Sprzedaż „Gazety Polskiej” spadła o 33 proc., „Tygodnik Powszechny” zyskał najwięcej
Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii w maju br. był „Gość Niedzielny”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”, a na czele spadków znalazła się „Gazeta Polska” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W segmencie tygodników opinii liderem pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w maju 2018 roku wyniosła 108 272 egz. Było to o 10,90 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Wiceliderem „Polityka” (Polityka). Jej wynik sprzedażowy zmniejszył się o 11,13 proc. do 94 279 egz.
Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w maju br. wyniosła 86 000 egz., po spadku o 9,18 proc.
Tuż za podium znalazł się tygodnik „Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 41 808 egz., po spadku o 30,18 proc. Tygodnik ten do końca lipca ub.r. ukazywał się pod nazwą „W Sieci”. Wynika to z wydanego wyroku Sądu Apelacyjnego w Warszawie w procesie wytoczonym wydawcy przez Gremi Media.
Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 16,62 proc. do 34 146 egz.
Z ósmego na szóste miejsce awansował „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który pochwalić się mógł największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 15,96 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 25 705 egz.
Najwięcej straciła z kolei „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie), której wynik zmniejszył się o 32,62 proc. do 24 079 egz. Tygodnik ten spadł z szóstego na siódme miejsce.
W maju br. w porównaniu do kwietnia br. największy wzrost średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii osiągnął „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wynik zwiększył się o 12,86 proc.
Największy spadek, wynoszący 16,75 proc., również i tutaj zanotowała „Gazeta Polska”.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: Sprzedaż „Gazety Polskiej” spadła o 33 proc., „Tygodnik Powszechny” zyskał najwięcej