SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

T-Mobile Polska zapłacił 15,3 mln zł kary od UOKiK-u za drogie SMS-y z loterii „Czy stałeś się dzisiaj Milionerem”

Po prawomocnym wyroku sądowym T-Mobile Polska zapłacił 15,3 mln zł kary nałożonej przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w związku z loterią SMS-ową „Czy stałeś się dzisiaj Milionerem”. Według regulatora SMS-y promujące akcję wprowadzały klientów w błąd.

Loteria „Czy stałeś się dzisiaj Milionerem” trwała od października 2010 do lutego 2011 roku. Była skierowana do klientów sieci Era (obecnie T-Mobile) i oferty Heyah.

Akcją promowano SMS-ami takimi jak: „TAK TAK: Masz farta ! Jesteś potencjalnym zwycięzcą miliona zł od TAK TAK dzisiaj!. Wyślij za darmo TAK na 8007 ! Smsy na 8007 są darmowe!. Reg:10 Om.era.pl 4,88 zl/dzien” czy „Podroż po milion ERY rozpoczęta! Możesz być wśród 100 potencjalnych zwycięzców! By utracić szanse bycia milionerem ślij STOP MILION na 8007.Udzial:4,88/dzien”. Niektórzy odbiorcy dostawali taki komunikat w formie dźwiękowej.

Kara od UOKiK-u zmniejszona z 21,3 do 15,3 mln zł

Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów trafiło wiele skarg na akcję. UOKiK po analizie sprawy orzekł, że SMS-y reklamowe mogły wprowadzać klientów w błąd, sugerując, że udział w promocji był bezpłatny. Tymczasem darmowy był tylko pierwszy SMS, którym potwierdzało się udział w akcji i aktywowało usługę kosztującą 4,88 zł dziennie.

Regulator nałożył na T-Mobile Polska kary wynoszące łącznie 21,26 mln zł. Firma odwołała się do sądu, który utrzymał decyzję o karze. Przy czym zmniejszono jej wysokość do 15,3 mln zł, uzasadniając, że po ogłoszeniu decyzji UOKiK-u telekom wycofał zaskarżone SMS-y oraz ściśle współpracował z regulatorem.

„Puls Biznesu” poinformował w poniedziałek, że T-Mobile Polska zapłacił już zasądzoną karę. Firma nadal może jeszcze złożyć kasację do Sądu Najwyższego.

T-Mobile ukarany także za włączanie dodatkowych usług i podwyższenie abonamentu

W ostatnich latach Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył kilka innych wysokich kar pieniężnych na T-Mobile Polska. W styczniu 2016 roku UOKiK orzekł, że firma w 2014 roku bezpodstawnie podwyższyła części klientom abonament o 5 zł. Operator został zobowiązany do wypłacenia im rekompensaty wynoszącej 65 zł oraz uiszczenia 4,5 mln zł kary. T-Mobile poinformował, że nie zgadza się z tą decyzją i odwoła się od niej.

W styczniu 2017 roku UOKiK nałożył na T-Mobile Polska 15 mln zł kary za dodatkowe płatności związane z usługami Granie na Czekanie, Szafa Gra i Prenumerata realizowanymi bez wyraźnej zgody od konsumentów. Zaznaczono, że kara została obniżona o 30 proc., bo operator przestał już pobierać opłaty za te usługi.

Z kolei kwietniu ub.r. UOKiK orzekł, że kampania z połowy 2015 roku reklamująca pakiet Smart XL w Heyah mogła wprowadzać odbiorców w błąd. T-Mobile Polska uniknął kary, zobowiązał się do zrekompensowania klientom nadmiernych opłat.

Na koniec września ub.r. T-Mobile Polska miał 10,69 mln klientów, o 396 tys. więcej niż rok wcześniej. W trzecim kwartale ub.r. firma zanotowała 1,69 mld zł przychodów (5,5 proc. więcej niż rok wcześniej) i 418 mln zł zysku EBITDA (po wzroście o 11,5 proc. w skali roku).

Dołącz do dyskusji: T-Mobile Polska zapłacił 15,3 mln zł kary od UOKiK-u za drogie SMS-y z loterii „Czy stałeś się dzisiaj Milionerem”

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Trzaska
Klienci zapłacą.
odpowiedź
User
tehmal
Klienci zapłacą.


Żeby ich jeszcze mieli :>
To najmniejszy operator.
T-Mobile po prostu może wyjść z Polski, miał już takie sytuacje.
odpowiedź
User
pavv
Po przejęciu Ery osiągnęli spektakularny sukces w ubijaniu sieci!
odpowiedź