SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

T-Mobile w 2021 roku: więcej klientów, kluczowe wskaźniki finansowe w górę

W roku 2021 T‑Mobile Polska osiągnął przychód w kwocie 6,5 mld zł, a to oznacza wzrost o 0,9 proc. względem wyniku z roku poprzedniego. Wzrósł także zysk EBITDA AL. - o 4,6 proc., osiągając poziom 1,76 mld zł. Wzrosła też baza klientów: telekom na koniec roku miał ich ponad 11,5 mln.

W samym czwartym kwartale operator zwiększył przychody o 7 proc. (r/r) oraz zysk EBITDA AL o 5,1 proc. (r/r). Wzrost przychodów - co podkreślono w komunikacie - udało się wypracować mimo negatywnego wpływu przeniesienia ruchu transferowego do dedykowanej spółki Grupy DT (czego efekty były widoczne w pierwszej połowie roku) oraz regulacji stawek MTR i FTR w łącznej wysokości ok. (-) 200 mln zł.

- W 2021 postawiliśmy na najlepsze doświadczenia klientów z naszą marką i siecią. Rozbudowywaliśmy nasze portfolio o kompleksowe produkty dla całych gospodarstw domowych, skupiając się na zniesieniu limitów i ograniczeń, które przeszkadzają naszym klientom. W ramach strategii rozbudowy sieci konsekwentnie rozwijamy sieć 5G, a starsze technologie sukcesywnie zastępujemy nowymi, by klienci mogli korzystać z najlepszej jakości T-Mobile - skomentował Andreas Maierhofer, prezes T-Mobile Polska.

344 tys. klientów więcej

W całym minionym roku T‑Mobile utrzymywał wskaźnik odejść klientów kontraktowych na bardzo niskim poziomie, w skali 12 miesięcy notując średni miesięczny współczynnik churn na poziomie 0,7 proc.

W efekcie pod koniec 2021 r. operator przekroczył liczbę 11,5 mln klientów, co stanowi wzrost o 344 tysiące w porównaniu do poprzedniego okresu.

Jak podaje biuro prasowe T-Mobile, spółka zanotowała także poprawę współczynnika net adds w segmencie kontraktowym i w efekcie zwiększenie liczby klientów abonamentowych. Baza klientów usług światłowodowych wzrosła do niemal 70 tysięcy.

4,7 mln gospodarstw ze światłowodem

W obszarze działań skierowanych do klientów indywidualnych rok 2021 upłynął w T-Mobile Polska pod znakiem doceniania obecnych klientów, rozwoju usług konwergentnych oraz ulepszania jakości sieci. Kontynuowano takie programy takich jak Happy Fridays z cotygodniowymi prezentami dla użytkowników, ale także działaniach w ramach obchodów jubileuszu 25-lecia operatora na polskim rynku.

W ramach systematycznego rozwoju usług konwergentnych T‑Mobile wdrożył w 2021 roku nowe podejście do oferowania internetu domowego na terenie całej Polski. Zasięg oferty światłowodowej T-Mobile obejmuje obecnie ok. 4,7 mln gospodarstw domowych.

Rozbudowa zasobów technologicznych

W obszarze klientów korporacyjnych firma w minionym roku koncentrowała się na rozwoju trzech kluczowych linii produktowych, wspierających cyfryzację polskich firm: oprócz usług connectivity, były to rozwiązania chmurowe oraz cyberbezpieczeństwo. Operator kontynuował także rozbudowę swoich zasobów technologicznych.

W 2021 roku została zakończona budowa nowoczesnego data center Szlachecka B w Warszawie, które jest już szóstym takim obiektem operatora. Ośrodek wyposażono w łącze o przepustowości 400 Gb/s, co ma gwarantować odpowiednią komunikację do zewnętrznych operatorów i dostawców usług na świecie. Obok usług chmurowych zainteresowaniem klientów biznesowych cieszy również rozwiązanie SD-WAN.

Smarwatche – coraz popularniejsze

Dużym powodzeniem cieszyło się wśród klientów operatora autorskie rozwiązanie Cyber Guard, gwarantujące bezpieczeństwo urządzeń mobilnych. Jego sprzedaż w 2021 roku wzrosła o 35 proc. w porównaniu do roku 2020. T‑Mobile rozwija portfolio produktów związanych z cyberbezpieczeństwem, dodając do niego w ostatnich miesiącach usługę Badania Wrażliwości, Security Awareness, która pozwala sprawdzić podatność firmy na cyberzagrożenia i zweryfikować stan bezpieczeństwa teleinformatycznego.

W czwartym kwartale 2021 roku rosła sprzedaż urządzeń bez abonamentu (takich jak akcesoria telefoniczne, urządzenia biurowe, smartwatche, itp.), co jest nowym segmentem oferty, wdrożonym w minionym roku. Na popularności zyskują zwłaszcza smartwatche, co widoczne jest w 3-procentowym wzroście liczby aktywacji usługi multisim w czwartym kwartale roku (k/k).

Wzrost przesyłu danych, zyskuje 5G

Na przestrzeni roku operator odnotował wzrost zapotrzebowania na przesył danych w sieci o 19 proc. (r/r), a ilość przesyłanych treści wideo wzrosła o 20 proc. (r/r) i obecnie stanowi połowę transmitowanych danych w sieci T‑Mobile. Operator kontynuował także proces zastępowania starszej sieci trzeciej generacji nowymi technologiami 4G oraz 5G.

W sierpniu T‑Mobile zakończył wielomiesięczny proces wyłączania sieci trzeciej generacji działającej na częstotliwości 2100 MHz, a kolejnym krokiem w tym obszarze stało się przygotowanie do pilotażowego wyłączenia 3G na częstotliwości 900 MHz, zaplanowanego na lata 2022-2023. Jednocześnie prowadził rozbudowę zasięgu sieci piątej generacji, by na koniec roku osiągnąć 3,5 tysiąca stacji i pokrycie terytorium kraju na poziomie 30 proc. populacji.

Według T-Mobile Polacy coraz chętniej sięgają po 5G. W trzecim kwartale smartfony z 5G stanowiły 30 proc. telefonów wybieranych przez klientów, a w czwartym kwartale było to ponad 40 proc. W 2022 r. liczby te mają jeszcze pokazać większą dynamikę wzrostu, co ma związek z wprowadzonymi w styczniu nowymi taryfami z nielimitowanym zarówno pod względem liczby gigabajtów, jak i prędkości internetem w smartfonie. W styczniu tego roku taryfy 5G wybiera już blisko 70 proc. klientów T‑Mobile.

Kilka dni temu Grupa Deutsche Telekom (do której należy T-Mobile Polska) poinformowała, że ujednolica globalny branding i pozycjonowanie. Celem zmiany jest podkreślenie "strategi budowy wiodącego, cyfrowego operatora telekomunikacyjnego". Telekom odświeża także logo. Przyjęto też nowe hasło: „Nie zatrzymamy się, dopóki wszyscy nie będą połączeni” („We won't stop until everyone is connected”).

Dołącz do dyskusji: T-Mobile w 2021 roku: więcej klientów, kluczowe wskaźniki finansowe w górę

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl