Strony Onetu: w górę VoD.pl, Blog.pl i komunikacja, w dół nowe technologie
Wśród serwisów Grupy Onet duże wzrosty odwiedzalności zanotowały VoD.pl i Blog.pl, a spory spadek - Republika.pl. Z działów portalu Onet.pl zyskały informacje i publicystyka, komunikacja i sport, a straciły sekcja o komputerach i nowych technologiach oraz wyszukiwarki.
Dane z Megapanelu PBI/Gemius opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl pokazują, że wśród serwisów Grupy Onet zdecydowanie najpopularniejszy jest sam portal Onet.pl. W kwietniu br. zanotował on 13,28 mln użytkowników, 2,5 mld odsłon i 149 mln odsłon mobilnych, a każdy użytkownik średnio spędził na nim prawie 5 godzin.
Z pozostałych stron najwięcej real users miało Zumi.pl (4,27 mln), najwięcej odsłon - Plejada.pl (43 mln), a najwięcej czasu na użytkownika - VoD.pl (godzina i 28 minut). Ponad 4 mln real users zanotowało Zumi.pl, ponad 3 mln - VoD.pl, po ponad 2 mln - Plejada.pl i Republika.pl, a po ponad milion - Blog.pl, PCLab.pl, Medonet.pl i VUMag.pl. Ten ostatni serwis poziom 1,28 mln real users osiągnął po kwartale od uruchomienia (przeczytaj o nim więcej).
>>> Allegro z GG przed Facebookiem, mocno w górę Googl i Onet (Megapanel z kwietnia)
TOP20 serwisów Grupy Onet w kwietniu 2013 (Megapanel PBI/Gemius) | |||||
serwis | real users | odsłony ogółem | czas na RU | odsłony mobilne | zasięg |
onet.pl | 13 285 882 | 2 498 543 920 | 4:59:10 | 149 168 003 | 65,05% |
zumi.pl | 4 272 556 | 23 042 852 | 0:32:47 | 1 262 058 | 20,92% |
vod.pl | 3 189 218 | 30 223 135 | 1:28:32 | 441 671 | 15,62% |
plejada.pl | 2 670 086 | 43 038 403 | 0:17:05 | 935 027 | 13,07% |
republika.pl | 2 118 832 | 15 471 596 | 0:07:19 | 788 653 | 10,37% |
blog.pl | 1 663 608 | 11 817 430 | 0:09:50 | 701 238 | 8,15% |
PCLab.pl | 1 657 601 | 12 050 553 | 0:10:02 | 775 983 | 8,12% |
medonet.pl | 1 404 243 | 8 341 143 | 0:06:03 | 199 441 | 6,88% |
vumag.pl | 1 284 269 | 7 677 531 | 0:05:17 | 424 504 | 6,29% |
biznes.pl | 829 200 | 3 425 871 | 0:05:32 | 155 420 | 4,06% |
digart.pl | 486 738 | 11 890 293 | 0:11:44 | 216 530 | 2,38% |
sympatiaplus.pl | 369 834 | 5 030 096 | 0:07:15 | 176 057 | 1,81% |
agdlab.pl | 284 447 | 1 181 065 | 0:04:17 | 45 973 | 1,39% |
rodziceradza.pl | 278 594 | 615 721 | 0:02:56 | 39 575 | 1,36% |
kto-kogo.pl | 247 670 | 732 539 | 0:03:47 | 45 932 | 1,21% |
mojeciuchy.pl | 229 356 | 4 425 622 | 0:12:39 | 144 829 | 1,12% |
trochetechniki.pl | 229 177 | 549 393 | 0:03:53 | 2 898 | 1,12% |
blogujaca.pl | 167 180 | 358 250 | 0:03:40 | 15 540 | 0,82% |
elekarze.pl | 112 600 | 419 035 | 0:02:36 | 17 456 | 0,55% |
skrzynkapelnamarzen.pl | 72 993 | 131 049 | 0:00:55 | 3 283 | 0,36% |
Onet.pl zanotował w kwietniu br. 870 tys. real users więcej niż rok wcześniej (to wzrost o 7 proc.), ale 87 mln odsłon mniej (spadek o 3 proc.) i 39 minut mniej na użytkownika (11 proc. mniej). Zumi.pl zyskało w skali roku 266 tys. real users (wzrost o 7 proc.), przy czym straciło 6,5 mln odsłon (22 proc. w dół) i minutę na użytkownika.
Spory wzrost zanotował VoD.pl: 965 tys. real users (43 proc. w górę), 11,5 mln odsłon (60 proc. w górę) i 9 minut więcej (11 proc. w górę) niż przed rokiem, kiedy działał jako VoD.onet.pl. Z kolei Sympatiaplus.pl miała ponad cztery razy więcej użytkowników i trzy razy więcej odsłon niż Stworzenidlasiebie.pl rok wcześniej (więcej o rebrandingu serwisu). Blog.pl zyskał w skali roku 710 tys. real users (74 proc w górę) i 6,3 mln odsłon (wzrost o 113 proc.), a PCLab.pl - 300 tys. real users (22 proc. w górę) i 640 tys. odsłon (wzrost o 6 proc.).
Za to Republika.pl zanotowała 700 tys. użytkowników i 5,4 mln odsłon mniej niż przed rokiem (to spadki po 25 proc.), natomiast Digart.pl - 21 tys. real users i 7,3 mln odsłon mniej (czyli o 4 i 38 proc. mniej), a średni użytkownik spędził w serwisie 7 minut mniej (to spadek o 38 proc.).
>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w kwietniu 2013 roku
Serwisy Grupy Onet rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) | ||||||
serwis | kwiecień 2013 | kwiecień 2012 | ||||
real users | odsłony ogółem | czas na RU [godz:min:s] | real users | odsłony ogółem | czas na RU [godz:min:s] | |
onet.pl | 13 285 882 | 2 498 543 920 | 04:59:10 | 12 416 380 | 2 585 592 336 | 05:38:20 |
zumi.pl | 4 272 556 | 23 042 852 | 00:32:47 | 4 006 296 | 29 539 216 | 00:33:50 |
vod.pl | 3 189 218 | 30 223 135 | 01:28:32 | 2 225 048 | 18 848 722 | 01:19:42 |
plejada.pl | 2 670 086 | 43 038 403 | 00:17:05 | 2 234 722 | 44 454 116 | 00:11:10 |
republika.pl | 2 118 832 | 15 471 596 | 00:07:19 | 2 818 679 | 20 855 091 | 00:07:47 |
blog.pl | 1 663 608 | 11 817 430 | 00:09:50 | 953 213 | 5 552 212 | 00:07:38 |
PCLab.pl | 1 657 601 | 12 050 553 | 00:10:02 | 1 356 597 | 11 408 771 | 00:11:58 |
medonet.pl | 1 404 243 | 8 341 143 | 00:06:03 | 1 313 869 | 7 560 922 | 00:06:51 |
digart.pl | 486 738 | 11 890 293 | 00:11:44 | 508 014 | 19 193 697 | 00:18:55 |
sympatiaplus.pl | 369 834 | 5 030 096 | 00:07:15 | 89 556 | 1 413 494 | 00:08:48 |
rodziceradza.pl | 278 594 | 615 721 | 00:02:56 | 323 484 | 921 524 | 00:03:39 |
kto-kogo.pl | 247 670 | 732 539 | 00:03:47 | 183 289 | 633 549 | 00:04:43 |
mojeciuchy.pl | 229 356 | 4 425 622 | 00:12:39 | 278 832 | 6 930 124 | 00:16:41 |
trochetechniki.pl | 229 177 | 549 393 | 00:03:53 | 419 204 | 1 342 709 | 00:04:23 |
Wśród sekcji portalu Onet.pl najpopularniejsza jest strona główna, zwłaszcza pod względem liczby odsłon - w kwietniu br. zanotowała ich 706,7 mln, czyli o 78 proc. więcej niż dział lifestyle’owy. Za to najwięcej odsłon mobilnych miały sekcja sportowa i informacyjno-publicystyczna - po ponad 21 mln, o 10 mln więcej niż strona główna. Natomiast zdecydowanie najwięcej czasu na użytkownika zanotował dział Komunikacja internetowa - 4 godziny i 51 minut wobec 2 godzin na stronie głównej.
>>> Megapanel mobilny: Onet liderem czasu i cookies, WP i Orange - odsłon
Sekcje portalu Onet.pl w kwietniu 2013 (Megapanel PBI/Gemius) | |||||
serwis | real users | odsłony ogółem | czas na RU | odsłony mobilne | zasięg |
Strona główna | 8 906 534 | 706 685 459 | 2:00:27 | 11 297 720 | 43,61% |
Ludzie i styl życia | 7 679 894 | 396 731 598 | 0:39:59 | 14 249 381 | 37,60% |
Informacje i publicystyka | 6 660 215 | 290 953 227 | 0:55:35 | 21 246 069 | 32,61% |
Rozrywka | 4 931 197 | 168 337 586 | 0:40:00 | 8 360 862 | 24,15% |
Komunikacja internetowa | 4 621 229 | 223 566 510 | 4:50:57 | 11 780 681 | 22,63% |
Kobieta - styl życia | 4 607 343 | 247 157 472 | 0:38:43 | 6 987 679 | 22,56% |
Sport | 4 502 686 | 183 941 677 | 0:50:25 | 21 521 479 | 22,05% |
Biznes i pieniądze | 3 597 957 | 69 729 054 | 0:21:18 | 5 402 458 | 17,62% |
Praca i edukacja | 2 680 542 | 17 055 351 | 0:08:54 | 817 071 | 13,13% |
Motoryzacja | 2 650 137 | 53 464 929 | 0:15:16 | 2 963 132 | 12,98% |
Komputery i nowe technologie | 2 059 562 | 17 050 519 | 0:08:02 | 2 128 338 | 10,08% |
Podróże | 1 835 969 | 27 779 795 | 0:20:13 | 498 167 | 8,99% |
Wyszukiwarki | 1 113 490 | 36 950 869 | 1:10:59 | 355 779 | 5,45% |
Firmowe | 294 412 | 1 204 209 | 0:02:50 | 51 403 | 1,44% |
W skali roku strona główna Onetu zyskała 1,17 mln real users (wzrost o 15 proc.), ale straciła 37 mln odsłon i pół godziny na przeciętnego użytkownika (to spadki o 5 i 20 proc.). Strony dotyczące ludzi i stylu życia zyskały 965 tys. real users (14 proc. w górę), tracąc aż 68 mln odsłon i 14 minut na użytkownika (15 i 26 proc. mniej).
Sekcje rozrywkowe przy nieznacznie wyższej liczbie real users niż przed rokiem zanotowały 40 mln odsłon i 32 minuty na użytkownika mniej (to spadki o 19 i 45 proc.), a działy kobiece - 43,7 mln odsłon mniej (15 proc. w dół), ale 390 tys. real users i 5 minut na użytkownika więcej (wzrosty o 9 i 14 proc.). Z kolei strony o komputerach i nowych technologiach straciły w skali roku 415 tys. real users, 62 mln odsłon i 23 minuty (to spadki o 17, 79 i 74 proc.), a wyszukiwarki - 518 tys. real users i 9 mln odsłon (32 i 19 proc. w dół), ale 13 minut na użytkownika więcej (23 proc. w górę).
>>> Na zmianach w Megapanelu zyskały Allegro i GG, a straciły Interia.pl i Gazeta.pl
Za to dział informacyjno-publicystyczny zanotował 575 tys. real users i 54 mln odsłon więcej niż przed rokiem (wzrosty o 9,5 i 23 proc.) oraz 6,5 minuty na użytkownika mniej (to 10 proc. w dół). Strony poświęcone komunikacji zyskały w skali roku 288 tys. real users i 12,6 mln odsłon (to 6,5 i 6 proc. w górę), a serwisy sportowe - 965 tys. real users i 34 mln odsłon (wzrosty o 27 i 23 proc.) przy 5 minutach na użytkownika mniej. Działy o pracy i edukacji miały 690 tys. real users i 2,8 mln odsłon więcej, a te o motoryzacji - 675 tys. real users i 7,9 mln odsłon więcej, przy czym z obu sekcji użytkownicy korzystali nieco krócej niż przed rokiem.
Sekcje portalu Onet.pl rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) | ||||||
serwis | kwiecień 2013 | kwiecień 2012 | ||||
real users | odsłony ogółem | czas na RU [godz:min:s] | real users | odsłony ogółem | czas na RU [godz:min:s] | |
Strona główna | 8 906 534 | 706 685 459 | 02:00:27 | 7 733 163 | 743 877 825 | 02:30:12 |
Ludzie i styl życia | 7 679 894 | 396 731 598 | 00:39:59 | 6 713 536 | 464 527 284 | 00:54:14 |
Informacje i publicystyka | 6 660 215 | 290 953 227 | 00:55:35 | 6 083 808 | 236 883 417 | 01:02:08 |
Rozrywka | 4 931 197 | 168 337 586 | 00:40:00 | 4 854 278 | 208 191 113 | 01:12:20 |
Komunikacja internetowa | 4 621 229 | 223 566 510 | 04:50:57 | 4 333 089 | 210 970 204 | 04:53:49 |
Kobieta - styl życia | 4 607 343 | 247 157 472 | 00:38:43 | 4 216 136 | 290 896 130 | 00:33:48 |
Sport | 4 502 686 | 183 941 677 | 00:50:25 | 3 537 616 | 149 809 685 | 00:55:31 |
Biznes i pieniądze | 3 597 957 | 69 729 054 | 00:21:18 | 3 446 811 | 62 373 889 | 00:25:01 |
Praca i edukacja | 2 680 542 | 17 055 351 | 00:08:54 | 1 990 602 | 14 258 646 | 00:09:52 |
Motoryzacja | 2 650 137 | 53 464 929 | 00:15:16 | 1 974 165 | 45 547 397 | 00:17:54 |
Komputery i nowe technologie | 2 059 562 | 17 050 519 | 00:08:02 | 2 474 948 | 79 036 641 | 00:31:02 |
Podróże | 1 835 969 | 27 779 795 | 00:20:13 | 1 547 608 | 24 537 337 | 00:10:38 |
Wyszukiwarki | 1 113 490 | 36 950 869 | 01:10:59 | 1 631 317 | 45 896 646 | 00:57:48 |
Firmowe | 294 412 | 1 204 209 | 00:02:50 | 248 178 | 1 159 643 | 00:03:23 |
Dołącz do dyskusji: Strony Onetu: w górę VoD.pl, Blog.pl i komunikacja, w dół nowe technologie