„Świat Wiedzy” i „Newsweek Historia” na czele sprzedaży. Dane pism popularnonaukowych i historycznych
W styczniu br. liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Natomiast wśród tytułów historycznych na pierwsze miejsce awansował „Newsweek Historia”.
Sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w styczniu 2016 roku wyniosła 106 405 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2015 roku była ona wyższa o 3,31 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu miesięczników popularnonaukowych i historycznych.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się o 10,34 proc. do 58 777 egz.
Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie nowym liderem został „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska), który przed rokiem był trzeci. Jego sprzedaż ogółem wyniosła 22 967 egz., po spadku o 0,70 proc.
Na drugie miejsce spadł magazyn „W Sieci Historii” (Fratria), którego sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 22 309 egz. (obniżyła się ona o 27,07 proc. - najbardziej w zestawieniu miesięczników popularnonaukowych i historycznych).
Trzecią pozycję zajął magazyn „Focus Historia” (Grupa Burda), którego średni wynik sprzedażowy w styczniu br. wyniósł 20 547 egz., po spadku o 18,45 proc. Miesięcznik ten spadł z pozycji drugiej na trzecią.
ZKDP | styczeń | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2016 | 2015 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Świat Wiedzy | 158 076 | 106 405 | 106 405 | 159 977 | 102 993 | 102 993 |
Focus Poznać i Zrozumieć Świat | 101 500 | 59 025 | 58 777 | 129 132 | 65 607 | 65 557 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Newsweek Polska Historia | 42 997 | 23 063 | 22 967 | 50 990 | 23 185 | 23 128 |
W Sieci Historii | 56 880 | 22 339 | 22 309 | 60 000 | 30 698 | 30 588 |
Focus Historia | 37 100 | 20 547 | 20 547 | 45 045 | 25 196 | 25 196 |
W styczniu br. w porównaniu do grudnia ub.r. wszystkie pisma popularnonaukowe i historyczne zanotowały wzrosty sprzedaży ogółem, a najwięcej zyskał magazyn „Focus - było to 49,83 proc.
ZKDP | miesiąc | |||||
Wirtualnemedia.pl | styczeń 2016 | grudzień 2015 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Świat Wiedzy | 158 076 | 106 405 | 106 405 | 157 976 | 94 217 | 94 217 |
Focus Poznać i Zrozumieć Świat | 101 500 | 59 025 | 58 777 | 83 000 | 39 310 | 39 228 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Newsweek Polska Historia | 42 997 | 23 063 | 22 967 | 42 996 | 21 201 | 21 115 |
W Sieci Historii | 56 880 | 22 339 | 22 309 | 57 529 | 18 300 | 18 250 |
Focus Historia | 37 100 | 20 547 | 20 547 | 36 000 | 15 967 | 15 967 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Świat Wiedzy” i „Newsweek Historia” na czele sprzedaży. Dane pism popularnonaukowych i historycznych