„Tele Tydzień” i „Pani Domu” liderami czytelnictwa w I półroczu 2013 roku
„Tele Tydzień” pozostał liderem czytelnictwa tygodników w Polsce w I półroczu 2013 roku. Z kolei wśród dwutygodników pierwsze miejsce należało do „Pani Domu” - wynika z najnowszej fali badania PBC.
W okresie od stycznia do czerwca 2013 roku po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało 27,50 proc. czytelników, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 2,70 pkt. proc.
Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które w analizowanym okresie czytane było przez 17,39 proc. respondentów (wzrost o 0,84 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.
Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 14,31 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 13,50 proc. czytelników.
Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,66 proc. pytanych, co oznacza wzrost o 0,11 pkt. proc.
Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 8,47 proc. czytelników, czyli o 0,54 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.
Dwa oczka niżej znalazł się inny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa spadł z 6,18 proc. do 6,12 proc.
Wirtualnemedia.pl |
I półrocze 2013 |
I półrocze 2012 |
Tygodniki PBC |
||
Tytuł |
Procent respondentów |
|
Tele Tydzień |
27,50% |
30,20% |
Życie na Gorąco |
17,39% |
16,55% |
Chwila dla Ciebie |
14,31% |
13,50% |
Angora |
11,66% |
11,55% |
Newsweek |
8,47% |
7,93% |
Auto Świat |
6,96% |
6,52% |
Wprost |
6,12% |
6,18% |
Polityka |
5,38% |
5,95% |
Twoje Imperium |
4,89% |
4,97% |
To & Owo |
4,77% |
4,53% |
Na Żywo |
4,75% |
4,22% |
Gość Niedzielny |
3,98% |
3,79% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV |
3,83% |
3,65% |
Rewia |
3,14% |
2,89% |
Motor |
2,90% |
2,72% |
Świat & Ludzie |
2,79% |
2,01% |
Teleprogramy |
2,59% |
3,26% |
Przekrój |
2,32% |
2,54% |
Super TV |
2,28% |
2,80% |
Uważam Rze inaczej pisane |
2,26% |
2,89% |
Tele Max |
1,41% |
1,49% |
Sieci |
1,17% |
- |
Forum |
1,16% |
1,09% |
Teraz |
1,14% |
- |
Tygodnik Ostrołęcki |
0,80% |
0,70% |
Tygodnik Siedlecki |
0,70% |
0,74% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny |
0,50% |
0,49% |
MM Moje Miasto |
0,38% |
0,49% |
City |
0,28% |
0,28% |
Teraz Opole |
0,04% |
- |
Po najpopularniejszy dwutygodnik w I półroczu br., czyli poradnikową „Panią Domu” (Edipresse Polska) sięgało 14,41 proc. respondentów, czyli o 0,53 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej.
Drugie miejsce zajęła - także wydawana przez Edipresse - „Przyjaciółka”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 14,85 proc. do 13,40 proc. Z kolei na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 0,72 pkt. proc. i wyniosło 12,83 proc.
Tuż za podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie był czytany przez 11,90 proc. respondentów. Do czerwca ub.r. magazyn ten był miesięcznikiem.
Wirtualnemedia.pl |
I półrocze 2013 |
I półrocze 2012 |
Dwutygodniki PBC |
||
Tytuł |
Procent respondentów |
|
Pani Domu |
14,41% |
14,94% |
Przyjaciółka |
13,40% |
14,85% |
Tina |
12,83% |
13,55% |
Naj |
11,90% |
- |
Viva |
10,12% |
10,48% |
Gala |
9,74% |
9,10% |
Z Życia Wzięte |
8,20% |
8,38% |
Party Życie Gwiazd |
7,17% |
6,87% |
Tele Świat |
5,40% |
5,15% |
Show |
4,78% |
- |
Takie jest Życie |
3,95% |
3,84% |
Świat Seriali |
3,21% |
3,46% |
Sukcesy i Porażki |
3,18% |
2,99% |
Bravo |
2,80% |
2,65% |
Flesz Gwiazdy & Styl |
2,17% |
1,71% |
Bravo Sport |
2,10% |
2,23% |
Grazia |
1,88% |
- |
Relaks |
1,53% |
1,72% |
TV14 |
1,21% |
1,11% |
Forum |
1,10% |
- |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od stycznia 2012 roku do czerwca 2012 roku na losowej próbie 24 151 przypadków i w okresie od stycznia 2013 roku do czerwca 2013 roku na losowej próbie 21 066 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W styczniu 2013 roku nie był badany tygodnik „Sieci”, w czerwcu br. - „Forum”, natomiast w okresie od stycznia 2013 do maja 2013 - dwutygodnik „Forum”.
Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” i „Pani Domu” liderami czytelnictwa w I półroczu 2013 roku
Ja go używam i działa.
Tu macie opis metody:
http://shot-url.biz/kxp
Ja go używam i działa.
Tu macie opis metody:
http://shot-url.biz/kxp