„Świat Wiedzy” i „W Sieci Historii” na czele pism popularnonaukowych i historycznych w I półroczu 2016
W I półroczu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Natomiast wśród tytułów historycznych pierwsze miejsce zajął magazyn „W Sieci Historii”.
Średnia sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w I półroczu 2016 roku wyniosła 98 126 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2015 roku była ona niższa o 4,11 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego średni wynik sprzedażowy zmniejszył się o 7,62 proc. do 55 843 egz.
Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie liderem był magazyn „W Sieci Historii” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 23 585 egz., po spadku o 10,10 proc.
Na drugim miejscu znalazł się „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 20 150 egz. (obniżyła się ona o 13,36 proc.).
Trzecią pozycję zajął magazyn „Focus Historia” (Grupa Burda), którego średni wynik sprzedażowy w I półroczu br. wyniósł 17 247 egz., po spadku o 17,77 proc. - największym w zestawieniu miesięczników popularnonaukowych i historycznych.
Wirtualnemedia.pl | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Świat Wiedzy | 157 658 | 98 126 | 98 126 | 159 644 | 102 332 | 102 332 | -4,11% |
Focus Poznać i Zrozumieć Świat | 98 867 | 56 026 | 55 843 | 119 347 | 60 674 | 60 448 | -7,62% |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
W Sieci Historii | 57 655 | 24 282 | 23 585 | 60 275 | 26 301 | 26 234 | -10,10% |
Newsweek Polska Historia | 42 332 | 20 225 | 20 150 | 48 495 | 23 365 | 23 256 | -13,36% |
Focus Historia | 35 708 | 17 247 | 17 247 | 41 833 | 20 975 | 20 975 | -17,77% |
W czerwcu 2016 roku sprzedaż ogółem popularnonaukowego „Świata Wiedzy” w porównaniu do czerwca 2015 roku zmniejszyła się o 2,25 proc. do 97 949 egz. Z kolei wynik „Focus” wyniósł 56 784 egz., po wzroście o 4,50 proc. - największym wśród pism popularnonaukowych i historycznych.
Wśród tytułów historycznych z miejsca drugiego na pozycję lidera awansował miesięcznik „W Sieci Historii” z 22 019 sprzedanych egz. Tytuł ten zanotował wzrost, wynoszący 3,34 proc.
Na drugie miejsce spadł magazyn „Newsweek Historia” (18 007 egz.; w dół o 12,07 proc.).
Trzeci był tytuł „Focus Historia” (17 150 egz.; spadek o 23,61 proc. - największy w zestawieniu obu segmentów).
ZKDP | czerwiec | Dynamika | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Świat Wiedzy | 154 943 | 97 949 | 97 949 | 159 986 | 100 202 | 100 202 | -2,25% |
Focus Poznać i Zrozumieć Świat | 87 000 | 57 018 | 56 784 | 110 020 | 54 854 | 54 338 | 4,50% |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
W Sieci Historii | 60 950 | 26 049 | 22 019 | 60 734 | 21 338 | 21 308 | 3,34% |
Newsweek Polska Historia | 40 499 | 18 077 | 18 007 | 45 996 | 20 572 | 20 478 | -12,07% |
Focus Historia | 36 000 | 17 150 | 17 150 | 39 950 | 22 451 | 22 451 | -23,61% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Świat Wiedzy” i „W Sieci Historii” na czele pism popularnonaukowych i historycznych w I półroczu 2016