Stacje Disneya i Cartoon tracą, Nick o 120 proc. do góry
Wszystkie trzy najpopularniejsze kanały dziecięce: Disney Channel, Disney XD i Cartoon Network zanotowały w marcu br. spadki oglądalności. Najwięcej straciło jednak CBeebies, a zdecydowanym liderem wzrostu był Nickelodeon.
Disney Channel zajmujący pozycję lidera miał w marcu br. 0,97 proc. udziału w rynku, o 11,6 proc. mniej niż rok wcześniej. Na drugiej pozycji znalazł się Disney XD z wynikiem 0,83 proc. (spadek o 14 proc.), a trzeci był Cartoon Network (0,76 proc., spadek o 14,8 proc.).
Wzrost (i to największy w rankingu) zanotował dopiero zajmujący czwartą pozycję Nickelodeon. Jego udział wzrósł o 120,4 proc. do 0,66 proc., co dało mu awans z miejsca szóstego. Największy spadek dotknął natomiast kanału CBeebies, który w lutym br. zniknął z oferty Cyfrowego Polsatu, dołączając jedynie do oferty mniejszej platformy N. Jego udział zmalał o 81,6 proc. do 0,09 proc., co spowodowało spadek z miejsca piątego na ósme.
marzec | wszyscy 4+ | |||
2010 | 2011 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
Disney Channel | 69 964 | 1,101 | 63 065 | 0,973 |
Disney XD | 61 516 | 0,968 | 53 903 | 0,832 |
Cartoon Network | 56 779 | 0,894 | 49 414 | 0,762 |
Nickelodeon | 18 977 | 0,299 | 42 721 | 0,659 |
MiniMini | 49 177 | 0,774 | 35 218 | 0,543 |
Polsat JimJam | 18 617 | 0,293 | 29 020 | 0,448 |
Boomerang | 14 575 | 0,229 | 22 823 | 0,352 |
BBC CBeebies | 31 453 | 0,495 | 5 918 | 0,091 |
ZigZap/Hyper | 7 376 | 0,116 | 5 728 | 0,088 |
Biorąc pod uwagę widzów między 4. a 15. rokiem życia pierwsza trójka była taka sama – liderem był Disney Channel z udziałem na poziomie 5,88 proc., notując spadek o 15,3 proc., a dalej znalazły się: Disney XD (5,83 proc., spadek o 14,1 proc.) i Cartoon Network (5,23 proc., spadek o 217 proc.). Największym wzrostem - tak jak w grupie 4+ - pochwalić się może Nickelodeon, a największa strata dotknęła CBeebies.
marzec | wszyscy 4-15 | |||
2010 | 2011 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
Disney Channel | 38 868 | 6,939 | 33 106 | 5,878 |
Disney XD | 38 006 | 6,785 | 32 823 | 5,828 |
Cartoon Network | 35 282 | 6,299 | 29 437 | 5,227 |
Nickelodeon | 12 586 | 2,247 | 26 630 | 4,728 |
MiniMini | 24 097 | 4,302 | 14 610 | 2,594 |
Polsat JimJam | 7 898 | 1,410 | 12 521 | 2,223 |
Boomerang | 7 522 | 1,343 | 12 400 | 2,202 |
BBC CBeebies | 13 372 | 2,387 | 2 661 | 0,472 |
ZigZap/Hyper | 3 545 | 0,633 | 2 213 | 0,393 |
Największą popularnością w najchętniej oglądanym kanale dziecięcym – stacji Disney Channel – cieszył się w zeszłym miesiącu film “Garbi – Super Bryka”. Obejrzało go 380 tys. widzów.
Raport top programów | ||
Disney Channel | wszyscy 4+ | |
Program | AMR | SHR % |
GARBI - SUPER BRYKA/FILM USA/ | 381 280 | 5,617 |
PIEKNA I BESTIA /FILM ANIM.USA/ | 362 461 | 2,340 |
CZARODZIEJE Z WAVERLY PLACE | 336 438 | 2,446 |
HANNAH MONTANA /SER./ | 242 469 | 1,783 |
PRZYGODY TIMMYEGO /SER/ | 235 688 | 2,632 |
TANIEC RZADZI! /SER.KOM.USA/ | 231 367 | 1,534 |
16 ZYCZEN /FILM FAM.KAN.USA/ | 225 019 | 1,400 |
POWODZENIA CHARLIE /SER/ | 220 676 | 3,797 |
FINEASZ I FERB /SER.ANIM.USA/ | 216 311 | 4,012 |
H2O /SER.OBYCZ.AUSTRAL/ | 214 146 | 2,002 |
Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości At Media.
Dołącz do dyskusji: Stacje Disneya i Cartoon tracą, Nick o 120 proc. do góry