T-Mobile Polska nie na sprzedaż, szykuje ofertę z internetem szerokopasmowym
Andreas Maierhofer, prezes T-Mobile Polska, zapewnił, że sprzedaż tej firmy nie jest planowana przez Deutsche Telekom. Spółka zamierza za to otworzyć nowe punkty sprzedaży oraz włączyć do swojej oferty usługi internetu stacjonarnego i telewizji.
Pogłoski o planowanej sprzedaży T-Mobile Polska pojawiły się wiosną ub.r., zaraz po zmianie w zarządzie firmy, z którego odeszli prezes Adam Sawicki i Elżbieta Wójcik, a dołączyli Andreas Maierhofer (jako prezes) oraz Frederic Perron i Włodzimierz Nowak.
Według „Rzeczpospolitej” Deutsche Telekom dał nowemu kierownictwu T-Mobile Polska kilkanaście miesięcy na poprawę wyników spółki. Jednocześnie miał zlecić analizę potencjału polskiego rynku telekomunikacyjnego i brać pod uwagę sprzedaż spółki.
Andreas Maierhofer w środę na konferencji prasowej zapewnił, że nie ma takich planów. Podkreślił, że Deutsche Telekom jest inwestorem długoterminowym, strategicznym.
T-Mobile Polska zamierza jesienią br. wprowadzić do swojej oferty internet szerokopasmowy na technologii mobilnej FMS, a w połowie przyszłego roku - internet stacjonarny. Telekom zastanawia się również nad usługą telewizyjną. - Usługi komórkowe dają nam pewien punkt wejścia, mamy też w ofercie usługi szerokopasmowe. Wcześniej czy później musimy wejść w konwergencję i tu pozostawiamy wszystkie możliwości otwarte, choć może niekoniecznie będą przejęcia - zapowiedział Maierhofer.
Firma planuje również otworzyć do końca marca przyszłego roku 150 nowych punktów sprzedaży. W efekcie jej sieć sprzedaży będzie liczyć 700-750 lokalizacji. W związku z tym operator zatrudni dodatkowo 700 pracowników w dziale obsługi.
Ponadto T-Mobile Polska chce rozwijać usługi teleinformatyczne, dlatego przejmie od Deutsche Telekom specjalizującą się w tym spółkę T-Systems Polska. Ten proces ma zostać zakończony w sierpniu br.
Zdaniem Andreasa Maierhofera żeby polski rynek telekomunikacyjny dalej się rozwijał, musi zakończyć się wojna cenowa między operatorami. - Jeżeli tak się nie stanie, to nie wykluczam konsolidacji na rynku: firmy muszą generować środki na inwestycje w nowe technologie. Tak wysoki poziom konkurencji na rynku telekomunikacyjnym nie może trwać już długo - ocenił szef T-Mobile Polska.
Na koniec marca br. T-Mobile Polska miał 10,23 mln użytkowników (1,59 mln mniej niż rok wcześniej), w tym 6,7 mln abonamentów (po wzroście o 178 tys. w skali roku).
Dołącz do dyskusji: T-Mobile Polska nie na sprzedaż, szykuje ofertę z internetem szerokopasmowym