Tylko „Tygodnik Powszechny” ze wzrostem sprzedaży w 2017 roku, „Wprost” o 21 proc. w dół
W 2017 roku liderem sprzedaży tygodników opinii był „Gość Niedzielny”. Jedynym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”, a na czele spadków znalazł się „Wprost” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż ogółem „Gościa Niedzielnego” (Instytut Gość Media) w 2017 roku wyniosła 123 450 egz. Było to o 5,23 proc. mniej niż rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Druga była „Polityka” (Polityka). Jej wynik sprzedażowy zmniejszył się o 7,87 proc. do 109 105 egz.
Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w ub.r. wyniosła 96 822 egz., po spadku o 13,64 proc.
Oczko niżej znalazł się tygodnik „Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 61 836 egz., po spadku o 13,56 proc. Tygodnik ten do końca lipca ub.r. ukazywał się pod nazwą „W Sieci”. Wynika to z wydanego wyroku Sądu Apelacyjnego w Warszawie w procesie wytoczonym wydawcy przez Gremi Media.
Czołową piątkę zamyka konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 20,70 proc. do 42 163 egz.
Siódmy był tygodnik „Fakty i Mity” (Błaja News), który kontrolowany jest przez ZKDP od października 2016 roku. Jego średni wynik w ub.r. wyniósł 26 056 egz., po spadku o 16,02 proc.
Z 9 na 8. lokatę awansował „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który pochwalić się mógł jedynym wzrostem, wynoszącym 14,07 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 24 231 egz.
Największy spadek odnotował z kolei „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik wyniósł 18 937 egz., czyli mniej o 21,37 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca 8. na 9.
W grudniu 2017 roku średnia sprzedaż ogółem lidera, czyli „Gościa Niedzielnego”, wyniosła 126 196 egz., po spadku o 4,78 proc. Na drugiej pozycji znalazła się „Polityka” (108 646 egz., w dół o 9,50 proc.), a na trzeciej - „Newsweek Polska” (99 374 egz., - 17,20 proc.).
Również i tutaj jako jedyny zyskał „Tygodnik Powszechny”, którego wynik zwiększył się o 21,37 proc. do 31 114 egz.
Z kolei w tym ujęciu najwięcej stracił tygodnik „Do Rzeczy” - było to 21,08 proc. do 39 296 egz.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: Tylko „Tygodnik Powszechny” ze wzrostem sprzedaży w 2017 roku, „Wprost” o 21 proc. w dół
Oto, co robilem .......... >>>>>>>>>>>>>>>>>>> wWw.EARn55.com
Magazyny nie są w stanie pozyskać nowych czytelników, ponieważ każdy mniej więcej wie, czego się w nich spodziewać. Okładki pokazują jasno, w którą stronę tygodniki będą szły. Rozmówcy z tych samych kręgów, rozmawiający na podobne tematy.
Z kolei starzy czytelnicy odchodzą, bo szkoda kasy.
Lis, Lisicki, Karnowcy - próbują ludzi walić po głowach kijami baseballowymi, mają swoich czytelników za sterowalnych półgłówków. Błąd. Jeśli już ktoś wydaje pieniądze na gazetę, niemałe pieniądze, to trzeba jednak uznać, że jest czytelnikiem świadomym.