„Świat Wiedzy” deklasuje konkurencję wśród miesięczników popularnonaukowych. „W Sieci Historii” na czele pism historycznych
W sierpniu br. liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Natomiast wśród tytułów historycznych na pierwsze miejsce awansował „Newsweek Historia”.
Sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w sierpniu 2015 roku wyniosła 129 190 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2014 roku była ona wyższa o 22,56 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu miesięczników popularnonaukowych i historycznych.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się najbardziej w zestawieniu pism popularnonaukowych i historycznych, bowiem o 33 proc. do 63 163 egz.
Trzecie miejsce zajął miesięcznik „21. Wiek” (Amconex). Pismo to w skali roku zanotowało spadek sprzedaży, wynoszący 12,31 proc. do poziomu 8 149 egz.
Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie pozycję lidera zajął magazyn „W Sieci Historii” (Fratria). Jego sprzedaż ogółem wyniosła 24 360 egz., po stracie o 18,85 proc.
Zaś drugie przypadło „Newsweekowi Historia” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem w badanym miesiącu zmalała o 26,51 proc. do 20 300 egz.
ZKDP | sierpień | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Świat Wiedzy | 169 971 | 129 190 | 129 190 | 159 973 | 105 410 | 105 410 |
Focus Poznać i Zrozumieć Świat | 122 000 | 63 529 | 63 163 | 166 970 | 94 327 | 94 277 |
21. Wiek | 13 865 | 8 149 | 8 149 | 20 962 | 9 293 | 9 293 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
W Sieci Historii | 57 978 | 24 390 | 24 360 | 59 939 | 30 118 | 30 018 |
Newsweek Polska Historia | 43 996 | 20 401 | 20 300 | 59 998 | 27 623 | 27 623 |
W sierpniu br. w porównaniu do lipca br. wszystkie pisma popularnonaukowe i historyczne odnotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej w tym ujęciu stracił „21. Wiek” - było to 33,35 proc.
ZKDP | 2015 | |||||
Wirtualnemedia.pl | sierpień | lipiec | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Świat Wiedzy | 169 971 | 129 190 | 129 190 | 169 968 | 134 057 | 134 057 |
Focus Poznać i Zrozumieć Świat | 122 000 | 63 529 | 63 163 | 134 000 | 79 369 | 79 319 |
21. Wiek | 13 865 | 8 149 | 8 149 | 22 874 | 12 227 | 12 227 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
W Sieci Historii | 57 978 | 24 390 | 24 360 | 60 000 | 31 575 | 31 475 |
Newsweek Polska Historia | 43 996 | 20 401 | 20 300 | 57 995 | 22 830 | 22 830 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Świat Wiedzy” deklasuje konkurencję wśród miesięczników popularnonaukowych. „W Sieci Historii” na czele pism historycznych