SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

T-Mobile Polska zyskał 640 tys. klientów, wpływy i zysk w górę

W pierwszym kwartale br. T-Mobile Polska osiągnął wzrost przychodów o 2 proc. do 1,58 mld zł i zysku EBITDA AL o 4,9 proc. do 452 mln zł. Na koniec marca br. telekom miał 11,845 mln klientów, po wzroście rok do roku o 640 tys.

Na przychody T-Mobile Polska negatywnie wpłynęły przepisy ws. stawek za zakańczanie połączeń w sieciach mobilnych (MTR). Spowodowały obniżenie wpływów z połączeń międzyoperatorskich o ok. 75 mln zł.

Po wybuchu wojny w Ukrainie telekom udostępnił uchodźcom z tego kraju m.in. nielimitowane, darmowe połączenia międzynarodowe z Polski do Ukrainy i obniżone stawki roamingu, ponadto darmowe połączenia, pakiety danych z internetu i przedłużoną ważność konta oferuje w ramach T‑Mobile na kartę, Heyah na kartę i T-Mobile MIX. W komunikacie podał, że użytkownicy tych trzech typów taryf wykorzystali prawie 90 mln darmowych minut i prawie 6 mln bezpłatnych gigabajtów.

W związku z wojną operator musiał zachować nadzwyczajne środki bezpieczeństwa: fizyczne (w celu ochrony infrastruktury krytycznej) oraz cybernetyczne. Z drugiej strony zanotował 30 proc. więcej zapytań o usługi z zakresu cyberbezpieczeństwa i - jak podaje w komunikacie - osiągnął znaczący wzrost sprzedaży w tym segmencie, zwłaszcza wśród dużych klientów, takich jak banki i inne instytucje finansowe czy producenci oprogramowania.

- Pierwszy kwartał był bardzo specyficzny i przyniósł szereg niespodziewanych wyzwań. W związku z wojną w Ukrainie ponieśliśmy szereg niespodziewanych wydatków, niezbędnych dla zapewnienia bezpieczeństwa i niezawodności naszych usług oraz związanych ze wsparciem dla uchodźców i osób oraz instytucji niosących im pomoc. Jednocześnie mamy do czynienia z bezprecedensowym poziomem inflacji i gwałtownie rosnącymi cenami energii, które mają duży wpływ na naszą działalność - opisuje Juraj Andras, członek zarządu T‑Mobile Polska ds. finansowych.

- Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby w tej sytuacji klienci postanowili odłożyć decyzje zakupowe na później. W rzeczywistości jednak obserwujemy, że coraz częściej wybierają oni naszą ofertę, doceniając najwyższą jakość usług i dbałość o doświadczenie klienta. To z kolei przekłada się na stały wzrost wszystkich kluczowych czynników operacyjnych i finansowych pomimo trudnych okoliczności - dodaje.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

T-Mobile Polska ma 7,9 mln abonentów i 4 mln klientów prepaid

Na koniec marca br. z usług T-Mobile Polska korzystało 11,845 mln klientów, o 640 tys. więcej niż przed rokiem.

Liczba abonentów operatora zwiększyła się przez rok z 7,652 do 7,866 mln, a liczba użytkowników ofert prepaidowych - z 3,554 do 3,979 mln.

Według danych UKE w pierwszym kwartale br. T-Mobile Polska w ramach przenoszenia numerów między sieciami zyskał netto 12,1 tys. kart SIM, jako jedyny z czołowych telekomów osiągnął dodatni wynik.

W styczniu br. telekom wprowadził taryfy z internetem w standardzie 5G bez limitów danych. W komunikacie firma podkreśla, że zainteresowanie nielimitowanymi taryfami stale rośnie, a od wprowadzenia wiosennej promocji z drugim nielimitowanym abonamentem lub światłowodem nawet na rok gratis, taryfy bez ograniczeń wybiera już większość nowych klientów.

W pionie biznesowym telekom rozwinął gamę produktów cyberbezpieczeństwa opartych na rozwiązaniu Cyber Guard, ofertę Disaster Recovery as a Service, a po uruchomieniu nowego data center w Warszawie wprowadził produktu MetroCluster. W marcu przedłużył o sześć lat umowę w zakresie usług data center z Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.

- Wojna w Ukrainie niewątpliwie miała ogromny wpływ na naszą działalność w pierwszym kwartale. Fakt, że w obliczu tych przeciwności udało się nam odnotować znaczny wzrost kluczowych czynników finansowych i operacyjnych, pokazuje, że nasza strategia sprawdza się nawet w najtrudniejszych okolicznościach - podkreśla Andreas Maierhofer, prezes T‑Mobile Polska.

Dołącz do dyskusji: T-Mobile Polska zyskał 640 tys. klientów, wpływy i zysk w górę

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Maniakasp
W sumie wcale się nie dziwie bo teraz na prawde atarkcyjne oferty zaczeli robic, a zasieg niczego sobie.
0 0
odpowiedź
User
Jan
Super, szkoda tylko że pracownikom nie dają zarobić….
0 0
odpowiedź