Rząd wydał 25 mln zł na kampanię „#Szczepimysię”, nie współpracuje z TVN, Agorą i RASP
Dotychczasowe wydatki na rządową kampanię informacyjną „#Szczepimysię” wyniosły ponad 25 mln zł. Najwięcej zarobiły na niej obsługująca media społecznościowe agencja Interprima, Grupa RMF i Polsat Media, natomiast żadnych emisji kampanii nie wykupiono w TVN, mediach Eurozetu, Agory i Ringier Axel Springer Polska.
Kampania „#Szczepimysię” ruszyła pod koniec grudnia ub.r. wraz ze startem programu szczepień przeciw koronawirusowi. W pierwszym spocie wystąpiła dwójka aktorów, prywatnie ojciec i syn, którzy wiosną ub.r. byli bohaterami rządowej akcji promującej zasady bezpieczeństwa w czasie epidemii. Natomiast w połowie stycznia zaczęto emitować spot z Cezarym Pazurą. Dodatkowo wyświetlane są plakaty z dużym hasłem „#Szczepimysię”
Centrum Informacyjne Rządu opublikowało właśnie wykaz umów dotyczących akcji. Realizacją spotów i sesji zdjęciowej zajęła się spółka Production Services Poland należąca do ATM Grupy, za co zapłacono jej 1,78 mln zł.
5 mln zł na social media
Za realizację kampanii na platformach Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, Linkedin i w sieci reklamowej Google Display Network odpowiada agencja Interprima. Zawarto z nią umowę o wartości 4,98 mln zł (wszystkie kwoty w tekście są brutto).
Natomiast Wirtualna Polska i Niezależne Wydawnictwo Polskie (to wydawca Niezalezna.pl) za emisję reklam otrzymały po 200 tys. zł, a Fundacja Instytut Nowych Mediów (wydawca wszystkoconajwazniejsze.pl i najwazniejsze24.pl) - 100 tys. zł.
Spoty w TV Republika i TV Trwam, a nie w TVN
Umowa z Polsat Media, biurem reklamy Telewizji Polsat obsługującym też niektórych mniejszych nadawców, na emisję spotów w telewizji i internecie opiewa na 2,57 mln zł.
Kancelaria premiera podpisała też umowę z Telewizją Polską na emisję spotów w tv i internecie, w komunikacie Centrum Informacyjnego Rządu nie podano jej wartości.
Telewizja Republika za 661 emisji spotów otrzymała 200 tys. zł, a Fundacja Lux Veritatis nadająca Telewizję Trwam - 400 tys. zł za 270 emisji. Również 400 tys. zł trafiło do Fratrii za 919 wyświetleń spotów w Telewizji wPolsce.pl, a także realizację kampanii na portalach wPolityce.pl i wGospodarce.pl.
Umów nie zawarto z innymi nadawcami telewizyjnymi, m.in. TVN Grupą Discovery.
3 mln zł w Grupa RMF, bez umów z Agorą, RASP i Eurozet
W radiu największy budżet skierowano do Grupy RMF - 3 mln zł za 18 444 emisje spotów. Polskie Radio dostało 1,5 mln zł za 2 428 emisji, a Time (broker reklamowy m.in. Radia Eska i Eski Rock) - 1,3 mln zł za 14 235 emisji oraz działania w serwisach internetowych Grupy ZPR Media.
Kampania „#Szczepimysię” nie jest natomiast realizowana m.in. w stacjach Eurozetu oraz regionalnych rozgłośniach publicznych obsługiwanych przez Audytorium17.
Umów nie podpisano także z Agorą, do której należy kilka stacji radiowych, serwisy internetowe na czele z Gazeta.pl i „Gazeta Wyborcza” oraz czołowymi wydawcami prasowo-internetowymi, m.in. Wydawnictwem Bauer i Ringier Axel Springer Polska.
Na przełomie grudnia i stycznia kancelaria premiera zwróciła się do czołowych nadawców telewizyjnych i radiowych o bezpłatną emisję spotów na temat szczepień. Nadawały je m.in. Telewizja Polska, TVN, Grupa RMF i Grupa Radiowa Agory. W kampanię zaangażował się też Ringier Axel Springer Polska
Murale, ulotki i nalepki
Akcję odpłatnie realizuje kilku operatorów reklamy zewnętrznej. Braughman Group Media otrzymała 524,7 tys. zła (za wynajęcie nośników wielkoformatowych), a także namalowanie i ekspozycję sześciu murali), Screen Network - 400 tys. zł, Supersigns Polska - 341,3 tys. zł, Ströer Media - 250 tys. zł, Cityboard Media - 248,5 tys. zł, a Mini Media - 97,2 tys. zł. Umowy nie zawarto za to z Grupą AMS należącą do Agory.
Kancelaria premiera zapłaciła 3,11 mln zł Poczcie Polskiej za dostarczenie 14,81 mln zł ulotek na temat szczepień. Wydrukowała je spółka Prografix za 1,77 mln zł. Z kolei wydrukowaniem 10,65 mln zł ulotek i 316,5 tys. plakatów zajęły się Wojskowe Zakłady Kartograficzne, za co dostały 1,56 mln zł.
Na potrzeby akcji zlecono również przygotowanie 400 tys. nalepek, 10 tys. ulotek i 425 ramek społecznościowych (zapłacono za to 76,3 tys. zł Centrum Obsługi Administracji Rządowej) oraz tysiąca koszulek z nadrukiem #SzczepimySię (spółka BG Koszulkowo.pl otrzymała za to 16,3 tys. zł).
Dołącz do dyskusji: Rząd wydał 25 mln zł na kampanię „#Szczepimysię”, nie współpracuje z TVN, Agorą i RASP