T-Mobile, Ferrero i Kino Świat dużo więcej na reklamy - w dół Orange, Volkswagen Group i Play (TOP 10)
Tradycyjne media zarobiły w trzech kwartałach br. 22 mld zł, zwiększając wpływy rok do roku o 4,3 proc. Największą dynamikę wydatków miała w tym czasie firma T-Mobile Polska. Inwestycje reklamowe ograniczyły z kolei Orange Polska, Volkswagen Group Polska i P4, operator sieci Play.
W okresie od stycznia do września br. media tradycyjne (czyli bez internetu) zarobiły na reklamach ponad 22 mld zł, czyli 4,3 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (na podst. danych cennikowych, bez rabatów). Największym reklamodawcą niezmiennie pozostaje Aflofarm Farmacja Polska, która na reklamę swoich marek wydała w tym czasie 1,42 mld zł, deklasując tym samym pozostałych reklamodawców. Nakłady reklamowe tej farmaceutycznej firmy wzrosły w skali roku o 9,5 proc.
Drugie miejsce na reklamowym podium zajmuje dystrybutor filmowy Kino Świat z wydatkami w wysokości 497,8 mln zł (wzrost o 27,8 proc.), a trzecia lokata przypadła sieci sklepów Lidl Polska. Dyskonty na reklamę wydały 477,6 mln zł – 19,8 proc. więcej niż przed rokiem. Lidl obecnie stawia na aktywności w internecie - firma rozpoczęła emisję cyklu klipów, w których Karol Okrasa przygotowuje dania wspólnie m.in. z Kingą Paruzel i Darkiem Gutkowskim.
Z czołówki top reklamodawców mediów największą dynamikę wydatków reklamowych w omawianym okresie miała firma telekomunikacyjna T-Mobile Polska. Ten marketer zwiększył inwestycje w reklamę o 32,6 proc. Firma mimo że wydała więcej, w trzecim kwartale br. straciła 134 tys. użytkowników (wg raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej).
O 28,6 proc. więcej w porównaniu z trzema kwartałami ub.r. wydał producent słodyczy Ferrero Polska. Firma za swoje reklamy zapłaciła cennikowo 287,1 mln zł.
21,9 proc. więcej na promocje swoich marek w tradycyjnych mediach wydał koncern Unilever Polska. Było to 377,8 mln zł. Marketer obecnie promuje m.in. markę męskich kosmetyków Axe - w kampanii pod hasłem „Find your magic” pokazuje mężczyzn realizujących swoje pasje.
Jego największy konkurent, czyli Procter&Gamble Polska także przeznaczył w tym roku więcej na reklamy w tradycyjnych mediach - wydatki zwiększył o 10,5 proc., do 295,8 mln zł.
Z czołówki największych reklamodawców pierwszych trzech kwartałów tego roku trzy firmy zredukowały swoje nakłady reklamowe. Orange Polska zmniejszył je o 12,9 proc., do 374,6 mln zł, Volkswagen Group Polska wydał 9,4 proc. mniej w skali roku (260,1 mln zł), a P4, operator sieci komórkowej Play, obciął wydatki o 11 proc., do 257,8 mln zł.
Najwięksi reklamodawcy w mediach pozainternetowych | |||
(dane cennikowe Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-IX 2015 | I-IX 2016 | zmiana proc. |
AFLOFARM FARMACJA POLSKA | 1 298 916 503 zł | 1 422 863 802 zł | 9,5 |
KINO ŚWIAT | 389 443 923 zł | 497 753 230 zł | 27,8 |
LIDL POLSKA SKLEPY SPOŻYWCZE | 398 681 587 zł | 477 566 594 zł | 19,8 |
UNILEVER POLSKA | 310 058 980 zł | 377 836 938 zł | 21,9 |
ORANGE POLSKA | 430 239 889 zł | 374 580 547 zł | -12,9 |
PROCTER & GAMBLE DS POLSKA | 267 624 271 zł | 295 848 917 zł | 10,5 |
FERRERO POLSKA | 223 319 988 zł | 287 084 820 zł | 28,6 |
T-MOBILE POLSKA | 215 748 633 zł | 286 166 581 zł | 32,6 |
VOLKSWAGEN GROUP POLSKA | 286 911 361 zł | 260 057 877 zł | -9,4 |
P4 | 289 471 738 zł | 257 760 701 zł | -11 |
Razem | 21 114 589 453 zł | 22 023 593 138 zł | 4,3 |
Dołącz do dyskusji: T-Mobile, Ferrero i Kino Świat dużo więcej na reklamy - w dół Orange, Volkswagen Group i Play (TOP 10)