T-Mobile Polska dalej zyskuje abonentów. Ilu korzysta ze światłowodu?
W drugim kwartale 2024 roku T-Mobile Polska osiągnął wzrosty przychodów o skorygowanego EBITDA AL. Operator ma coraz mniej użytkowników ofert prepaidowych, za to zyskuje klientów abonamentowych, z których już ponad 300 tys. korzysta z internetu światłowodowego.
Na koniec czerwca 2024 roku baza użytkowników T-Mobile Polska liczyła 12,64 mln, co wobec 12,46 mln rok wcześniej daje wzrost o 1,5 proc.
Tak jak we wcześniejszych okresach zmniejszyła się liczba klientów ofert prepaidowych - r/r z 4,37 do 4,31 mln. Za to liczba abonentów wzrosła z 8,09 do 8,33 mln. - Wysiłki podejmowane przez nas w ostatnich miesiącach i kwartałach, zmierzające do zapewnienia klientom najlepszych doświadczeń, przynoszą efekty. Dzięki doskonałej ofercie, najwyższej dbałości o customer experience i rosnącej popularności programu Magenta Moments, nagradzającego klientów za korzystanie z usług naszej sieci, staliśmy się dla nich ważnym partnerem - to fundament naszego sukcesu w drugim kwartale i długoterminowy kierunek strategiczny, który będziemy kontynuować - opisuje w komunikacie Andreas Maierhofer, prezes T‑Mobile Polska.
Na koniec marca 2024 roku operator miał 12,57 mln klientów: 4,31 mln korzystających z ofert prepaidowych i 8,27 mln z abonamentów.
Internet światłowodowy od T-Mobile Polska
Od kilku lat T‑Mobile Polska oferuje też usługi stacjonarne, korzystając z infrastruktury innych telekomów (pod koniec ub.r. zaczął współpracę w tym zakresie z właścicielem sieci UPC Polska).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Telekom podkreśla, że w zeszłym kwartale ponad połowa umów abonamentowych dotyczyła minimum dwóch usług. Na koniec czerwca br. firma miała 305 tys. klientów internetu szerokopasmowego, wobec 260 tys. na koniec 2023 roku.
Z kolei w segmencie klientów biznesowych aktywowano o 10 proc. więcej nowych kart SIM niż przed rokiem.
- Od początku roku koncentrujemy się na poprawie dostępności naszych usług 5G w paśmie C oraz zasięgu FTTH. Obecnie nasza oferta światłowodu może poszczycić się drugim co do wielkości zasięgiem w kraju i jest dostępna dla 40 proc. wszystkich gospodarstw domowych w Polsce. Z kolei 5G Bardziej, największa w kraju sieć 5G działająca w paśmie C dociera do ponad 30 proc. populacji. Oznacza to, że możemy oferować najwyższej jakości usługi jeszcze większej liczbie klientów. Widzimy, że doceniają nasze wysiłki, wybierając wyższe, bardziej wydajne plany i ofertę konwergentną - komentuje.
Obecnie z ponad 12,4 ty.s stacji bazowych działających w sieci T‑Mobile, ponad 2,8 tys. oferuje internet mobilny w standardzie 5G (telekom oferuje go pod marką 5G Bardziej). W efekcie w zasięgu technologii 5G DSS (dynamic spectum sharing) jest już 66 proc. populacji kraju, a w zasięgu usługi 5G świadczonej na częstotliwościach 3,x - ponad 30 proc.
T-Mobile ma tańszy prąd z własnych farm
Przychody T-Mobile Polska w minionym kwartale zwiększyły się rok do roku o 5,8 proc. do 1,75 mld zł, a skorygowany zysk EBITDA AL - z 466 do 488 mln zł. Operator zaznacza, że pomimo spowolnienia wzrostu inflacji, większość kosztów operacyjnych nadal rosła i była znacznie wyższa niż rok temu.
Z drugiej strony koszty energii elektrycznej były znacznie niższe niż przed rokiem dzięki efektom kontraktu vPPA, w ramach którego na potrzeby firmy uruchomiono nowe farmy słoneczne i wiatrowe.
CZYTAJ TEŻ: Więcej internetu stacjonarnego od Plusa i Netii. Zaoferują go na sieci konkurenta
- Po serii kwartałów trudnych z makroekonomicznego punktu widzenia, lepsze otoczenie pozwoliło nam pokazać nasz prawdziwy potencjał, utrzymać dynamikę zapoczątkowaną w I kwartale i spełnić obietnicę solidnego wzrostu również w tym kwartale. A fakt poprawy przychodów i EBITDA AL o około 5 proc. w każdym przypadku jest bardzo dobrym osiągnięciem - ocenia Juraj Andras, dyrektor finansowy T‑Mobile Polska. Nie byłoby to możliwe bez konsekwentnych inwestycji w sieć, doświadczenia klientów i rozwoju oferty konwergentnej. Dobrze jest widzieć, że wszystkie wysiłki włożone w konsekwentną realizację naszych celów strategicznych przynoszą tak dobre rezultaty - podkreśla.
Dołącz do dyskusji: T-Mobile Polska dalej zyskuje abonentów. Ilu korzysta ze światłowodu?