec 2011; próba 4 115), “Tak Mieszkam” (styczeń: kwiecień 2011; próba 8 014). “Bravo Girl” było badane w okresie od listopada 2010 do marca 2011 jako dwutygodnik (próba 20 210), a w kwietniu br. jako miesięcznik (próba 4 115). “Mój Piękny Dom” był badany jako w okresie od listopada 2010 do stycznia 2011 (próba 12 105) jako miesięcznik, a od lutego do kwietnia 2011 jako dwumiesięcznik (próba 12 220).
Dołącz do dyskusji: “Tele Tydzień” i “Życie na Gorąco” liderami czytelnictwa
PS. No bo jak tu czytać słupki?
Co? Nieciekawa informacja?
Coś mi tu pachnie mieszaniem w głowach.