SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Tankowanie mi nie straszne” – innowacyjna kampania w aplikacji Yanosik dla Xiaomi

Zespół Yanosik stworzył od zera innowacyjny algorytm dla marki Xiaomi, w kampanii wizerunkowej elektrycznej hulajnogi Xiaomi Mi Electric Scooter 3. Kierowców w dużych polskich miastach zachęcano do wyboru alternatywnego środka transportu, dzięki któremu nie trzeba stać w korkach. Kampanię nagrodzono w konkursie IAB MIxx Awards 2022.

Najlepsze wsparcie dla kierowcy w trasie

Aplikacja Yanosik, to bezpłatne rozwiązanie stworzone z myślą o kierowcach. Zgodnie z ideą marki kierowca dobrze poinformowany, to kierowca bezpieczny. Realizując tę misję aplikacja oferuje zmotoryzowanym bieżące informacje na temat zdarzeń na trasie, kontroli prędkości, remontów i utrudnień, a do tego szereg dodatkowych funkcji, takich jak płatności e-TOLL, ubezpieczenie OC, czy nawet wideorejestrator z użyciem kamery smartfonu.

Aplikacja zrzesza miesięcznie 2,5 miliona unikatowych użytkowników, którzy przejeżdżają średnio prawie 13 milionów kilometrów, korzystając ze wsparcia Yanosika.

System benefitów dedykowany wyłącznie kierowcom korzystającym z Yanosika

Aplikacja oferuje swoim użytkownikom znacznie więcej niż powyższe funkcjonalności. Kierowcy znajdą w niej unikalne zniżki, atrakcyjne rabaty oraz oferty, które obejmują najróżniejsze produkty i usługi, również od zewnętrznych podmiotów.

Yanosik umożliwia precyzyjne dotarcie do swoich użytkowników

W aplikacji istnieje możliwość stworzenia precyzyjnych, geotargetowanych, kampanii reklamowych, które dotrą do kierowców nie tylko w określonym miejscu, ale także w konkretnych godzinach, czy porach dnia.

Dzięki temu rozwiązaniu reklamodawcy trafiają ze swoim komunikatem do określonej grupy docelowej, która będzie zainteresowana reklamowanym produktem lub usługą. Yanosik zapewnia również dużą elastyczność w zakresie doboru formatów reklamowych, zarówno wizualnych, jak i audio.

Kampania Xiaomi Mi Scooter 3 w aplikacji Yanosik

Marka Xiaomi wykorzystała potencjał Yanosika, decydując się na kampanię reklamową hulajnogi Xiaomi Mi Scooter 3 w aplikacji. Globalnemu liderowi rynku elektronicznego zależało na komunikacie skierowanym do mieszkańców dużych miast, którzy na co dzień poruszają się w godzinach szczytu samochodami, komunikacją miejską, korzystają z usług car sharingu, taksówek, aut na godziny, etc., a ich trasa nie przekracza 25 kilometrów.

Marka chciała przyciągnąć uwagę odbiorców, oferując prostszy i szybszy środek komunikacji, którym jest ekologiczna hulajnoga elektryczna Xiaomi Mi Scooter 3.

Grupa docelowa kampanii Xiaomi Mi Electric Scooter 3

Komunikat w aplikacji Yanosik skierowano do zmotoryzowanych, poruszających się najczęściej na krótkich trasach w polskich miastach, w godzinach szczytu, w celu dotarcia do pracy oraz powrócenia z miejsca pracy do domu.

Twórcy aplikacji Yanosik zweryfikowali liczbę użytkowników, którzy w okresie 30 dni wybierali trasy do 25 km, w 10 największych polskich miastach, a ich obecność została zarejestrowana w obszarach o największym natężeniu ruchu.

Wybrane zostały następujące lokalizacje: Warszawa, Trójmiasto (jako aglomeracja), Szczecin, Bydgoszcz, Poznań, Wrocław, Kraków, Łódź, Lublin, Białystok. Łącznie uzyskano 137 miejsc.

Dane dotyczące unikalnych użytkowników aplikacji, którzy pokonywali jednorazowo trasy do 25 km, zostały nałożone na godziny szczytu: od 8:00 do 10:00 oraz od 16:00 do 18:00 oraz na najbardziej zakorkowane obszary w wymienionych wyżej miastach.

Yanosik stworzył dedykowany algorytm dla Xiaomi

Zespół Yanosik stworzył dedykowany algorytm, który umożliwiał emisję reklam dla kierowców znajdujących się w obszarach o największym natężeniu ruchu, w godzinach szczytu. Celem algorytmu było umożliwienie serwerom emisji reklamy w real time: gdy prędkość jazdy użytkownika aplikacji z ostatnich 3 minut była większa niż 1 km/h i mniejsza niż 5 km/h.

W kampanii dla Xiaomi użyto trzy standardowe formaty kreacji reklamowych, które targetowano w niestandardowy sposób.
W ekranie startowym aplikacji emitowano baner graficzny z krótkim komunikatem „Tankowanie mi nie straszne”. Kreacja docierała do użytkowników, którzy w okresie 30 dni spełniali następujące warunki: wyznaczali trasy nie dłuższe niż 25 km, stanowili grupę mieszkańców wybranych do kampanii miast, a ich obecność została zarejestrowana w obszarach o największym natężeniu ruchu, w wyznaczonych godzinach szczytu.

Drugi format reklamowy – baner geotargetowany, emitowano użytkownikom, którzy spełniali następujące warunki: wyznaczali trasy nie dłuższe niż 25 km, stanowili grupę mieszkańców 10 wybranych miast w Polsce, a także byli widziani w lokalizacjach o największym natężeniu ruchu w godzinach szczytu oraz kierowcom, którzy w zakresie godzinowym (8:00-10:00 oraz 16:00-18:00) byli zlokalizowani w 137 wyznaczonych punktach, o największym natężeniu ruchu, a prędkość ich jazdy z ostatnich 3 minut mieściła się w przedziale od 1 km/h do 5 km/h.

Trzecim formatem reklamowym był komunikat audio, który skierowano do wszystkich kierowców, których obecność została zarejestrowana w 137 wybranych punktach o największym natężeniu ruchu.

Kampania dotarła do prawie 2 mln unikalnych użytkowników.

Średnia prędkość jazdy, przy której użytkownicy klikali w banery graficzne w aplikacji Yanosik, wyniosła 5,06 km/h.

Kampanię dla Xiaomi doceniło Jury konkursu IAB MIxx Awards 2022, wyróżniając zespół Yanosik oraz Dom Mediowy Mediacom najwyższą przyznaną nagrodą w kategorii Data Driven & Precision Marketing.

Cenionymi wskaźnikami w tej kategorii była kreatywność w wykorzystaniu danych, spersonalizowana komunikacja oraz wykorzystanie technologii oraz danych do poprawy efektywności. Kampania mogła służyć zarówno w budowaniu wizerunku, jak i sprzedaży.