SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

T-Mobile, Ferrero i Kino Świat dużo więcej na reklamy - w dół Orange, Volkswagen Group i Play (TOP 10)

Tradycyjne media zarobiły w trzech kwartałach br. 22 mld zł, zwiększając wpływy rok do roku o 4,3 proc. Największą dynamikę wydatków miała w tym czasie firma T-Mobile Polska. Inwestycje reklamowe ograniczyły z kolei Orange Polska, Volkswagen Group Polska i P4, operator sieci Play.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

W okresie od stycznia do września br. media tradycyjne (czyli bez internetu) zarobiły na reklamach ponad 22 mld zł, czyli 4,3 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r.  - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (na podst. danych cennikowych, bez rabatów). Największym reklamodawcą niezmiennie pozostaje Aflofarm Farmacja Polska, która na reklamę swoich marek wydała w tym czasie 1,42 mld zł, deklasując tym samym pozostałych reklamodawców. Nakłady reklamowe tej farmaceutycznej firmy wzrosły w skali roku o 9,5 proc.

Drugie miejsce na reklamowym podium zajmuje dystrybutor filmowy Kino Świat z wydatkami w wysokości 497,8 mln zł (wzrost o 27,8 proc.), a trzecia lokata przypadła sieci sklepów Lidl Polska. Dyskonty na reklamę wydały 477,6 mln zł – 19,8 proc. więcej niż przed rokiem. Lidl obecnie stawia na aktywności w internecie - firma rozpoczęła emisję cyklu klipów, w których Karol Okrasa przygotowuje dania wspólnie m.in. z Kingą Paruzel i Darkiem Gutkowskim.

Z czołówki top reklamodawców mediów największą dynamikę wydatków reklamowych w omawianym okresie miała firma telekomunikacyjna T-Mobile Polska. Ten marketer zwiększył inwestycje w reklamę o 32,6 proc. Firma mimo że wydała więcej, w trzecim kwartale br. straciła 134 tys. użytkowników (wg raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej).

O 28,6 proc. więcej w porównaniu z trzema kwartałami ub.r. wydał producent słodyczy Ferrero Polska. Firma za swoje reklamy zapłaciła cennikowo 287,1 mln zł.

21,9 proc. więcej na promocje swoich marek w tradycyjnych mediach wydał koncern Unilever Polska. Było to 377,8 mln zł. Marketer obecnie promuje m.in. markę męskich kosmetyków Axe - w kampanii pod hasłem „Find your magic” pokazuje mężczyzn realizujących swoje pasje.

Jego największy konkurent, czyli Procter&Gamble Polska także przeznaczył w tym roku więcej na reklamy w tradycyjnych mediach - wydatki zwiększył o 10,5 proc., do 295,8 mln zł.

Z czołówki największych reklamodawców pierwszych trzech kwartałów tego roku trzy firmy zredukowały swoje nakłady reklamowe. Orange Polska zmniejszył je o 12,9 proc., do 374,6 mln zł, Volkswagen Group Polska  wydał 9,4 proc. mniej w skali roku (260,1 mln zł), a P4, operator sieci komórkowej Play, obciął wydatki o 11 proc., do 257,8 mln zł.

Najwięksi reklamodawcy w mediach pozainternetowych

(dane cennikowe Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-IX 2015

I-IX 2016

zmiana proc.

AFLOFARM FARMACJA POLSKA

1 298 916 503 zł

1 422 863 802 zł

9,5

KINO ŚWIAT

389 443 923 zł

497 753 230 zł

27,8

LIDL POLSKA SKLEPY SPOŻYWCZE

398 681 587 zł

477 566 594 zł

19,8

UNILEVER POLSKA

310 058 980 zł

377 836 938 zł

21,9

ORANGE POLSKA

430 239 889 zł

374 580 547 zł

-12,9

PROCTER & GAMBLE DS POLSKA

267 624 271 zł

295 848 917 zł

10,5

FERRERO POLSKA

223 319 988 zł

287 084 820 zł

28,6

T-MOBILE POLSKA

215 748 633 zł

286 166 581 zł

32,6

VOLKSWAGEN GROUP POLSKA

286 911 361 zł

260 057 877 zł

-9,4

P4

289 471 738 zł

257 760 701 zł

-11

Razem

21 114 589 453 zł

22 023 593 138 zł

4,3

Dołącz do dyskusji: T-Mobile, Ferrero i Kino Świat dużo więcej na reklamy - w dół Orange, Volkswagen Group i Play (TOP 10)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl